Scénář:
Brian KoppelmanKamera:
Alwin H. KüchlerHudba:
Michael PennHrají:
Michael Douglas, Susan Sarandon, Danny DeVito, Mary-Louise Parker, Jenna Fischer, Imogen Poots, Jesse Eisenberg, Richard Schiff, David Costabile (více)Obsahy(3)
Ben Kalmen měl všechno, na co jen člověk pomyslí: šťastnou rodinu, oslnivou kariéru, vlivné přátele. Snad proto, že jeho byznysem byly automobily, projížděl serpentiny svého života ostrým smykem. Jedna zatáčka se mu však stala osudnou, a po idylické cestě vzhůru následoval volný pád (v hereckém podání Michaela Douglase již druhý). V jediném okamžiku ztratil vše: rodinu, postavení i přátele. Jiný na jeho místě by své životní prohry možná řešil alkoholem, on se však rozhodl pro jinou terapii – sex! Místo aby nazul papuče, obuje se do lakýrek a vrhá se za každou kořistí – čím mladší, tím lepší... (North Video)
(více)Videa (1)
Recenze (73)
Michael Douglas pořád umí. A zatraceně dobře. Být neviditelný, to je to, co by ho zničilo. Měl rodinu, respekt, prachy, vlivné přátele. A vždy zajímavý exponát v posteli. Navrch se nikdy moc neohlížel na okolí. Jenže byznys se mu začíná rozpadat pod rukama, navíc přijde špatná zpráva od kardiologa. Má ještě co dohánět? A opravdu nešlo neopíchat dceru své přítelkyně? Douglas tyhle pracháče, kteří musejí čelit nejedné překážce, umí. Dokázal to už mnohokrát. V 80. a 90. letech ztělesňoval sofistikovanou mužnost, i v posledních letech zaplouvá do svých postav precizně a uvěřitelně, ač už si jej zdaleka nevybírají špičkoví režiséři. Zvládá part nenapravitelného sukničkáře i osamělého zlomeného chlapíka, který musí vzít do ruky utěrku a jídelní lístky. Pár dialogů o životě bylo zatraceně pravdivých. Za mě celková spokojenost. Slušné tři hvězdy. ()
Já myslím, že nemá cenu si hrát na nějaké velké tajnůstkářství o čem tenhle film je, protože prostě Douglas hraje ošousta za zenitem, který nemá prachy, nemá práci a jediné co mu zbylo je hlásit na všechny strany sexuální narážky a příležitostně ojet buď dceru své milenky nebo matku spolužáka svého vnuka. Hm, o čem to vlastně sakra bylo? Nějak mi tam na tom celém chyběl děj. Jeden herec film bez děje nespasí. Sorry, Michaeli. ()
Film o muži, který je sám, sám na vrcholu a později sám i po volném pádu dole. Komedií to lze nazvat jen těžko. Ústřední postava postaršího proutníka působí velmi nesympaticky, chová se naprosto vypočítavě, lidé jsou prostředky k uspokojení jeho potřeb, nebere ohled na nikoho. Pak tedy vůbec není překvapující, že když se vše podělá, zůstává osamocený. A možná si ani neuvědomuje, že nebýt té sobeckosti a necitelnosti, byla by po jeho boku alespoň jedna bytost, jeho bývalá žena. Ale je prostě zase sám, možná smířený se situací, se stářím, s nemocemi, ale pořád sám. Chybí tomu pozitivní nebo vůbec nějaké rozuzlení, konec jde někam do ztracena.. asi stejně jako život toho zatraceného chlapa. ()
Další špatný americký pokus o psychologický film s přemírou povrchních dialogů a jednoznačně nastavených charakterů, které neprojdou žádnou kolizí. KOUSEK DĚJE s velice banálním vysvětlením příčin zkratu donedávna poctivého obchodníka. Otevřený konec je v tomhle případě vyjádřením bezradnosti scénáře, ale vzhledem k tomu, že divák nemá šanci sblížit se s hlavní - dost nesympatickou - postavou, je to vlastně jedno. /15. 4. 12./ ()
No znám tedy daleko horší filmy podobného ražení, které si navíc hrají na něco víc. Diváka jistě napadne myšlenka, že je tento film o ničem, a do velké míry je to i pravda. Ovšem jak jinak takovýto materiál pojmout , když vezmeme v potaz fakt , že se v takové situaci doopravdy hlavní protagonista nachází. Je to film o člověku, který má celoživotně nastaveny své žebříčky hodnot a také dělá jen účelné věci, které mají smysl právě v okamžiku dosažení těchto hodnot. Film si mě získal především v závěru, kdy se Michael dostal do situace, která mu velmi důrazně naznačuje, že by se měl asi nejspíše poprvé v životě zamyslet a možná své žebříčky hodnot trochu přizpůsobit, jak sobě v nové situaci, tak i svým blízkým a rodině.Po dobu sledování devadesáti minut jsem necítil žádný pach něčeho umělého nebo falešného. Krom tohoto faktu mě napadla zajímavá myšlenka toho, jak se v životě člověk musí vypořádat se změnou svého biologického těla, která se postupně dostává do nepříjemného kontrastu s osobností jedince. Osobností, která má stále stejné nároky i požadavky na tuto stárnoucí biologickou schránku. U člověka, který není tolik ješitný, není dychtivý ukazování svého ega na všechny strany a není tolik polygamně založen, to není až takový problém. Ovšem v tomto názorném příkladě, kterým se sám o sobě film i stal, jsme mohli vidět, že je to skutečné peklo. Závěrem tedy řeknu, že tento film rozhodně není špatný a Michael Douglas je stále výborný. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (2)
- Natáčení probíhalo v New Yorku, částečně i na Fordhamově Universitě v Bronxu. (Terva)
Reklama