Reklama

Reklama

Film je remake stejnojmenného příběhu Daria Argenta z roku 1977. Mladá Američanka (Dakota Johnson) přilétá do Evropy, kde se přihlásila na lekce tance. Posléze však zjišťuje, že škola je jen zástěrkou pro působení temných sil. (Terva)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (215)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Tenhle hodně volný remake myslím není horší než originál, spíš naopak. Každopádně je ale úplně jiný. Film nepochybně obsahuje (a nebo se jen tváří že obsahuje?) strašnou spoustu všelijakých parabol, hyperbol, alegorií, symbolismů, hermetismů, okultismů a podobných artových i spirituálních závažností, ale já jsem ho do svých pracek uchopil především jako fantaskní a fascinující filmový bizár a už jenom z tohohle úhlu pohledu jsem hodně hodně divácky spokojený. Fascinovaly mě třeba podivně zneklidňující taneční scény, připomínající mi jakési prastaré černomagické rituály (nezapomenutelná je hlavně ta s rozlamováním ubohé Olgy). Líbila se mi Dakota Johnson, ale ještě víc se mi v menší roli líbila Mia Goth. A všem herečkám (i těm pár hercům) suverénně kralovala aristokratická sfinga Tilda Swinton ve své trojroli. Vlastně to byl taky jeden z mých postřehů - že film téměř postrádá mužský prvek, mužům je určeno jen několik málo vedlejších rolí a jedinou větší mužskou roli hraje ženská. Ale tenhle způsob filmového feminismu já můžu. Zvlášť když ho režíruje chlap. I zasazení děje do rozděleného Berlína v době hysterčení okolo RAF mi přišlo zajímavé. Nová Suspiria moje srdcovka sice asi nikdy nebude, ale jelikož jsem té (taky povedené) Argentově dal čtyři, tady musím ještě výš, nedá se svítit. 90%. ()

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Tak tomuhle říkám pravý cinefilní zážitek! Remake Suspiria se od původní Argentovy klasiky liší opravdu na míle a jsem si jistý, že pro někoho bude nestravitelný. Ať už intenzitou anebo specifickým vyzněním. Má dokonale snovou atmosféru, podobně jakou třeba vnímám u kultovního Spalovače mrtvol. Jakoby na vás z obrazu přímo dýchala jakási "neskutečnost". Nevím, jak to přesně popsat. Častokrát jsem při sledování zažíval hodně zvláštní pocity, které běžně při sledování neregistruji. Jedná se o hodně artově pojatý snímek, jež svou opulentní bizarností doslova překypuje a žije si vlastním životem. Jsou tu scény, které z hlavy asi jen tak nevyženete a váš mozek je moc nepobere. Někoho může Suspiria nudit, ale ty hloubavější by mohla oslovit. Omračující je trojrole Tildy Swinton, která častokrát svým makabrózním vzezřením vcelku děsí. Obraz, výprava, hudba, zvuk, triky, kamera - všechno je dokonale vybroušené. Po skončení jsem o svém plném hodnocení nepochyboval, protože si ho Suspiria právem zaslouží. ()

Reklama

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Z původního hororového příběhu o studentce, která rozkrývá temné spiknutí uvnitř taneční školy, zbylo jen na hlavu postavené torzo, zbytečně doplněné o druhou narativní linii, v níž osmdesátiletý německý psychoanalytik vyšetřuje na vlastní pěst zmizení jedné z tanečnic a pátrá i po své dávno ztracené manželce. Dualitu děje symbolizuje i prostředí na dvě části rozděleného Berlína roku 1977 (kdy byla v kinech původní Suspiria), kam byl příběh přesazen kvůli odkazům na terorismus RAF a post-nacistické ideologie. Výsledkem je zmatený a špatně stříhaný umělecký video-art, jenž permutuje motivy původního filmu po svém a výrazně se tak odlišuje od originálu včetně celkového vyznění. Přepáleně barevné zázemí školy z Argentovy verze nahradila nudná šeď, vizuálně působivé jsou akorát ty sekvence, v nichž se Guadagnino snaží diváky šokovat, a na hudbu si tentokrát ani nevzpomenete. Nová Suspiria je filmem o probouzení ženství a ženské síly, která slouží k ponižování mužů a k boji o nadvládu v matriarchálním společenství, v němž i hlavní mužská postava je hraná ženou, a kde se tanec rovná sexuálnímu prožitku. Je ale utopená ve zbytečně roztahaném a rozbředlém vyprávění, v němž pozvolně stupňované napětí a znepokojení střídá okázalá a nijak nebudovaná brutalita a přímočarost, projevující se i tím, že film se rozhodně nenamáhá skrývat, co jsou učitelky v taneční škole zač, a hraje od začátku s vyloženými kartami. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Luca Guadagnino je nepochybně talentovaný Italský režisér, ale jeho předešlá tvorba se skládala především z romantických dramat, tedy natočit remake slavné Argentové Suspirie bylo velké sousto, ale celkem si s ní poradil. Originál byl fascinující svou údernou děsivou hudbou, působivým vizuálem, promyšlenými vraždami a hutnou atmosférou. Remake jde úplně v opačných kolejích a společného až tak moc nemají, i tahle cesta má něco do sebe. Je třeba hned uvést na pravou míru, že Suspiria rozhodně není pro mainstream diváky, načančané teenky a diváky prahnoucí po zábavě. Film potěší především Artové fanoušky bizzárních a obskurních podivností a také ty, kteří jsou odkojení na hororech ze 70. let, protože nová Suspiria jakoby vypadla z téhle doby. Retro jak svině. Má to sice mouchy, ale také výrazné klady. Mínusem je délka dvě a půl hodiny, kde nudnějších pasáží je více než je zdrávo ( Proč se ve filmu Italského režiséra mluví Německy a Anglicky to netuším), ale pokud tohle překousnete dostanete zasloužený reward. Plusy: Nádherná Dakota Johnson se konečně ukáže nahá, Tilda Swinton je zde opět vynikající, byť vzhledově je to zrůda, na kterou by normální chlap nikdy nevlezl, veškeré taneční scény jsou zajímavé a finální taneční vystoupení je solidní, Lámácí taneční gore scéna je už teď kultovní a nic drsnějšího a hrozivějšího jsem nikdy neviděl, potěší i znepokojivé snové vize no a potom samotné finále, kde příjde absolutní peklo s hektolitry krve a explodujícími hlavami , Argentovým rudým filtrem, Matka Suspiriorum a jedna silně rozkládající plesnivá nechutná babka, která mě bude děsit ve snech ještě hodně dlouho. Je těžké film hodnotit, protože hororové scény jsou výborné, ale ta výplň mezitím trošku pokulhává, přesto kvůli finále a lámácí taneční scéně se vyplatí film vidět. 70% ()

classic 

všechny recenze uživatele

Čo to ten pobláznený Talian Guadagnino porobil s duchovnosťou nedávno remakovanej Suspirie ? Presne pred týždňom som videl pôvodné kinematografické dielo od Daria Argenta s názvom : S-u-s-p-i-r-i-a z roku 1977, ktoré sa nedá vôbec zrovnávať s týmto ambicióznym, škandalóznym, perverzným, existenciálne náročným, dĺžkovo prepáleným, artovým filmom, ale s vehementne dobrým obsadením, v ktorom totálne vyniká londýnska rodáčka - Tilda Swinton, na ktorej si maskéri teda poriadne zgustli, t.j. univerzálna troj-rola postáv, kde najmä Dr. Klemperer hovorí za všetko ! Ešte by som rád pridal šarmantné herečky v nešarmantných úlohách - Chloë Grace Moretz, Dakota Johnson, Mia Goth, a ďalšie, ktoré spoľahlivo dopĺňajú kvalitné, herecké obsadenie. Casting je na vysokej úrovni, čo sa už bohužiaľ nedá povedať o priebehu a zvyšku filmu, ktorý ma neustále prekvapoval, šokoval, i posúval do pozície oklamaného diváka, ktorý očakával úplne niečo iné, než čo mu predsúval režisér so scenáristom. Je to síce vizuálne pestré a bohaté, ale prílišne vyčnievanie do popredia, filmu nakoniec škodí, čo mu vôbec neprospieva. Luca to uchopil po svojom, čo mne, ako zainteresovanému divákovi, nebolo po chuti. Vychutnával som si herečky v tanečných partoch, kde ostatné f. zložky ma extra nezaujali, jedine novinové a televízne vsuvky = Andreas Baader... ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Natáčení probíhalo od 31. října 2016 do 10. března 2017 v Itálii a Německu. (ČSFD)

Související novinky

ČSFD výprava na nej horor fest světa

ČSFD výprava na nej horor fest světa

07.10.2018

ČSFD skvadra hororových geeků Filmmaniak, Goldbeater, POMO a RUSSELL (na horní fotce zleva doprava se zombie girls, odchycenými na slavném “Zombie Walk”) nás zdraví ze světového Nr. 1 festivalu… (více)

Reklama

Reklama