Režie:
Matt ReevesKamera:
Greig FraserHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Elias Koteas, Richard Jenkins, Sasha Barrese, Cara Buono, Juliet Lopez, Dylan Kenin, Dylan Minnette, Chris Browning (více)Obsahy(4)
Osamělý, šikanovaný kluk se spřátelí s upíří dívkou, která žije v utajení se svým strážcem... Dvanáctiletý Owen (Kodi Smit-McPhee), kterého tři spolužáci ve škole terorizují, se cítí osamělý a vyděděný. Doma sní o těžko uskutečnitelné pomstě. Do sousedství se právě přistěhovala stejně stará Abby (Chloë Grace Moretz) spolu se starším mužem, možná otcem (Richard Jenkins). Abby, také osamělá a vyděděná, naváže přátelství s Owenem. Vídají se však jenom v noci a když ne, domlouvají se přes zeď za pomoci morseovky. Chlapec se jí svěří se svým problémem ve škole a Abby mu radí, aby se nenechal šikanovat a bojoval. Owen brzy zjistí, že Abby není obyčejná dívka, ale staletá bytost, udržovaná při životě lidskou krví. Tu jí obstarává její strážce a v jejich okolí přibývají záhadné vraždy. Policie má jisté podezření a Owen cítí k Abby střídavě lásku i strach... (JOJ Cinema)
(více)Videa (4)
Recenze (408)
Dietolog v Somálsku a Let Me In. Dvě naprosto zbytečné věci. V případě tohoto remaku se ovšem soudruzi ve Státech drželi při zdi a vytvořili spíš kopii, než nějakou opulentní trikařinou nablitou předělávku. Což je sice milé, ale pořád se jedná o kopii, která uspokojí, ale nenadchne. Takže cesta vede spíše tudy: http://www.csfd.cz/film/243243-at-vejde-ten-pravy/ ()
Jeden z mála amerických remaků, o kterých mohu napsat, že je lepší než originál… naštěstí remake není přesnou kopií originálu, spíš něco ve stylu Ring - Kruh. Nudnější a roztahanější pasáže ze Švédského filmu jsou zde nahrazeny dynamičtějšími sekvencemi, kde si vraždění užijeme dvojnásob a je zde i několik nových působivých sekvencí. Na konci filmu jsem byl rozhodně spokojen a neřadím tento remake mezi zbytečné. Mé hodnocení 4 hvězdičky… ()
Originál byl sice vyprávěný pomalu, ale rozhodně nebyl nudný... Let Me In je vyprávěný pomalu, ale člověk má pocit, že u něj do 30 minut zdechne. Reevesovi se totiž vůbec nedaří roztáhnout atmosférický deštník nad zasněženým městečkem, a už vůbec ne vyvolat emoce, napětí či strach (přestylizované vraždění je akorát směsné), které jsou pro tuhle látku absolutně nepostradatelné. Největší potíž ale přesto tkví v chemii mezi mladými herci, která je vysloveně na bodu mrazu. A těch několik vykrádaček z originálu (občas obohacených o vlastní nápad) z letargie vytrhnout nedokáže. Spíš ji ještě umocňuje. 5/10 ()
Jelikož se jedná o zfilmování knižní předlohy, tak nelze mluvit o remakeu. To by pak leckdy první němé filmy byly originálem a všechny ostatní remakey, což je jistě nesmysl. Jinak jde ovšem o podobně utahaný snímek, jako je švédský předchůdce. Škoda, že nedošlo k redukci a větší dynamičnosti. Opět byly dvě možnosti - vsadit na akci, nebo vytvořit mrazivé drama. Nepovedlo se to však ani Švédům, ani Hammeru... Naivní blábol o upírské dívence a šikanovaném magorovi žádné hluboké poselství nenese. Záliba v osmdesátkách pak přinese songy D.Bowieho, Culture Clubu či Blue Öyster Cultu. Přesto je tenhle film o hvězdičku lepší než severský. ()
Jako neznalý švedského originálu jsem se s chutí pustil do tohoto remaku. Nebudu tedy hodnotit zbytečnost filmového materiálu. Nebyl by to ovšem Matt Reeves, aby házel tak snadno flintu do žita. Naopak se s tímto faktem popasoval více než se ctí. A poražen rozhodně neodchází. Let Me In má přímo ukázkovou hororovou atmosféru, romantice se samozřejmě nevyhýbá. Divákovy oči jsou sice ochuzeny o závěrečnou divokou řezničinu, ale jedná se o jediný nedostatek. Potěšilo mě že Let Me In je na míle vzdálen sérii Twilight. Chloe Moretz roste do první Hollywoodské ligy. 60% ()
Galerie (73)
Zajímavosti (26)
- Slovo "upír" je během filmu vyřčeno jen jednou. (Hal_Moore)
- Matt Reeves použil vo filme Reaganov prejav, aby americkému publiku viac priblížil osemdesiate roky a rozdiel medzi ríšami dobra a zla: "Myšlienka Reaganovho prejavu o 'ríši zla' a celý ten druh myšlienkovej školy spočíval v tom, že zlo bolo niečo, čo bolo mimo nás. Zlo bolo 'Iné', bolo to tam, boli to Sovieti“. Reeves cítil, že táto myšlienka bola ústrednou témou hlavnej postavy Owena (Kodi Smit-McPhee). (Arsenal83)
- Muže napadeného v tunelu ztvárnil Colin Moretz, bratr hlavní protagonistky Chloe Moretz. (Sartorius)
Reklama