Reklama

Reklama

Obsahy(1)

,,Naděje je ten největší dar ze všech".
Když je rodina Franka (John Leguizamo) vyhozena z jejich bytu v New Yorku, musí Frank spolu se svou ženou a dvěma dětmi začít žít jako bezdomovci. Aby se znovu mohli vrátit do svého klidného života v bytě, zatímco všude vrcholí přípravy na Vánoce, je Frank spolu se svým nevlastním desetiletým synem nucen toulat se chladnými ulicemi New Yorku a hledat práci.
Příběh o bezmoci a utrpení, ale také o naději a lásce uprostřed chladného, sněhem zavátého New Yorku. (SonG)

(více)

Recenze (13)

ghatos 

všechny recenze uživatele

Velmi slušné drama. V USA je problém, že se objevuje nejen v těchto filmech patos a kýč. Naštěstí až na pár chvilek je cítit opravdová existenciální tíseň. Zaujal mě motiv válečného veterána - hodně z nich dopadlo opravdu špatně. Celý scénář působí realisticky a není v něm stopy po šťastném konci....bohužel. Tato deprese je velkým kladem snímku, ale dá se v něm najít i naděje, což překvapí. ()

necrosrandist 

všechny recenze uživatele

Kdybych se k tomuhle filmu, v podstatě náhodou, neproklikal, o hodně bych přišel. O Americe se říká, že tam lidé přicházejí za svým snem, ale když se jedná o rodinu latino-američanů, bývají chvíle, kdy by se z jejich snu nejraději rychle probudili. A dovedu si představit, že veterán z války v zálivu, teď boxer po třicítce, může zažít zatraceně krušný chvíle, když se snaží najít práci. Leguizamo hraje jako o život a Varela zdárně sekunduje. Pro mě strhující a suprsmutné drama rodiny na konci sil, přesto bez všudy přítomného patosu. ()

Reklama

JANARYBA 

všechny recenze uživatele

Bezvadné téma - náhled na Ameriku taky z té druhé strany. Ne jen z těch nejluxusnějších domů, bytů, aut....Místy výborné, docela originálně a vtipně popisovaný vývoj vztahu 2 "kohoutů na jednom smetišti" otčíma, který neumí číst a psát (je to vůbec v dnešní době ještě možné?) a chytrého kluka s vlastním názorem .Pokud je pravda, že v Americe můžou vyhodit člověka na ulici do 2 hodin od doručení soudního příkazu, tak to je skutečně šokující...Škoda, že se nepodařilo, aby celkově film vyzněl víc reálně a věrohodně. Při trošku lepším provedení (možná i obsazení) by to mohl být skvělý film. Rozhodně (i když dávám jen ***) mě téma v hlavě uvízlo a film si budu pamatovat na rozdíl od spousty dalších dobrých filmů, o kterých už po týdnu člověk neví, o čem že to vlastně byly. ()

GrooveJump 

všechny recenze uživatele

Odvrácená strana americké mince, která je stejně americkým a nevkusným způsobem přitažená za pačesy, jako filmy plné bohatství, štěstí a bezstarosti. Ať se ten film tvaří co nejnezávisleji, tak je to tam pořad cítít dávka pochopitelné amíkovské zhovadilosti, což se v samotném důsledku dá relativně snadno přehlédnout... ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

ZLÍNFEST Viděno o dva roky (2009) později, než film vzniknul (2007), a nejsem schopen ho vnímat bez současné ekonomicko-sociálně-politické situace, ovlivněné Krizí. Inspirace italskými neorealistickými filmy, alespoň námětově, je nepopíratelná, a na mysl vytane především De Sicova "zlodějská" klasika: v ní "hrdina" hledá své ukradené kolo, zde práci na smlouvu, aby získal byt a nemusel s rodinou žít v útulku. Zároveň se navazuje na tradici vánočních filmů, které skončí šťastně, čemuž dopomůže zázrak, ale... nejvíce na filmu oceňuji schopnost nedodržet divácká očekávání, odklonit se od nich, přestože byla předtím velice systematicky vybudována na základě pečlivě užitých schémat. Není to kýč a i díky závěru utkví v paměti, proto nakonec volím vyšší hodnocení. ()

Zajímavosti (12)

  • Salvatore Stabile o pôvode názvu filmu: "Je to staré talianske príslovie. Môj otec by to hovoril stále. Keď som bol dieťa, presťahovali sme sa do tohto bytu a pamätám si, ako sa obzeral všade okolo a hovoril: 'Nuž, nie je to miesto, kde Boh nechal svoje topánky, ale bude to stačiť.'" (Arsenal83)
  • Salvatore Stabile si do hlavnej úlohy vybral John Leguizama, pretože cítil, že už režisérsky dorástol na takéhoto herca, ale zároveň uviedol: "Najprv to bolo desivé. Je to jeden z najlepších hercov našej doby. John a ja sme úzko spolupracovali na postave a emocionálnej realite toho, kde by mal byť v každom bode scenára. Ale okrem toho, spôsob, akým pracujem, je, že počas prvých dvoch záberov nechávam svojich hercov robiť, čo chcú. John dostal v tomto ohľade veľa slobody." (Arsenal83)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno