Reklama

Reklama

Vychytralý mlynář a jeho krásná žena chodí tak dlouho se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne... Mlynář Luca (Marcello Mastroianni) a jeho krásná manželka Carmela (Sophia Lorenová) využívají laskavosti španělského guvernéra (Vittorio de Sica) a jeho pobočníků, aby se vyhnuli placení daní. Guvernérova velkorysost však není nezištná: mlynáře nechá nečekaně uvěznit na základě obvinění z buřičství, a jakmile je vzduch čistý, začne se lísat krasavici Carmele. Když se mlynářka vzepře, guvernér využije své moci a začne ji vydírat – pokud se mu oddá, propustí jejího manžela. Carmela svůdce lstí uspí a utíká osvobodit muže. Ten však mezitím uprchl z vězení a nabyl dojmu, že mu manželka s guvernérem nasadili parohy. Naplánuje si tedy pomstu: přestrojí se za guvernéra a svede jeho manželku Dolores (Yvonne Sansonová)... Komická fraška s morálním přesahem vznikla na motivy známé Alarcónovy novely "Třírohý klobouk" (1874). Film je druhou spoluprací pozdější legendární dvojice LorenováMastroianni. Ti se poprvé před kamerou setkali ve filmu Škoda, žes taková potvora (1954), kde hráli taxikáře a zlodějku; v Krásné mlynářce si o rok později zkusili romantičtější, pohádkovější hereckou polohu. (Česká televize)

(více)

Recenze (14)

classic 

všechny recenze uživatele

Krásna mlynárka, hojdajúca sa na [historickej] hojdačke, tak to bol snáď naprosto božský pohľad nielen pre guvernéra Teofiloa; mimochodom, pozorujúci túto konkrétnu "udalosť" až predsa z trochu väčšej vzdialenosti ["z balkóna kvartýru"] skrz okulár ďalekohľadu, kedy dostával neuveriteľný hlad po tejto nádhernej bytosti? • Presne tak, predstaviteľka dony Carmely, čiže talianska D*I*V*A* : SOPHIA LORENOVÁ, si bola maximálne vedomá všetkých svojich predných „predností”, ktoré boli v podstate ústredným motívom: Cameriniho, dobového titulu. Už podľa samotného názvu tohto počinu je vari úplne zrejmé, čo vlastne zohrávalo zásadnú úlohu v tomto prípade... • Širokouhlý formát [CINEMASCOPE] za doprovodu vskutku pestrofarebných, farebných tónov [TECHNICOLORU?], to zrovna tomuto sympatickému obsadeniu, podľa môjho vecného názoru: mimoriadne vhodne svedčalo, čo k tomu ešte podtrhovala i výtvarná stránka titulu, vrátane kostýmov a výpravy, bez ktorých sa daná látka skrátka nemôže vonkoncom zaobísť, keďže to automaticky zapadalo do jej štruktúry. • Už keď sme teda pri tom chválení, tak tandemu: Lorenová/Mastroianni; znovu svedčala ďalšia, v poradí 2. spolupráca, tentoraz v rozprávkovejšej polohe, pričom sa mohli znova oprieť i o Vittoria De Sicu, ktorý zase rovno exceloval pred kamerou [no koľkokrát vedel ukočírovať vytvorenú situáciu aj z pozície hneď za ňou]. • Zároveň titul zabrnkal i na sociálnejšie poňatú strunu, čo vytváralo ešte i o čosi zaujímavejšiu kombináciu [atmosféru] z pohľadu ako celku. Proste; z mojej strany sa neustále [aby som to teda náhodou nezakríkol] jedná len o nefalšovanú radosť zo spôsobov, ako sa pristupuje k týmto daným veciam, ktoré sa mi čoraz intenzívnejšie dostávajú hlboko pod kožu! ()

Ampi 

všechny recenze uživatele

Milý, historický a vtipný příběh s krásnou Sophii Lorenovou a Marcellem Mastroiannim. Chci jen podoktnout, že v daném roce 1682 nebyl neapolským místokrálem Teofilo Villa Medina Sandéz Suáres de Figueros (Hraný Vittoriem de Sicou) ale Fernando Joaquín Fajardo de Requeséns y Zúñiga, Marquess of Los Velez. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Scenár je na to, že ide o bláznivú komédiu so zámenami postáv prekvapivo prehľadný a ono to nakoniec až tak bláznivé nie je. Bohužiaľ ale ani výraznejším spôsobom vtipné. Asi v päťdesiatych rokoch Taliani takéto typy filmov milovali a tak dostávali, čo chceli. A že De Sica mal toho plné zuby a "odskakoval" si k neorealizmu, nie je vôbec prekvapivé. Sophia mi vždy bola sympatická ako silná sebavedomá žena s veľkou charizmou a maximálne ženská, pričom jej krása ma nikdy neohurovala. Bez nej by to bolo o triedu nižšie, Mastroianni a De Sica popri nej trochu tápu. ()

quokam 

všechny recenze uživatele

Hezká italská komedie, ba spíše fraška o potrestání hloupého správce, ale také příliš vycuraneho mlynáře, který vystavuje svou nádhernou ženu, aby nemusel platit daně a cla, až se ucho jednou prervalo. Film se nese ve znamení značného hereckého prehravani, pro které jsem původně chtěl dát hvězdičky dvě, ale zpětně uznávám, že to bylo v rámci žánru a odpovídalo i námětu. Byt si stále myslím, že výkon de Sica byl otřesný. Marcelo ba ještě více charismaticky svudna Sofia jej však více než vyváželi. Pointovy konec se podařil. Za mne spokojených 60 proc. Ps pro ostravaka, Neapolsko leží v Itálii, ne ve Španělsku. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Je zajímavé, že ústřední trojice (Vittorio De Sica, Sophia Loren a Marcello Mastroianni se potkali mj. u filmů Včera, dnes a zítra a Manželství po italsku. Režisér asi dobře věděl, že to mezi nimi správně jiskřilo. A tak se nesetkali poprvé a zřejmě ani naposledy. Snímek stojí sice na jednoduché zápletce, ke které teprve musí dojít v průběhu, ale celý průběh zaštitují výborné, výbušné a hlavně dynamické dialogy. Kostýmní záměna je jen jedna z humorných situací. Klasická italská žárlivost se navíc promítne do děje odehrávajícího se ve Španělsku. Za mě je Krásná mlynářka vcelku zábavný film, který nenudí. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

  • Film se natáčel ve městech Castelvenere, Cerreto Sannita, San Lorenzello, Amorosi, Guardia Sanframondi, Rignano sull'Arno a Tivoli na řece Aniene. (classic)

Reklama

Reklama