Režie:
William EubankScénář:
William EubankKamera:
William EubankHudba:
Angels & AirwavesHrají:
Gunner Wright, Ambyr Childers, Olga Fonda, Rachel Rosenstein, Steve Bakken, Scott Chestnut, Tia Streaty, Julia ParkerObsahy(2)
Vizuálně dokonalá podívaná! Jeden z nejvydařenějších sci-fi filmů roku 2011 se zabývá základní lidskou potřebou kontaktu a bezmeznou touhou po přežití. Po ztrátě kontaktu se Zemí uvízne kosmonaut Lee Miller osamocený na mezinárodní vesmírné stanici na oběžné dráze. Systémy podpory života postupně slábnou a Lee musí čím dál tím víc bojovat o svůj zdravý rozum a také o vlastní život. Jeho svět se uzavírá do klaustrofobické osamělé existence, až jednou učiní na palubě zvláštní objev... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (236)
Takový pokus o nízkorozpočtovou Fontánu mixnutou koncem 2001: Vesmírná odysea, kde ale chybí jakékoliv zvraty, vyjití vstříc divákovi, a kde spousta myšlenek - a to často otřepaných myšlenek, spíše povrchních, než hlubokých - zabíjí spolehlivě jakoukoliv pointu. Slušná výprava i kamera, hudba mi lezla časem na nervy. Celkově až příliš sebestředný, do sebe zahleděný film, který se snaží říkat "vesmírné pravdy", a přitom selhává na tom nejjednodušším - vstřícnosti k lidem, tedy divákům. Jo, a lidi, nezapomeňte! - mějte se rádi. ()
Eubank není špatný režisér, ale mám dojem, že si na debut ukrojil moc velké sousto. Ono mi nevadí to, že je to mix 2001, Fontány a Solaris, to by mi nevadilo vůbec, problém je v tom, že si to nedokáže udržet pozornost a nudí to. Ale teda dost. Bavilo mě to asi 25 minut a pak to šlo dolů. Někdy se mi ty části, kde nemluví a jen se tam tak pohybuje, zdály až nekonečné. Ale i přes to jsem pobral to, co mi chtěl film říct, jenže já si z toho připadám tak trochu ochuzený. S takovou myšlenkou přijde každý druhý film a že by zpracování bylo tak silné, aby mě uchvátilo, to fakt ne, to finále je sice v rámci rozpočtu působivé (s vysokým rozpočtem bych z něj byl asi hotový), ale to nezachrání veškerou tu nudu, to ji nezachrání ani náhodou. A tahle myšlenka mi do toho připadala dost jednoduchá, kdyby se v ní šlo víc do hloubky, víc se rozebrala dopodrobna, možná by to bylo i silnější, takhle to je docela slabé. Jako jo, s tou myšlenkou se dalo pracovat dobře, ale celé mi to připadá, jako kdyby někdo, kdo nemá s artovými filmy zkušenosti, se vrhl rovnou na art. Naštěstí pak Eubank natočil o dost lepší Signal. 2* ()
Myslím, že by mi stačilo tak cca. 10 dní, aby se Houston neozval a hráblo by mi. Jsme sociální tvorové, když je někdo sám a nestýká se s ostatními, tak má pokřivený vnímání reality. Líbí se mi ta posloupnost když chlap začne hnít, nejdřív se přestane holit, pak mýt, uklízet. Běžně myslí na kundičky chvilku, pak už stále-"Tobě nevadí, že nejsme skutečný?"- Závěr je předvídatelný, ale i tak z toho mrazí .. ()
To bola zase konina. Reziser William Eubank mi hovori leda tak hovno /Co je hovno? To je prosim pekne vysledok mimoriadne narocneho fyzikalno - chemickeho procesu zvaneho sranie/. Dej to nemalo, reziu asi tiez nie /i ked tu je napisana ta lama Eubank/ a ja aby som sa xmrti unudil. Vyplach tak za 5 % ()
,, Sorry kámo, něco se nám tu zvrtlo a nebudeme tě moci dostat hned tak dolů! '' --- Dokonalý vizuál s výbornou kamerou a skvěle zvolenou hudbou není bohužel schopen utáhnout těch 90 minut děje. A ono se tam toho neděje až tak moc. Zápletka dobrá i schýza obyvatele lodi, který pozvolna začíná tušit, že je v pěkném průseru... čarokrásné záběry na modrou matičku Zemi s aurou kolem se vám časem začnou těžce hnusit s vědomím, že by jste chtěli strašně moc zpátky, ale nemáte možnost jak a čím se tam dostat... Z klaustrofobie vesmírné stanice s blikajícími panely počítačů, točících se lopatek ventilátorů a jednotlivých decků je možný jen jeden únik. Definitivní. Tím je opuštění lodi ven ve skafandru - do otevřeného prostoru.S pozvolně vzrůstající nudou a vztekem opuštěného astronauta na ISS jsem i já měl obdobné pocity. Přiznávám, film jsem viděl na 2x ač to nomálně nedělám. Po první části jsem cítil po celodenním shonu únavu a nechtěl jsem si ale film zkazit nedejbože dřímotou. Dnes jsem dal odpočatý druhých 45 min. Ihned jsem se chytil v ději i včerejších pocitech, jenže ejhle... za chvilku jsem zase začal zívat. A to už jsem tušil, že někde je něco špatně. Děj se tak vleče, že pak náhle předkládaná množství vjemů a pocitů nemají šanci pronikat tak hluboko, jak by si asi tvůrci přáli. Chvilkama mi to připomínalo jak zmiňovanou Odyseu, tak i Thin Red Line a Strom života. Jednoznačně to dělala ta kamera i předkládané obrazy... Takže tomu ještě dám šanci a někdy na to kouknu znovu, třeba se mi to zalíbí víc...nebo vnitřně pochytím víc ( a že je tam co chytat :-) ! . Tři stránky z knihy. * * * ()
Galerie (46)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (7)
- Thomas DeLong (frontman skupiny Angels and Airwaves, na jejíž podnět film vznikl) se nechal slyšet, že písmena, která tvoří nápis LOVE, byla záměrně navrhnuta profesionály tak, aby v lidech při pohledu na ně vyvolávala klid a mír. (ChandlerBing)
- Název filmu se objeví až během epilogu v závěrečných titulcích. (Milan25)
Reklama