Reklama

Reklama

Doba Pitomá

  • Česko Čas hlupáků (festivalový název) (více)

Obsahy(1)

Píše se rok 2055 a my se ocitáme v archivu lidstva v Antarktidě. Zarmoucený archivář nás provádí filmovými materiály ze začátku 21. století, aby nám ukázal začátek konce; čas, kdy bylo ještě možné odvrátit nezadržitelnou katastrofu. Indicií byla řada: globální oteplování a s ním související přírodní katastrofy svědčily o nezodpovědném chování lidí, sledujících pouze zisk bez ohledu na možné důsledky jejich počínání. Ne každý ale smýšlel stejně. Bezpočet těch, kteří se dokázali podívat pravdě do tváře, přišlo s varováním a s návrhy, jak se chovat šetrně ke krajině, v níž žijeme. Cesta vede od uvědomění si sama sebe v nekonečném řetězci až po komplexní politická opatření na úrovni jednotlivých vlád a vládních celků. Jakým způsobem šetřit nerostným bohatstvím, jak snižovat emisní limity, jak zastavit plýtvání a nesmyslnou nadprodukci? Americký dokumentární velkofilm přehledně a naléhavě předkládá argumenty pro potřebnou změnu chování člověka na planetě Zemi a rekapituluje více i méně známá řešení pro zlepšení současné situace. Snímek získal v roce 2008 nominaci na Oscara. (Jeden svět)

(více)

Recenze (24)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Dokonalý příklad nebezpečného dokumentu. Nadšení budou ti, co byli nadšení u Goreovi Nepříjemné pravdy - tedy ti, co ani neuvažují o tom, že by svá tvrzení podkládali argumenty, byli ochotní přijímat názor druhých a uvažovat mimo svojí bublinu "mojí pravdy". Globální oteplování je - tečka. Lidi zničí planetu - tečka. Je to dobře natočené a Postlethwaiteho charisma to táhne kupředu, jako dokument by to ale mělo být především pravdivé a objektivní. Je rozdíl mezi Moorem, který si na nic nehraje, a něčím, co se tváří jako hromada pravdy. Přitom jde jen o další politickou agitku a obviňování bez náznaku reálného řešení s jasným cílem. (A teď neřeším, jestli jsou ty věci, co tvůrci tvrdí, pravdivé - říkám, že jsou propagované špatně a hloupě.) ()

rawen 

všechny recenze uživatele

Opravdu mi také vadila příliš patetická forma, jinak ale nevidím důvod proč podobné filmy netočit, rozhodně to má větší smysl než točit Piráty z Karibiku 6 - i kdyby bylo globální oteplování nesmysl a znečištění člověkem nezpůsobovalo žádné zásadní změny klimatu (což si nemyslím), stejně je nezbytně důležité, abychom žili s přírodou v symbióze, mimo jiné by to dokazovalo že naše civilizace je skutečně rozvinutá. Dokud se všechno bude točit kolem peněz, není šance. Uvítal bych nějaký rozumný, elegantní, břitký dokument na toto téma, ne podobné hovadiny s nějakým archívem v roce 2055 ve kterém se Pete Postlethwaite tváří jako spráskaný pes... 6/10 ()

Reklama

teutates 

všechny recenze uživatele

V poslednej dobe vzniká množstvo týchto dokumentov, popravde väčšina je len bla bla bla... ovládanie masy ľudí vydieraním, zastrašovaním, mediálnym tlakom no a v neposlednom rade nevedomosťou. "Gro" týchto dokumentov tvoria "bludy" (hlúposti). Toto téma je na dlhú debatu a ani 89 min. dokument na to nestáči... určite trochu pravdy sa nájde všade, ale proste "vek hlupákov" sedí v tomto prípade v inom slova zmysle. 3/10 nevýrazne, ničím poučné, myšlienkovo prázdne. ()

whack 

všechny recenze uživatele

Podľa mňa to bola perfektná paródia celej tej našej konzumnej civilizácie a pokrytcov, pre ktorých je vrcholom environmentálneho aktivizmu recyklácia papiera a šetrenie elektriky. Obraz nadnárodných korporácií, ktoré si platia verejnú mienku, políciu, ale aj samotné vlády chudobných krajín. Je to krutý obraz čias hlupákov. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Postmoderní dokument. Manipulující, citově vydírající, ve své podstatě až bulvární (zaostřeno na děti, neštěstí, mediální vyvolávání strachu atd.). Avšak velká témata si takovou metodu možná vyžadují. Globální chaos (zjednodušeně už zažitý termín globální oteplování) je problematika, která vzbuzuje silné emoce. Dá se jí buď věřit, či nevěřit. Osobně tomu sice věřím, leč ohledně dokumentu mám svá ale... Mimochodem, kolik energie asi stálo jeho natočení? ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama