Režie:
Jean-François RichetKamera:
Robert GantzHrají:
Vincent Cassel, Cécile de France, Gérard Depardieu, Gilles Lellouche, Roy Dupuis, Elena Anaya, Florence Thomassin, Michel Duchaussoy, Myriam Boyer (více)Obsahy(1)
Jacques Mesrine, největší francouzský gangster všech dob, byl ve své vlasti známější než jakákoliv celebrita. Jeho avantýry byly neskutečně lehkomyslné, neuvěřitelně drzé a jeho úmysly absolutně nepředvídatelné. Na každou novou „fušku“ se pomocí plastických operací a nejrůznějších masek měnil k nepoznání, a proto byl přezdíván „mužem tisíce tváří“. Národ ho uctíval, ženy ho zbožňovaly a pro stát byl nepřítelem číslo jedna. Jeho odvážné skutky, nesčetné útěky z vězení, milostné románky, nad nimiž zůstával rozum stát, jeho bájná dobrodružství, obrovský cynismus a výsměch policii, z toho všeho vznikl pro Francouze skutečný národní epos. Epos o člověku, který byl skutečným hrdinou nebo antihrdinou…
Filmy Veřejný nepřítel č. 1 a Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (premiéra 1.1.2009) se natáčely souběžně celých devět měsíců, na třech kontinentech a s rozpočtem přes 80 miliónů Eur. Jedná se o nejdražší francouzskou produkci všech dob.
(Festival francouzského filmu)
Videa (2)
Recenze (538)
Po hodně dlouhé době jsem odešel z kina v půlce filmu. Proč teda tady píši komentář a troufám si hodnotit? Protože film se hodnotí už od první minuty a dobrý film si vás podmaní taky už od začátku. Sledovat 45 minut sled nesourodých střípků ze života, pro Čechy neznámého, francouzské lupiče a vrahouna bylo ale utrpení. Nejen že na sebe nenavazovali a mnohdy skákali úryvky z jeho života i o několik let, ale hlavně jsem vůbec nepochopil proč a jak se rozhodl pro tu dráhu na kterou se vydal. Prostě tam nebylo nic o jeho motivacích. A to je na ŽIVOTOPISNÝ FILM zatraceně málo. Pardon, ale množství násilí, brutality a lží nedělá dobrý film, maximalně šokující. A to je to jediné co jsem si mohl na plátně u tohoto nepřítele "vychutnávat". Navíc točit film s vědomím, že nikdo v něm nemá vzbuzovat sympatie je dost špatný nápad. Tohle si může dovolit leda tak Anderson ve svém Až na krev, ale ne francoužští řezníci. ()
Jednotka príliš poskakuje medzi udalosťami. Mnohé z nich, ktoré najprv podáva ako dôležité pre dramatický oblúk príbehu, napokon iba skratkovito uzavrie zopár slovami a ide ďalej. Divák tak nemá možnosť sa dostať bližšie k postavám, respektíve k postave, ktorá je na plátne neustále a jej pochopenie malo byť kľúčom k filmu. Alebo tu naozaj išlo iba o remeselne špičkové odklepnutie nutného predjedla k plnohodnotnejšej dvojke? ()
Tak tohle francouzi jednoduše umí! Dlouho jsem si nenašel čas a patřičnou náladu na tento snímek až včera! Jak tak pozoruji zdejší hodnocení a komentáře, tak většina z vás , to komentuje slovy, že tento první díl je pouze předzvěsť toho, co přijde v díle následujícím. Jestli je to tak, tak už teď se nemůžu dočkat co bude následovat, protože mě již naprosto dostala a odzbrojila tato první část! Jednoznačně ( pro mě ) životní výkon Vincenta Cassela jako Jaquesse Mesrina. Ten se do jeho postavy úplně převtělil a užíval si každičký moment filmu, což divák vidí doslova v každičkém záběru! Richetovi se podařil obdivuhodný kousek, převést život J. Mesrina( největšího francouzského gangstera všech dob) na filmové plátno v takovéto podobě! Opravdu velmi realisticky převedeno bez nijakých ústupků, syrové až do morku kostí. Při scéně, kdy Mesrine ( V. Cassel ) ubodává k smrti Araba za tichého přihlížení jeho bosse (G. Depardieu ), aby ho následně oba " za živa" zasypali, opravdu tuhne krev v žilách! Filmu nechybí téměř nic, od " seznamovacího začátku " a navození dokonalé atmosféry 60. let až po našlapané scény útěku z vězení a přestřelky. A ten konec nemohl být lepší pozvánkou k pokračování jménem Epilog! Výborný výkon zde předvádí také G. Depardieu v roli mafiánského bosse. Vynikající kamera, střih, to vše doplněno o skvělou hudbu dvojice Beltrami - Trumpp. 4 a 1/2 * , tu 1/2* si nechávám v zásobě až po shlédnutí Epilogu. ( je možné, že se k hodnocení ještě vrátím) ()
// Tvrdé, nekompromisní, zkratkovité a přesto plné emocí a napětí. Tahle francouzská odysea jednoho neobyčejného muže má v sobě vše, co by si člověk mohl přát a ještě to neidentifikovatelné "cosi", které film posouvá nad hranice nadprůměrnosti a cpe ho do říše "oh my fucking god, that was good!". První část přináší hrubší seznámení se s hl. hrdinou, nabízí pohled do jeho minulosti ale i budoucnosti, přestože se odehrává v jeho přítomnosti - mindfucked already? Není se čeho bát, tento snímek není o cestování v čase. Spíše o cestování v duši a mysli, podáno s noblesou a zároveň upřímností. Jednoznačně jeden z nejsilnějších kousků v žánru. ()
Po řemeslné stránce naprosto výborné, akce parádní (hlavně útěk a následný útok na věznici neměl chybu) a některé scény správně silné. Jenže to má také klasický neduh životopisných filmů, kdy se někdy přesunete až hodně vpřed a člověku chvilku trvá, než mu docvakne kdo je zase tahle nová postava a kam se sakra poděli ty lidé co tam byli předtím. Mesrinovi jsem se taky moc pod kůži nedostal a pořád jsem nechápal jeho vyjímečnost a oblibu u médií. Vincent Cassel je ale naprosto bezchybný. 70% ()
Galerie (46)
Zajímavosti (12)
- Vincent Cassel měl během natáčení přibrat 20 kilogramů, poněkud postup změnil, nejdříve zhubnul 9 kilogramů a pak během natáčení postupně přibíral. (Snorlax)
- Filmy Veřejný nepřítel č. 1 a Veřejný nepřítel č. 1: Epilog sa natáčali súbežne celých 9 mesiacov, na troch kontinentoch a s rozpočtom viac ako 80 miliónov Eur. Jedná sa o najdrahšiu francúzsku produkciu všetkých dôb. (Smok)
- Jacques Mesrine bol behom svojej zločineckej kariéry v 60. a 70. rokoch päťkrát zatknutý. Dvakrát si trest odsedel, dvakrát z vezenia utiekol a raz sa mu podarilo utiecť rovno zo súdneho pojednávania. Medzi svojimi slávnymi útekmi z väzení má aj útek z najstráženejšej väznice v La Santé de Paris, čím bol prvým väzňom, ktorému sa to podarilo v jej 111-ročnej histórii. (Pumiiix)
Reklama