Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Mia Farrow, Alec Baldwin, Blythe Danner, Judy Davis, William Hurt, Joe Mantegna, June Squibb, Bernadette Peters, Cybill Shepherd, Gwen Verdon, Patrick O'Neal (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tímto snímkem z roku 1990 dokazuje scenárista a režisér Woody Allen, že mu nejen nejsou cizí nejjemnější záchvěvy ženské psychiky, ale že se v ní také dokonale vyzná. Hrdinkou jeho melancholické komedie o lásce a skrytých touhách je totiž půvabná a bohatá pětatřicátnice Alice Tateová, která až doposud vede velmi spokojený a spořádaný život. Únava, bolesti a celková nespokojenost přivedou jednoho dne půvabnou ženu až k čínskému lékaři Yangovi, jenž se zabývá alternativní léčbou, využíváním akupunktury a bylinek připravených podle starodávných receptů. Alice, unavená neměnnými povinnostmi matky tří dětí a manželky "na úrovni", přitom netuší, jaké výsledky neobvyklá léčba přinese. Jedno je ale jisté, v jejím životě se náhle začínají dít velmi podivné věci. Najednou se cítí mnohem uvolněnější, to, co vnímala jako ustálené, se bortí a věci nahlas nikdy nevyřčené se jí splní? Příběh, zachycující jistý přelom či krizi v dávno zaběhnutém stereotypu vzorné matky a manželky, natočil Woody Allen opět s humorným nadhledem a vtipem, ačkoliv v tomto snímku poněkud umírněnějším. Do hlavní role obsadil svoji tehdejší životní partnerku Miu Farrowovou, tím však výčet hvězd nekončí. Po jejím boku si zahrál i William Hurt (Doug Tate) či Alec Baldwin (v úloze Eda). (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (73)
Pohádka od Woodyho Allena. Humoru poskrovnu, ale je tam ("Newyorské taxikáře nevyvede z míry nic!", můza, závěrečný večírek), hlavní hrdinka je ztělesněná naivita a něha, příjemný příběh lze snadno předvídat (ale co by to bylo za pohádku, že?).... Nejvíce se mi líbila postava "doktora" Yanga a jeho zásoba bylinek. Tu na neviditelnost bych občas bral. ()
Kouzelné. Hmm, skoro by se to mohlo jmenovat Zázrakem uzdravená. :-)) Nestává se mi často, aby mě tolik od začátku do konce bavil vyloženě ženský film, věnovaný v první řadě publiku něžného pohlaví, a za sebe ani nemůžu zhodnotit, nakolik skutečně Allen rozumí ženské psychice včetně její nejtajemnějších zákoutí, jak to popisuje oficiální distributor. Ale já věřím, že ano, a při dobrém filmu mi stačí vnímat, že Woody určitě rozumí minimálně tomu, jak vypadá dobrý scénář, jak vést příběh, postavy a jednotlivé motivy tak, aby upoutaly, napínaly, bavily a že má šťastnou ruku na obsazení hlavních rolí. Mia Farrow je zde krásně milým stvořením, prožívající v duší své hrdinky zamilovanost i otrávení z denní rutiny a napůl pohaslého manželství, okouzlení střídající se ze zklamáním a neustálým váháním... až do překvapivého konce, který mi připadal trochu náhle odbitý, ale zároveň i přes to drobné zklamání mě tím vyústěním dokázal potěšit a svým pojetím (s komentářem pavlačových drben v pozadí) připadal i dost vtipný. Woody Allen jako autorský režisér má ve své tvorbě pestrou řádkou různých specialitek a jednou z nich jsou rozhodně i komorní vztahové komedie s výrazným fantastickým prvkem, před Alice to byla Purpurová růže z Káhiry, později Půlnoc v Paříži... aneb ze všedního a pomalu fádně vypadajícího života poznáváme náhle prostřednictvím jednoduchého kouzla úplně jinou dimenzu tohoto světa kolem, aniž bychom ho opustili. Což platí nejen pro hlavní postavu, ale prakticky i pro diváka během sledování těchto Allenových filmů, pokud je naladěn na stejnou vlnu. Velmi se mi líbila i umělecká stránka, pokud jde o sehrání fantaskních flashbacků nebo některé výtvarně stylizované záběry, třeba dialog s loučením nasnímaný se sileuty obou postav před obrazem s palmou a mořem. [80%] ()
Alice, éterická bytůstka v podání Mii Farrow, která dodala filmu ten správný nádech, byla určitě velmi dobrá volba, ale dostat se do myšlení, citů a emocí ženy je dost náročná záležitost a Woddy se snažil, seč mu síly stačily. Já se taky snažila, ale tentokrát mě Alice minula, až na pár pěkných momentů, které nestačí k mojí úplné spokojenosti i přes tu podmanivou hudbu, která se linula celým filmem. Já se přidávám docela se smutkem k těm, kteří se nudili. ()
Usmíval jsem se nad výstupem rafinované Alice, nadšeně jsem čekal, jak budou působit příští bylinky a obdivoval jsem hladivou blízkost fantaskních flashbacků. Jenže tam trochu chybí víc mužského elementu. Ty obvyklé průpovídky jsou tentokrát čistě v režii Mii Farrow a ta je sice jako obvykle úžasná, ale jako charakterní herečka má s tím odlehčením trochu problémy. A to pomalé tempo je při - na Woodyho poměry - štědřejší stopáži obrovskou překážkou. ()
Woody Allen sa opäť trošku sekol. Len málokedy ma dokážu nadchnúť príbehy znudených žien v domácnosti (Hodiny a ostatné jemu podobné klenoty do tohto tvrdenia nespadajú), ktoré si po dvadsiatich rokoch s vráskami na čele zázrakom uvedomia, že svojho manžela vlastne nikdy nemilovali, bohatstvo im je nanič a od základu možnosť zmeniť svoj život bez ohľadu na to, čo ich čaká niekde inde, považujú za jedinú východiskovú cestu. Nemám rada Miu Farrow a bohužiaľ, mi liezla na nervy. 3* za romantickú jazzovú hudbu, pár vtipných momentov, neviditeľnosť a najmä za mŕtveho ducha-milenca v podaní Aleca Baldwina. Ten bol geniálny. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (5)
- Natáčení probíhalo v New Yorku na Manhattanu v místní Zoo, v převážné většině v restauracích a obchodech na Madisonské ulici. (Terva)
- Film, který Alice (Mia Farrow) a Joe (Joe Mantegna) sledují v kině, je Příběh z Filadelfie (1940). (Mr. Lobo)
- Poslední film, kde se objevil Keye Luke. (Witta)
Reklama