Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Moderní pohádka o tom, co všechno se může stát, když po světě běhá obživlý růžový plyšový pes. Pohádku o pětileté Lucii z dětského domova, které obživlý plyšový pes Laurel Hardy Růžovej (podle Lucie Raulohadry Růžovej), pomůže najít maminku, natočil v roce 1970 jako svůj samostatný režijní debut Ota Koval. Pokusil se spojit dnešní svět se světem němé grotesky a vytvořil tím jakousi obdobu staré crazy komedie. Vznikl tak film, jak si režisér přál, který není určen výhradně dětem. Titulní postavu vytvořila půvabná čtyřletá Viktorie Čermáková a ústřední dvojici dospělých si s chutí zahráli zpěvačka Naďa Urbánková a Jan Tříska. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (14)

Rychloskot 

všechny recenze uživatele

Vůbec nevím, proč je tento film tak slabě hodnocený. Je to totiž vtipné, je tam dost hlášek a vtipů a i když Lucinku zrovna moc nemusím, na české poměry hraje dost dobře. Je to šmrncnuté groteskou, lehkou absurditou a zajímavým výtvarným pojetím. Je to pro mě navíc strašně dojemné, -to je však pouze osobní-, protože k tomuto filmu mám velký vztah. Například scéna, když chytne rybáře do sítě... Když si na to vzpomenu, mnohdy skoro brečím... ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Ojedinělá dětská groteska určená pouze pro děti. Vizuálně dokonalé, barevné, ztřeštěné. Naďa Urbánková se opravdu vyřádila. Pro dospělého diváka může být snímek těžko uchopitelný, ale kdo přesně zná dětský svět. Vnímání malé holčičky je vyobrazeno dobře. Těžko hodnotit co na to dětský divák, ale mě se zdá snímek uspokojitelný a zábavný. ()

Reklama

Fingon 

všechny recenze uživatele

70% Anarchistický, anachronistický (keystonští policajti pronásledující své oběti mezi paneláky) a z velké části stopáže i velmi zábavný snímek, jdoucí ve stopách svého předchůdce, filmu Máte doma lva. Škoda jen toho nijakého konce. Naďa Urbánková se předvádí v každé scéně s novými a ještě ulítlejšími brýlemi... ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Božská růžová a pískavý bidýlko v policejním státě. Invence a dobová hravost ve scénáři Oty Hofmana, atraktivní využití pražských exteriérů objektivem Novákovy kamery. Ragtimově-dixielandovou hudbu hodnotím spolu s groteskovitostí příběhu spíš jako odcizujícím způsobem archaickou. Dnes divácky 3*, umělecky za výtvarné pojetí přes výhrady 4*, stále skvělá volba pro předškoláky. Kdoví jestli ty moje 3 hvězdy ale nejsou dány jen předsudky pod vlivem trendu akčních a počítačově-animačních vymožeností dneška, tady totiž vítězí kouzlo představivosti. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Ota Koval je známý svou jedinečnou poetikou, odlišnou od Karla Kachyni nebo Vojtěcha Jasného. V jeho prvotině mě zaujalo komediální herectví Nadi Urbánkové, přirozené projevy dětských hrdinů, zejména tříleté Viktorky a prvky němé grotesky vtipně avizované jménem růžového plyšáka. Velkou měrou ke zdařilému výsledku přispěl výtvarník Jan Oliva a vtipné kostýmy Rudolfa Němce. Policejní uniformy s pruhovanými pendreky jsou prostě úchvatné. Velmi příjemná podívaná, citlivě navolená atmosféra, která nespadá do kýčovitosti ani citově nevydírá. Malebná městská zákoutí, která se už dnes jen těžko vidí. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur)
  • Režijní debut Oto Kovala, který objevil dětské hvězdy Žanetu Fuchsovou a Filipa Renče. (M.B)
  • Ústřednímu řediteli čs. filmu Puršovi se hrubě nelíbily příliš krátké minisukně Nadi Urbánkové (Petra), které ve filmu měla na sobě a scéna s nahými dětmi v dětském domově. V dopise to vyčetl řediteli Barrandova Fáberovi. (raininface)

Reklama

Reklama