Režie:
Joseph KosinskiKamera:
Claudio MirandaHrají:
Jeff Bridges, Garrett Hedlund, Olivia Wilde, Bruce Boxleitner, James Frain, Beau Garrett, Michael Sheen, Serinda Swan, Yaya DaCosta, Elizabeth Mathis (více)Obsahy(5)
TRON: LEGACY je 3D high-tech dobrodružství zasazené do digitálního světa, který je úplně odlišný od čehokoli, co jste již na velkém plátně viděli. Sama Flynna, 27letého rebela, pronásleduje záhadné zmizení jeho otce Kevina Flynna, muže, který byl kdysi známý jako největší světový tvůrce videoher. Když Sam objeví záhadný signál poslaný ze staré Flynnovy arkády – signál, který mohl být jenom od jeho otce – zjišťuje, že se ocitl v digitálním světě, kde byl Kevin uvězněn po 20 let. S pomocí nebojácné válečnice jménem Quorra, se otec a syn vydávají na cestu, která jim může přinést život nebo smrt, cestují po vizuálně fantastickém cyber vesmíru – vesmíru, který stvořil sám Kevin, a který se stává modernějším s vozidly, zbraněmi a krajinami, které si nikdy před tím nedokázal představit a nelítostným zloduchem, který se nezastaví před ničím, jen aby znemožnil jejich útěk. (oficiální text distributora)
(více)Videa (58)
Recenze (1 691)
Tron jako suchá a neosobní prezentace vizuálně opojného kyberprostoru, která dokáže strhnout snad jen ve dvou scénách (motorky a hudební klub)? Děkuji, nechci. Kdyby to točil někdo jiný než Kosinski, třeba by to i fungovalo, v jeho podání se ale Tron Legacy stal jen nečekaně nudnou umělotinou bez jakékoliv chuti a zápachu. Z toho hit nekouká. 50% ()
║Rozpočet $170miliónov║Tržby USA $172,062,763║Tržby Celosvetovo $400,062,763▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $35,880,073║ Tržby za predaj DVD v USA $27,513,437║ Vizuálne obžerstvo a burácajúca hudba pripomínajúca tú z filmu Počiatok, pekné dievčence, slušná akcia, triky sú ozdbou filmu ale rozpačitý príbeh a chladné znejúce postavy trošku podtrhávajú zázemie filmu, osobne viac mi zapasoval staručký TRON(1982). /80%/ ()
Vyblýskaná 3D hračička, ktorá strhne skvostným vizuálnym prevedením. Trošku mi trvalo, kým som sa po zložení okuliarov zorientoval v rozmeroch tohto sveta, pretože tento dvojhodinový videoklip a dokonalá promenáda spojenia najmodernejšej filmovej techniky s dokonale symbióznou hudbou, ma vcucla do svojho sveta intenzívnejšie ako svet na Pandore. Škoda, že príbehová stránka aj napriek svojmu vylepšenému faceliftu oproti originálu nedokázala uspokojiť aj moje potreby obsahovej stránky. Tie som síce po vstupe do Siete odsunul až na druhú koľaj, ale po vytriezvení z omamného účinku technických dokonalostí som z pohľadu komplexného uspokojenia predsa len ostal hladný aj po tomto parametri. Herecké umenie je viac ponechané na zručnosti programátorov, než na samostatných hercoch. Ostatné aspekty a jednotlivé kúsky skladačky však zacvakli do seba vždy v ten správny moment s presnosťou na mikrosekundy a všetko šlapalo na plné obrátky v neskutočnom tempe, až som neveril, že tak veľká príbehová bublina ma dokáže zaujať a zabaviť natoľko, že by som chcel aby ešte neskončila. 85%. ()
Svět, kde nepotřebujete lampičky, lustry, baterky, protože Vaše oblečení svítí. Svět, kde svou motorku nemusíte parkovat v garáži, postačíte si s kapsou (to samé platí o světlohelikoptérkách). Svět, kde svoji duši nosíte na zádech v disku, který může sloužit i pro aportík Vašeho psa, či jako zbraň. Svět, ve kterém chce býti Viktorka lesbou kvůli zázraku jménem Olivia. Takový svět je vskutku nádherný, ale tak jako v našem, i v tomhle jsou obyvatelé idioti, kteří místo akce kecají. Škoda. Tron je postavený na dobrém základu, ale výsledek se nepovedl. ()
Vysoká míra sebereflexivity (stavění na odiv neomezených možností digitální kinematografie, tematizace procesu tvorby fikčních světů, deformace obrazu a zmnožení rámů jako zdůraznění iluzivnosti digitálního světa i filmu samotného), 3D sloužící vyprávění, opozice pevné, stálé hmoty (klasického umění) a tvárnosti, nestálosti a proměnlivosti forem (moderního umění), opojný tanec barev, světel a tvarů připomínající avantgardní, futuristické filmy, hra a divák-hráč (či lépe uživatel), videoherní principy, které však nenarušují soudržnost filmu, harmonie v nedokonalosti, mýtus o stvoření a vyhnání z ráje, vzpoura proti Bohu, pozitivní poselství (vítězství reality, skutečného světa a žitého prostoru nad simulací a simulakry), Daft Punk, rytmizace střihu na jejich geniální hudbu a otázka nebývalé autonomie hudby a zvuku jako taková, vtahující, nesmírně originálně pojaté akční scény, které se mnohdy odehrávají na několika úrovních prolínajících se prostorů, kde se navíc neočekávaně mění gravitace, důmyslná a mnohovrstevnatá práce s odkazem prvního dílu (do jisté míry naznačená již v podtitulu "Legacy"), která zachází daleko za pouhé odkazování na konkrétní scény, situace, rekvizity a vizuální prvky, ačkoli i to je přítomno v míře více než vrchovaté (konkrétní příklad: podoba/grafika kyberprostoru v původním TRONovi odrážela tehdejší strop možností digitálních triků, který vylučoval snahy o fotorealističnost, stejně tak podoba současného TRONa ukazuje soudobé technické maximum, které již fotorealističnost, ba hyperrealističnost umožňuje, což mezi oběma filmy vytváří jednak silnou vazbu uplynulého, prožitého času, ale vypovídá i o proměně filmového média se vstupem do digitální éry, vývoji techniky, filmových vyjadřovacích prostředků atd. V tomto zrcadlení se zároveň zjevuje i zmnožování a tvárnost, které v novém TRONovi charakterizují nejen budování prostoru a přecházení mezi jeho jednotlivými vrstvami, ale především celkové uchopení dědictví předchůdce)... Ve výsledku úchvatná fúze videoherního a filmového světa, jejíž jediný výrazný problém spočívá v nechutně stereotypním zobrazení a postavení ženy, které mi pilo krev od začátku do konce. ()
Galerie (281)
Zajímavosti (50)
- Kevin Flynn (Jeff Bridges) v jedné scéně položí na krb čtyřstěn a Clu ten samý čtyřstěn zvedne, když dorazí do Flynnova domu. Jde o přímý odkaz na Trona (1982), jelikož čtyřstěn zobrazuje bit, který pomohl oběma protagonistům. (HellFire)
- Navzdory předpokladům nebyly při digitálním omlazování Jeffa Bridgese (Clu) jako podklady pro jeho tvář používány záběry z původního Trona (1982), nýbrž především ty z filmu Všemu navzdory (1984). (NIRO)
- Pro film vzniklo 152 kostýmů, na nichž pracovalo 275 lidí a vyšly na 13 milionů amerických dolarů. První kostým vznikal tři měsíce, každý další přibližně tři týdny. Do přiléhavé kombinézy ze speciálně upravené pěny pomáhali každému herci čtyři další lidé. Návrhy kostýmů vznikaly výhradně na počítači, kam se naskenovala těla jednotlivých protagonistů. Baterie, díky nimž obleky svítí, měli herci ukryté v disku na zádech. (oje)
Reklama