Reklama

Reklama

Krabice

Japonsko, 2003, 67 min

Obsahy(1)

Zcela nový typ science fiction je alegorií světa budoucnosti, kde se nabízí možnost klidného soužití špičkové technologie a přírody, symbolizované stromem. Ocitáme se ve vesnici, kde je technika zakomponována do nostalgické scenerie. Pod košatým stromem starý vynálezce vytvoří krabici, propojenou se životem stromu. Krabice putuje krajem po starých zarostlých kolejích a zachycuje lidské vzpomínky a události. Starý muž si však dělá starosti, protože dosud nesplnil její přání. Monotónní, ale poklidný život vesnice se však po jeho smrti postupně mění - strom padne k zemi, krabice se rozbije, ale smutek otevírá nové možnosti. Jaké je to přání, které se nyní objeví? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (2)

3497299 

všechny recenze uživatele

Zajímavý minimalistický avantgardní experiment s prvky kyberpunku, ve kterém se pojí estetika Davida Lynche a Shinyi Tsukamota (ovšem bez Lynchovy vyprávěcí roztříštěnosti a bez zběsilého drivu Tsukamotových technologických taškařic). Jakási blíže nespecifikovaná (zřejmě) A.I. ve formě Kostky volně putující a zaznamenávající okolí (nějaká neznámá síla ji neustále obrací v jednotlivé kroky); dívka zalévající umělé květiny, když v tom se spustí lijavec atp. - technologický fetišismus v surrealistické formě. (režie: Kanji Nakajima) ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Poklidný japonský kyberpunk (!!!) a optimistické postapo v jednom, které vypadá, jako by ho točili Jufit s Benningem, přičemž by do toho víc kecal Jufit, ale v nejlepší letech a pomalu chodící mutanty vyměnil za samostatně se pohybující černou krabici (výstižněji to asi nepopíšu). Aneb film, který je sice jen jednoduchou historkou hodící se třeba do Twilight Zone a který nechce své poselství rozebírat detailněji (jelikož by se tam asi začal rozpadat), ale zároveň film, který je funkčním slow cinema s vhodně vybranou ambientní hudbou a magií ticha, krásně zarámovanými statickými záběry a působivou atmosférou a také film, který sice vizuálně s ničím novým nepřichází, ale svým zpracováním a nápadem se stává ojedinělým a originálním dílem. Sice bych brzdil s označením "zcela nový typ science fiction", klidné a optimistické postapo vzniklo minimálně už na konci devadesátých let, akorát jako anime. Zajímavé ale je, že obojí je z Japonska a tohle navíc kyberpunk. Výsledek je tedy docela banální, ale přesto dost působivý, takže záleží na každém, jak si dojmy z něj přebere. Pro mě převažují pozitivní. 4* ()

Reklama

Reklama