Režie:
Richard BerryHudba:
Klaus BadeltHrají:
Jean Reno, Kad Merad, Jean-Pierre Darroussin, Marina Foïs, Joey Starr, Richard Berry, Venantino Venantini, Claude Gensac, Joséphine Berry (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Charismatický Jean Reno jako Charly Matteï hraje ve francouzském thrilleru bývalého mafiána, který poslední tři roky vede klidný život v ústraní a věnuje se své rodině. Jednoho rána ho na parkovišti přepadnou maskovaní muži a zasáhnou 22 kulkami. On však střelbu přežije a jeho krutá pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Minulost Matteïa dožene, když se objeví jeho kamarád z dětství. Přísahali si věrnost na život a na smrt, ale věci se mají po letech jinak… Film vypráví o podsvětí francouzské mafie v Marseille. Režisér Richard Berry staví na části románu L´lmmortel. Film je fikcí založenou na faktech a realitě každodenního života. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (344)
Dneska se hraje na ty špinavý a tvrdý gangstery a policajty, co všechno úplně děsně reálně řeší a je to prostě navíc úplně "cool" a takový. L'Immortel je přesný opak a obrací se k těm gangsterkám, co pracujou s takovou tou vzletnou idealizovanou představou mafiánů a gangsterů, což je možná ten důvod, proč se to setkává s tolika horšíma reakcema. Prostě je to film dělaný tak, že využívá charismatického hlavního herce, co zprostředkovává takovou tu klasickou idealizovanou představu o přátelích na život a na smrt a o rodině a o tom jak je nutný být pevnej ve svých zásadách a takový věci spíš než aby to zaplavil horou "fucků" a mrtvol. Tohle je potřeba vnímat spíš než porovnávat to s ostatníma zločineckýma filmama dneška, co kladou důraz na úplně odlišné věci. Tady si to prostě Jean Reno zaslouží, protože je to sympaťák a tenhle film není špatnej, jen jde jiným směrem než jak se to dělá dneska častěji :). Vždyť tu i ti staří mafoši mají dlouhý černý kabáty. :) ()
Už keď na začiatku vystrieľala banda mafiánov z tesnej blízkosti na Rena celé zásobníky, pričom sa mu ani raz nedokázali trafiť do srdca alebo do hlavy, tak som si povedal, že to bude dosť srandovný film a nemýlil som sa, lebo podobných nezmyslov tu bolo plno. Najhoršie je, že tento film sa tvári skutočne vážne, priam ako existenciálna dráma o poctivom zabijakovi a toto fakt nemôžu myslieť vážne. Skrátka od Rena je to šliapnutie mimo. ()
Nečekal jsem to. Fakt jsem nečekal, že i ve Francii by režisér vybral státní kasu pro filmaře a natočil film s klepající se kamerou, která má navodit hustou atmosféru a autentičnost. Já třeba chápu, když režisér řekne, že točí film, který má být natočen amatérskou kamerou. Ale nedokážu to pochopit, když se člověk těší na akční film s Jeanem Renem a nakonec z něj vidí akorát tu zasranou jizvu na ksichtu. Richard Berry je tak pro mě už vcelku známou tváří, když jsem ho naposled viděl v poslední Veberovce. Jenže už tam mě rozčiloval a já čekal na chvíli, kdy se z něj poseru uplně. Nakonec se předvedl v tom nejlepším možném světle a natočil film s nejstylovější kamerou, která kdy byla vynalezena. Pokud si tak chcete užít akční film s celou kopou akčních scén, na které si, za prvé, po půl hodině nevzpomenete, a za druhé, se v nich vlastně nic nestane..tak se na 22 výstřelů podívejte. Mě to tak nasralo, že jsem snad ani neměl slov. A to přitom by ten film mohl být dobrý. Technika by na to byla a příběh koneckonců taky. Vždyť Francie kriminálky v sobě má. Jenže to by se toho musel chopit člověk, kterej chce natočit film a ne mišmaš něčeho, co chvíli bude mít úspěch a pak zapadne do takovýho průměru, že si po půl roce na něj člověk nevzpomene. ()
Nevěřím na čestné grázly a gangsterka jako žánr jde víceméně mimo mě. Proto je pro mě L'Immortel především klasická revenge story a jako taková je výborná. Težká, jen zvolna gradující atmosféra v níž se jako přízemní mlha převaluje beznaděj, marnost, smutek, bezohlednost i hrůza. Luxusní Jean Reno s aurou dávných samurajů, několik vynikajících a nečekaně emotivních momentů. Zamrzí snad jen pár kiksů a nedotažeností ve scénáři a nevyužitá Marina Foïs jako Marie. ()
Když odhlédneme od střídání vzpomínek a současnosti, které má ozvláštnit styl vyprávění, ale spíše mate, dostaneme historku plnou klišé. Na jaké klišé si vzpomenete, to tu je. Napravený mafián, který napravil prostitutku, policajtka s traumatem a sklony k chlastu, nepřístupný velitel, drsňácký mafián, co střílí synovce za požitý gram jointu... Po zhruba dvaceti minutách už mě to zoufale nebavilo, jen jsem čekal, s jakým dalším klišé film nastoupí, a koukat na to dvě hodiny je za trest. SPOILER--- Tak chytrý gangster a když má schovat rodinu, posílá děti do školy, a dokonce pod pravým jménem? ----KONEC SPOILERU ()
Galerie (41)
Zajímavosti (15)
- Keď si Charly Matteï (Jean Reno) v nemocnici pichne vidličku do ruky si na ranu priloží obrúsok. V nasledujúcich záberoch však obrúsok mizne a znovu sa objavuje. (Johnny.ARN)
- Keď je Charly Matteï (Jean Reno) vo vile svojho nepriateľa má doráňanú tvár. V nasledujúcich záberoch však jeho rany miznú a znovu sa objavujú. (Johnny.ARN)
- Kad Merad hrá po prvýkrát v kariére „zlú“ postavu vo filme, pričom Berry o tom povedal: „Radšej som si vybral herca s vzhľadom sympatického chlapa a tlačil ho smerom k šialenstvu, než aby som si vybral tvár zlého chlapa, ktorému by som sa pokúšal dodávať ľudskú hĺbku. Je naozaj veľmi zaujímavé popísať všetky tieto fázy v jednej osobe. Kde si môžeme na sekundu myslieť, že sme s ním mohli byť kamoši predtým, a v nasledujúcom okamihu nás desí. Kad bol skutočne vhodnou osobou na zahranie tejto rôznorodosti pocitov.“ (Arsenal83)
Reklama