Kamera:
Roni ArnoldHrají:
Ario Bayu, Shareefa Daanish, Arifin Putra, Julie Estelle, Ruly Lubis, Mike Lucock, Imelda Therinne, Joko Anwar, Sigi Wimala, Daniel Mananta, Dendy Subangil (více)Obsahy(1)
Skupina přátel na cestě do Jakarty pomůže osamělé dívce, která je poprosí, aby ji svezli domů. V odlehlém sídle dívčina rodina v čele s přízračnou matkou pro hrdiny připraví lahodné občerstvení, po kterém ale upadnou do bezvědomí. Když se proberou, čeká je osud polotovaru v obchodu s lidským masem. (JFL)
Recenze (146)
Asijské exploitationy bývají pěkné prasárny a ani Darah není výjimkou. Přesto to není žádný zázrak a hned vám řeknu proč. Za prvé: větší množství nesympatických postav. Nějak mi na těch lidičkách moc nezáleželo, což je u exploitationu něco, co mi vždycky vadí. Oproti Martyrs nebo Mum and Dad, kde mi osud postav nebyl lhostejný, je tohle úplně někde jinde (v negativním slova smyslu samozřejmě). Za druhé: gore je tam tolik, že jsem se na něj velmi záhy aklimatizovala a ke konci už mě takřka nic nedokázalo vytrhnout. Myslím, že kdyby ubrali postavy a brutalitu dávkovali trochu střídměji, rozhodně by udělali lépe. Takhle to vypadá jako takový běžný pracovní den na jatkách a uznejte sami - to zkrátka není úplně ono. Ale abych jen nehaněla, tak musím říct, že ta rodinka a její jednotliví členové se jim docela povedli. A ani mystický prvek, který mi v podobných filmech obyčejně dost vadí, to neshodil, naopak tomu všemu dodal na zajímavosti. ()
Vynikajúci exploiťák novej vlny. Fakt sila, kopec násilia, krvi a odporností v rozumnej stopáži 95 minút. Síce to má pomalší rozjazd, ale hneď ako sa hlavné postavy dostanú ku rodinke, nastupuje atmosféra a ten zlý pocit, že čosi nie je v poriadku. Potom to už začína, jedna vražda za druhou s excelentnými gore efektmi. Síce niekedy idú mimo kameru, ale je to celkom šikovne natočené, takže si to veľmi ani nevšimnete. A tá rodinka to je fakt sila, niečo na štýl TCHSM, len trochu vážnejšie. Pointa je tak trochu mysteriózna a do filmu mi nejako nezapadla, čo už. Singapúrsky exploiťák tu asi ešte nebol, takže odporúčam pozrieť. ()
Že je námět neoriginalní? Nevadí, dneska o originalitu stejně nezavadíte, mě mi tyhle snímky (skupinka lidí se dostane do spárů kanibalů/ zdegenerovaných psychopatů) zatím nepřestaly bavit, naopak pořád mě baví stejnou měrou jako před lety. Že všechny scény a situace vykrádají známější bratříčky? Pche, uřezaných hlav a podpatků zaražených v oku není podle mě nikdy dost. Ke všemu se tu prolije tolik galonů krve, že se jimi doslova vymaluje celý barák! Tady nejde a nikdy nešlo o nové prvky v subžánru, tohle je spíš pocta exploiťákům ze západu jako Texaský masakr nebo Hostel, ale svou brutalitou strčí tyhle kousíčky do kapsy. Naopak krok drží s krváky typu FRONTIER(S) nebo INSIDE, což bylo pro mě největším údivem, protože jsem o Macabre nevěděl absolutně nic! Vám bych doporučil to samé: přestaňte číst ty komentáře, mrkněte na procenta a usuďte sami, jestli vám za ten čas stojí. Macabre však doporučuje 9 řezníků z deseti, takže směle do něj! ()
Už nikdy v životě indonéské filmy. Copak jsem tu jediná, kdo dal odpad? Krve dost, ale nad chováním postav jsem jen koutila hlavou. Matička jako ze škatulky si asi šlehla trochu vážnosti a synáček vypadal jako když právě vypadl z Blada. Nelogické, trapné a hlavně o ničem. To není film, to je komunální splaška. ()
Tvůrci nového výborného Ratu Ilmu Hitam vyměnili černou magii za rodinku ujetých psychopatů, kteří doma krájejí unesené turisty jak v Teleshoppingu a řežba je to slušná. V celém filmu je nadměrný dostatek střev, mozků a krve, ale zato obrovský nedostatek logiky, a to ne ani nějaké intelektuální, ale nedostatek základní logiky. Když tam hold chlápek běhá a na dotyk láme ruce a nohy (ano, doslova se někoho jednou rukou dotkne a zlomí mu holeň???????), tak to není úplně něco, co by diváka nutilo film sledovat. Tohle bohužel nestačí ani v nejmenším a bez základní scénaristické kostry to ani gore nezachrání. Odpad, ale snaha se cení. ()
Galerie (9)
Photo © Gorylah Pictures
Zajímavosti (7)
- Shareefa Daanish musela při svých scénách stát na platformě, aby byla vyšší než ostatní herci. (Polgedney)
Reklama