Reklama

Reklama

Zkrat

  • USA Haywire (více)
Trailer 1

Mallory Kane je tajnou vládní agentkou, která pracuje v těch nejnebezpečnějších a nejšpinavějších koutech světa a její mise nejsou vždy tak úplně legální. Po úspěšném osvobození jednoho čínského novináře jí někdo z kolegů podrazí a chce její smrt. Stane se terčem zabijáků, kteří znají každý její krok, a aby přežila, musí dopadnou ty, jenž ji zradili. Díky svému vojenskému výcviku vymyslí dokonalou – a nebezpečnou – léčku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (32)

Trailer 1

Recenze (513)

Botič 

všechny recenze uživatele

Soderberghovy akční omalovánky, které ze začátku solidně baví, ale jakmile se děj přehoupne do druhé poloviny celková roztříštěnost začne děj stahovat ke dnu. Ve výsledku je těch 8 dní, které otočí hrdinčin život naruby, přeci jen poněkud dlouhých, úmorných a zcela bezkrevných. Jak dlouho bude tohle vybíjení hollywoodského ansáblu Soderberghovi ještě procházet? ()

teutates 

všechny recenze uživatele

Soderbergh se bratříčkuje kde s kým… byla tu už pornstar Sasha Grey a momentálně tu je testosteronová "kráska" Gina, uúu. Gina co by tajná agentka, samozřejmě nejlepší ze všech byla podvedena... pod rouškou tajemna. No zocelena žárem bitev jim všem ukáže kolik má kuráže. Nevím, jestli pořád povrchní Steven, možná už trochu debilní. TV akčňák, jen místo Seagala tam momentálně poskakuje jeho asi mladší ségra, každopádně culík mají stejný. 2/10 ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Jediným aspektem "Zkratu", který tlumí nadšení po jeho zhlédnutí, je fakt, že Soderberghův film svou samotnou existencí zpřítomňuje, jak moc za poslední dvě desetiletí akční film v Hollywoodu, ale nejen tam zdegeneroval. Když akční thriller, kde hlavní postavou je žena, která ale nemusí svou aktivní roli ve vyprávění a fyzickou převahu v akčních scénách vyvažovat stylizací do fetišistického objektu, natočí režisér, o kterém se říká, že ve své tvorbě spojuje komerční a umělecké tendence, a jenž platí za solitéra v soudobém filmovém průmyslu, je to více než alarmující zpráva o tom, jak vypadá soudobá norma, vůči které se daný snímek vymezuje. Pryč jsou doby, kdy v Hongkongu jak na běžícím pásu vznikaly béčkové akčňáky, které na chvíli udělaly hvězdy malé zářivosti z atletek a kaskadérek (Jukari Óšima, Mičiko Nišiwaki, Cynthia Rothrock), a kde podmínkou pro hvězdnou slávu byl nejen vzhled, ale i fyzická zdatnost (Michelle Yeoh, Moon Lee, Cynthia Khan stavěly na mnohaletém tréninku tance). Fyzická zdatnost aktérek a ochota dělat všechny kaskadérské kousky osobně byly hlavními atrakcemi těchto snímků. Proto různé pokusy o revitalizaci či připomenutí tohoto směru produkce v novém tisíciletí, kde se to hemží digitálními triky, lanovými kreacemi a houžvičkovskými modelkami vyznívají krajně kontraproduktivně. V Hollywoodu je situace ještě tristnější. Všichni sice budou připomínat Sigourney Weaverovou a Lindu Hamilton, jenže zde je třeba si uvědomit, že vyjma ikonických filmů Jamese Camerona nikde jinde nedostaly prostor coby akční hrdinky. V současných akčních filmech se promenují modelkovské vychrtlice ala Mila Jovovich, zatímco fyzicky zdatné herečky či přímo atletky a kaskadérky (např. Michelle Rodriguez a Zoe Bell) jsou odkázány do vedlejších rolí či "čestných" cameo rolí. Těžko se lze ubránit genderovým interpretacím, když akční hrdinky mohou existovat pouze v případě, že se současně nechají ovládnout mužským pohledem coby fetišizované objekty. Právě "Zkrat" (potažmo i další dva Soderberghovy filmy postavené na spojení námětu a představitele z příslušného či podobného prostředí "Dívka na přání" a "Bez kalhot") názorně ukazuje, jak moc může filmu přidat, když akční hrdinku ztvární žena, která na to opravdu fyzicky má a všechny akční scény dokáže reálně zvládnout bez potřeby filmařských iluzí. Současně bohužel snímek také svým vlažným přijetím dokazuje, jak moc už jsou dnes diváci navyklí na soudobý trend imerzivní falše chaotického stylu, jenž využívají všechny současné áčkové akční filmy. Co bylo v "Bourneově mýtu" invencí, se bohužel stalo morem, jenž zachvátil veškerou současnou produkci. Důvody pro rozšíření tohoto stylu jsou na první pohled jasné: umožňuje filmům sugerovat dojem dynamické akce a současně blafovat hloubku angažováním herců, jejichž kvality jsou primárně herecké, nikoli fyzické (rozzáběrování pohybu na hromadu miniaturních střípků umožní, aby i sebenezpůsobilejší aktér mohl ve výsledku vypadat jako akční hrdina), ale i dramatických režisérů (akční scény údajně dnes točí hlavně druhé štáby; s výjimkou Michaela Baye neexistuje v áčkové kategorii režisér, jenž by se specializoval na akční filmy a měl vlastní styl). Akční film dospěl do absurdního stádia, kdy publikum nedokáže ocenit fyzické atrakce, které žánru vládly od sedmdesátých let do konce tisíciletí, ale naopak vyžaduje chaotický mišmaš navozující impresi bláznivě dynamické akce, potažmo pár kamerových a digitálně vyšperkovaných moneyshotů. Soderbergh tuto závislost publika na filmovém šálení zpřítomňuje, když namísto střihového a kamerového chaosu usměrňovaného burácející hudbou, ale i manýristických zpomalovaček ukazuje grácii a dech beroucí efektivitu kontaktního boje v nadstandardně dlouhých velkých záběrech bez hudby. Stojí tak nejen stranou falše áčkových produkcí, ale také béčkových snímků, které v opozici vůči hlavnímu proudu staví na fyzických dovednostech aktérů a kontaktní akci, ale tuto atrakci mnohdy až přemrštěně vytěžují okázalými vizuálními manýrami. "Zkrat" na první pohled působí obyčejně, ale je velmi smutné, že v dnešní době představuje zcela výjimečné dílo. () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JE TO DOHODA DVA ZA CENU JEDNOHO. VY SE ZBAVÍTE JIANGA, KENNETH SE ZBAVÍ TÝ HOLKY. SMYČKA SE UZAVŘE“..... /// Soderbergh svým způsobem a ústy vodřený Mallory vypráví, že podraz na tebe neudělaj jen parťáci v kolbence (Vítku Bárto!), ale že prohnilej už je i svět soukromejch operačních agentů. Na to, že nemíní (Soderbergh) plejtvat časem (hodina a půl!), vypráví (Mallory) rozvážně a srozumitelně, kterak k vodřeninám přišla, a udržuje moji (stárnoucí) mysl ve stálý pohotovosti. Akce a všechno ostatní je podřízený účelu. Žádný kudrdlinky a novoněný kecy. Prej bude stačit, když uvěřím, že Gina Carano svou roli zvládne. Abych tady teď rozjel úvahy o artový složce či básnil o tom, že Steven nám chtěl ukázat ... a proto...ble ble ble – to vode mně nečekejte. Na to su moc malej uživatel. Já jen říkám, že přesto, že to občas maličko zahapruje, stejně, jako třeba s tou jinou ženskou (Hanna se jmenovala), ani s tímhle filmem nemám problém a za ty 4* jsem si to užil! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Tvrdím, že v dobrým filmu si Banderas a M.Douglas mají už jen štěknout. 2.) Thx za titule ,,Milenka“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

cukorek odpad!

všechny recenze uživatele

Od Stevena Soderbergha som naposledy videl film Nákaza, ktorý patril do kategórie priemerných a pravdu povediac som bol zvedaví, čo sa teraz zrodilo pod jeho rukami. Aj teraz vytvoril zaujímavú, lákavú škrupinu, ktorej obsahom sa stali herci ako M.Douglas, A. Banderas, alebo M. Fassbender, ale výsledok bol ešte horší. Nemôžem to nazvať inak ako rozbitým vajcom na chodníku, keď jeho škrupina nevydržala a jeho obsah bol úplne na nič. Čo ma na tom filme zaujalo? Jediný moment, keď pri cúvaní zasneženým lesom zrazili jeleňa. Čo ma tom filme bolo zlé? Strašne veľa vecí, ale uvediem len tie najhoršie. Hneď úvodná scéna, keď sa strhla bitka v reštaurácii medzi Mallory (G. Carano) a Aaronom (Ch. Tatum), ktorý ju oblial horúcou kávou do tváre a zasypal údermi a kopancami a ona nakoniec to rozchodila a zasadila mu K.O. od toho momentu sa stala pre mňa železnou lady (a ja som sa začal chytať za hlavu čo to pozerám), jasné že jej neprekonateľnosť sa ďalej stupňovala až do nepríčetná. Ďalším negatívom bolo opakovanie niekoľko minútových pasáži filmu s podmazom nepríjemnej hudby, v ktorých sa odohralo toľko udalostí čo by stačilo na spracovanie ďalšieho filmu. Jednoducho mi toto nesadlo a dokonca až znechutilo. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (9)

  • Mallory Kane (Gina Carano) nosí ve filmu zelenou mikinu s nápisem „Trinity College Dublin“. Samotná herečka ve skutečnosti chodila na střední školu v Las Vegas, která se též jmenovala Trinity. (Cliff Booth)
  • Natáčalo sa od 2. februára do 25. marca 2010 v Írsku a Novom Mexiku, USA. (m.a.t.o.)

Související novinky

Gina Carano jako anděl pomsty

Gina Carano jako anděl pomsty

21.07.2013

A to doslova. Drsná holka z MMA („mixed martial arts") se úspěšně přesunula na plátna kin díky Zkratu a letošnímu Rychle a zběsile 6. Další role? Anděl. Ale takový, který z vás svým mečem a sadou… (více)

Drsné holky pro Expendables v sukních

Drsné holky pro Expendables v sukních

09.10.2012

Zpočátku zněly plány studia Lionsgate natočit jakési „ženské Expendables“ jen jako součást kampaně před uvedením druhé mise legendárních vysloužilců. Všechno ale nasvědčuje tomu, že se filmu opravdu… (více)

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

05.05.2012

Rychle a zběsile 5 bylo hodně fajn, takže se těšíme na Fast Six. Natáčení je za rohem, Justin Lin zavelí do akce už příští měsíc v evropských lokacích. Logicky právě finišuje obsazování. Kromě Vina… (více)

Posily: Machete 2, Iron Man 3, Mad Max 4, Fast Six

Posily: Machete 2, Iron Man 3, Mad Max 4, Fast Six

25.04.2012

Dnes tu pro máme pořádnou dávku akce, tak se nezdržujme: Robert Rodriguez je odvážný muž. Chce totiž do role hlavního záporáka v Machete Kills obsadil Mela Gibsona. Podle posledních zpráv je všechno… (více)

Reklama

Reklama