Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve Francouzské Polynésii došlo vinou pokusných jaderných explozí k silnému ozáření. Po nějaké době je napaden japonský tanker neznámým obrovským netvorem. Mezitím je mladý americký biolog Niko Tatopoulos, expert v oboru vlivu radioaktivního záření na živé organismy, povolán ministerstvem vnitra k naléhavému úkolu. V Panamě byly totiž objeveny obrovské stopy neznámého veleještěra. O případ napadené lodi se začne zajímat záhadný Francouz Philipp Roaché, který tvrdí, že zastupuje pojišťovnu. Niko si myslí, že jde o nový druh živočicha, který vznikl mutací, a jeho vyjádření se dostane i na televizní obrazovky, kde ho zahlédne bývalá snoubenka, snaživá reportérka Audrey. Vypukne panika, obrovský, téměř stometrový netvor vstoupí do ulic New Yorku a ukryje se v metru. Na Nikův návrh je navezena na blízké náměstí obrovská hromada ryb, která netvora přiláká. Audrey, která Nika vyhledá, se zmocní tajných záznamů a sestříhá z nich reportáž, kterou se pokusí proslavit. Na scéně se opět objeví Roaché. Ve skutečnosti je agentem francouzské tajné služby a má za úkol Godzillu zabít. Uvnitř slavné Madison Square Garden čeká muže děsivé překvapení v podobě téměř dvou set vajec, z nichž se začínají líhnout malé Godzilly. Niko se pokusí upozornit na nebezpečí, které hrozí lidstvu, a snaží se s agentem, Audrey a kameramanem Victorem uniknout hladovým mláďatům. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (773)

Falko 

všechny recenze uživatele

Mnohi nemaju radi Emmericha kvoli jeho prehnanosti pri tzv. popcornovych filmoch, akym je trebars tento film, ale aj v roku 2011 som si vychutnal reprizu Godzilly podobne rovnako, ako aj v roku 1998. Taky sci-fi thriller CLOVERFIELD / MONSTRUM (2008) sa mi sice pacil viac, lebo tam bola akasi vaznost a autentickost rucnej kamery, ale Godzilla bol cisty popcornak, stvoreny pre zabavu a natoceny tak, aby nebol mladezi nepristupny. Mne osobne sa to opät pacilo a nemozem dat menej, ako 4 *, kedze vizualne efekty boli na tu dobu slusne natocene, pribeh bol zabavny a pozrel som si to cez domace kino pricom basovy zvuk subwoofera urobilo pri sledovani filmu tiez svoje caro. _______ Matthew Broderick - (Dr. Niko Tatopoulos) +++ Jean Reno - (Philippe Roaché) +++ Maria Pitillo - (Audrey Timmonds) +++ Hank Azaria - (Kameraman - Victor 'Animal' Palotti) +++ Kevin Dunn - (Plukovník Hicks) +++ Michael Lerner - (Major Ebert) +++ Harry Shearer - (Charles Caiman) +++ Arabella Field - (Lucy Palotti) +++ Produkcia: Roland Emmerich, Dean Devlin +++ ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Jeden z mnoha filmů, který jsem si v dětství pouštěl na VHS a jakmile skončil, přetočil jej a pustil si znovu. Tehdy jsem neměl povědomí o nějakých jiných dílech, pouze jsem vždycky litoval toho, že Emmerichova Godzilla se nikdy sequelu nedočkala. Pro mě to bylo dost zásadní, takovouhle velkou ještěrku nemohl nabídnout ani Jurský park, který jsem také sjížděl stále dokola. K filmu se z nostalgie kdykoliv rád vrátím a stále stejně se bavím, směju se některým až příliš přepáleným akčním scénám a vychutnávám si obsazení. Jestli mít ve filmu nějakého frantíka, tak Jeana Reno...85% ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Emmerich je monstrózofil k pohledání. Kolosální destrukce a vtipné momenty jsou víceméně to jediné, co kdy uměl. Godzilla je stejně blbá od začátku až do konce (myslíte, že byste přeslechli stometrovou věc, když vám probíhá za zády?), herci spadají do kategorie guma a dějové schéma je prachsprostá kopírka o třídu lepšího Dne nezávislosti - rychlý nástup neznámého objektu gigantické velikosti, invaze, demolice, první pokusy o boj... a stejně jako ve Dni nezávislosti v době nečinnosti gigantických talířů nastoupily roje emzáckých stíhaček, tak i tady Godzillu dočasně zastupují smečky jejích mláďat. Roztomilé. Monstrozita filmu se dotkla také stopáže filmu, která je hrubě přetažená. Kladem zůstávají triky, něco vtipných okamžiků a závěrečná honička. Jen ta poslední scéna filmu má naivně béčkový kukuč a je až strašidelně sprostá. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Godzilla je výplod béčkového mozku do takové míry, že měřítkem jejího úspěchu již nejsou odvěké sympatie směřované k fascinaci něčím obludně silným a zdánlivě neporazitelným, nýbrž pouze Emmerichova tradiční víra v široké obecenstvo s tolerancí pro film, který je hloupoučký a navíc neuctivý k předchůdcům, avšak vizuálně působí tak cool, že na to do toho kina stejně vyrazíme. Ale německý demolition man právě tohle umí jako málokdo a jeho vize střetnutí hrdinné (avšak překvapivě dementní) americké armády se slavnou přerostlou ještěrkou, jakkoli roztomile nelogická a směšně megalomanská, opravdu vypadá jako splněný sen většiny malých kluků, kteří si při slově Godzilla představili právě tolik zkázy a zašlapaných troubů v uniformě, kolik pro film "obětoval" i pan Emmerich. Navíc tomu všemu strašně vyhovuje cílený humor a hlavně Jean Reno, jehož postava se nakonec zformovala do velmi ikonické podoby. A kdo se nebavil nad parádně sestříhanou a nahláškovanou auto-godzillovou honičkou, ten s odpuštěním snad není normální. Dříve nadšení, dnes a s přihlédnutím k epickému Edwardsovu remaku pouze taková malá neškodná radost.. 3 a 1/2* ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Já tomu Emmerichovi asi prostě nikdy nepřijdu na chuť. Jeho narativně strohé filmy vystavěné jako prvoplánová přehlídka destruktivních atrakcí mne upřímně nudí, stejně tak velké množství patosu a přestřelený patriotismus. Jak nad tím tak přemýšlím, tak skoro ke všem jeho filmům bych mohl psát stále ten samý komentář, neboť Emmerich se jako režisér a vypravěč vůbec nevyvíjí a omílá stále to samé dokola – národní hrdost, rodinné hodnoty, spojení národů vlivem velké katastrofy/hrozby, infantilní humor a spousta, spousta destrukce. To vše platí i pro americký remake Godzilly, která ve své době mohla ohromit trikovou stránkou a megalomanstvím, to ale nemění nic na tom, že tenhle film není ničím víc než jen tupým blockbusterovým béčkem. Navíc snaha o přiblížení se krvelačným velociraptorům ze Spielbergova Jurského parku ve scéně s mláďaty působí celkem uboze, nehledě na to, že Godzilla ničící New York podezřele vznikla necelý rok poté, co zmíněný Spielberg nechal řádit T.Rexe po ulicích Los Angeles ve Ztraceném světě. Trendy se holt musejí následovat, takový je Hollywood. 50% ()

Galerie (74)

Zajímavosti (58)

  • Při honičce Godzilly s taxíkem bylo použito 16 různých vozů. (-bad-mad-wolf-)
  • Když Godzilla pronásleduje taxík, je jasně vidět, jak se nápis na střeše auta hýbe ze strany ze stranu. O pár momentů později je však  opět pevně přidělán. (Mr.Hudson)

Související novinky

V Sony chystají lupičskou verzi Godzilly

V Sony chystají lupičskou verzi Godzilly

26.08.2020

Studio Sony zakoupilo práva na adaptaci komiksu The Kaiju Score, který je popisován jako film Quentina Tarantina odehrávající se někde v koutě filmu o Godzille. Konkrétně se děj točí kolem loupeže,… (více)

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

17.05.2016

Držitel cen Grammy a Emmy, britský skladatel David Arnold, chystá na neděli 5. června svůj první koncert v České republice. Autor hudby k velkofilmům Hvězdná brána, Den nezávislosti, Casino Royale a… (více)

Reklama

Reklama