Režie:
Luca GuadagninoScénář:
David KajganichKamera:
Sayombhu MukdeepromHudba:
Thom YorkeHrají:
Dakota Johnson, Tilda Swinton, Chloë Grace Moretz, Jessica Harper, Mia Goth, Sylvie Testud, Angela Winkler, Małgorzata Bela, Renée Soutendijk, Ingrid Caven (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Film je remake stejnojmenného příběhu Daria Argenta z roku 1977. Mladá Američanka (Dakota Johnson) přilétá do Evropy, kde se přihlásila na lekce tance. Posléze však zjišťuje, že škola je jen zástěrkou pro působení temných sil. (Terva)
Videa (2)
Recenze (215)
Původní Suspirii miluju, takže jsem chtěl vidět, jak vypadá remake. Kupodivu mi to nakonec nepřišlo tak hrozné - má to áčkové obsazení, na spoustě detailů je vidět, že si s tím filmem dali záležet, a pár zajímavých momentů by se tam našlo... ale! S originálem to nemá v podstatě nic společného (snad jen tu taneční školu, kde umírají mladé holky), strašidelné to není ani trochu, a hlavně je to celé zabité tou příšernou délkou přes dvě hodiny - ten film se nekonečně vleče, aby nakonec přišel s tím psycho závěrem, který jsem moc nepobral. Za mě tedy nakonec spíše dojem zabitého času a potvrzení názoru, že remaky jsou nejzbytečnější věc na světě. Nedivím se, že to ani nešlo u nás do kin, na tom by každý distributor pohořel. ()
Nejsem fanouškem samoúčelných hororů, na další Guadagninovy filmy jsem byla zvědavá jednoduše proto, že snímek Dej mi své jméno pro mě byl zjevením, které prozrazovalo v mnoha směrech vnímavého a ukázněného autora. Tohle ale byla přemrštěná slaboduchá pakárna, nedomyšlená a rozpadající se v každém ohledu, kde stačilo máchat bez rozmyslu pojmy, vzbuzovat dojmy (eh, ty laciné narážky na nacisty apod.), nechat mladý hubený holky bez vlastní vůle kývat se sem tam v křečovité rádoby choreografii a fyzicky jim ubližovat. Plytké, trapné (kdyby doprčic tedy alespoň uměly tancovat), nesoudržné a na levný efekt cílící dílko, místo hrůzostrašnosti (pro mě naštěstí) jen hloupé a směšné a beze špetky střízlivé reflexe frackovsky natažené do 152 minut. Nejspíš mě takovéhle "umění" míjí, ale tenhle duchaprázdný mix přece nemohl fungovat ani na první, ani na druhou signální, pokud má člověk v pořádku instinkty a zároveň i elementární sebeúctu, soustředěnost a základy logického uvažování? Je mi z toho jen trapně a smutno. *~ ()
Mladé dievča z Ohia prilieta v roku 1977 do Berlína, kde sa chystá navštevovať prestížnu tanečnú školu. Ihneď padne do oka vedúcej školy (Tilda Swinton) a kvôli tomu, že hlavná tanečnica v predchádzajúcich dňoch zo školy nečakane odišla, dostáva hneď vedúcu pozíciu. S ňou prichádza značná zodpovednosť a naviac sa začína zdať, že so zmiznutím Patricie (Chloe Grace Moretz) malo vedenie školy niečo spoločné, takže atmosféra uprostred akadémie neustále hustne a pocit neistoty narastá. - Keď ma na niekolko rokov očakávanom horore najviac zaujme retro hliníková krabička na zlepený chlieb, zopár Trabantov v uliciach a to, že hlavná postava spomenie v jednej vete mesto Teplice (Z Teplic až na vrchol...), asi niečo bude zle. Ale neprekvapuje ma to, pretože som vedel, že režisér bez akýchkolvek hororových skúseností s týmto remakom nič významné neurobí a keď mal točiť podla scenáru od jedného z pre mňa najneschopnejších scenáristov, tak sa mohol snažiť ako chcel. Dej je plochý ako hrudníky a pozadia tu prítomných dievčat a dve a pol hodiny je na takýto horor strašne vela. Hudba sa samozrejme na Goblina ani zďaleka nechytá, takže ani netuším, ako mohlo niekoho napadnúť urobiť remake, ktorý nevylepší absolútne nič a ani sa o to nesnaží. Dve hviezdičky len za pár nechutných zjavov a nádherne zladené rekvizity. Zhliadnutie neodporúčam, lebo tu potom budú desiatky komentárov jak lidi zabili dvě a půl hodiny drahocenného času. + herečka z The Amityville Horror + herečka z A Cure for Wellness a Marrowbone ()
Zatímco v ulicích řádí RAF, taneční škole šéfují čarodějnice a připravují se na velkou oběť. Tedy jestli jsem to dobře pochopil. Argentova tvorba je pro mě nestravitelná, takže k remaku jsem přistupoval bez možnosti srovnávání a docela se mi to líbilo. Vedle solidního vizuálu nabízí film výborné herečky, několik bizarních výjevů, které potěší i mainstreamové fandy a dvě naprosto rozdílné taneční scény mající společné jen to, že jsem na ně vyjeveně zíral. Mínusem je natažená stopáž a fakt, že se Guadagnino nechal až příliš často unášet psychadelickými náladami. 60% ()
Těžko jednoznačně říct, jestli je lepší originál nebo remake. Oba filmy jsou trochu jiný a hlavně natočený úplně jinak. Novinka není tak naivní jako Argentův kousek a působila na mě díky kulisám smutnýho a špinavýho Berlína mnohem syrověji. Potěšila mě hudba mojí oblíbený radiový hlavy Thoma Yorkea. Škola se jeví opravdovějš, celej film je tanečnější (obzvlášť Olga ve svým krátkým výstupu prokázala velkej talent a obrovskou míru ohebnosti, hihi), scény a masky jsou daleko horrorovější a film celkově víc propracovanej, ale zároveň dost utahanej. A ať jsem si dával všechny různý nitky jakkoliv dohromady, nenašel jsem důvod, proč pana doktora nehrál skutečnej starší muž. Zřejmě jen rozmařilost, která však působila rušivě. Dávám oběma filmům "za tři", ale Argento byl tak nějak kouzelnější. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (13)
- Herečka Judi Dench mala záujem o úlohu Madame Blanc, ktorú dostala Tilda Swinton. (Keithe)
- Celosvětová premiéra filmu proběhla 1. září 2018 na filmovém festivalu v Benátkách. (ČSFD)
- Název filmu se objeví až během závěrečných titulků. (noelcoward73)
Reklama