Reklama

Reklama

Pětidílné drama z blízké budoucnosti od oceňovaného scénáristy Petera Berryho sleduje skupinu postav, mezi kterými nechybí matematik, humanitární pracovník nebo zoufalý otec a kteří se všichni snaží řešit krize svých osobních životů, než se nevědomky zapletou do jedné velké světové záhady.
Stephen Ezard se vrací do Anglie zúčastnit se pohřbu svého bratra Michaela - a nachází svět, který kdysi znával, poměrně nenápadně, ale přesto v určitých zásadních momentech jiný. Bezpečnostní nařízení jsou mnohem přísnější a biometrické průkazy se staly povinností. Prohlídky cestujících na všech hlavních nádražích a letištích jsou běžnou praxí, veškeré veřejné prostory jsou neustále monitorovány kamerami a ozbrojené policejní patroly hlídají ulice.
Stephen se ocitá chycen v sevření mezi rostoucími silami vládních výzvědných služeb a politikou globální bezpečnosti a polosvětem ilegálních uprchlíků a nové třídy „podlidí" bez biometrického průkazu - a je brzy nucen konfrontovat své prvotní zalíbení v této nové společnosti. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (25)

Pajky3 

všechny recenze uživatele

K této minisérii mě přivedla samozřejmě přítomnost Benedicta Cumberbatche, ale byl jsem překvapen, že není jedinou tváří kterou zde poznávám. Důležitou roli zde sehrál i Robert Carlyle (OUAT). Takže obsazení bylo velmi zajímavé a i méně známé herecké tváře se předvedly v dobrém světle. Problém začíná u příběhu. Ten mě jako takový zajímal a docela jsem se na něj těšil, ale dočkal jsem se tady hlavně zběsilého kombinování, neustálého měnění stran (dobrý vs. špatný) a zbytečného uspěchání některých věcí. Celou dobu mi například vadilo to, že se na to hlavní dvojice vrhla hned večer po pohřbu. Čekal jsem od toho však o něco víc, nebo možná o něco míň, když pomyslím na to překombinování. Celkově to však rozhodně bylo zajímavé a předneslo to několik myšlenek, které rozhodně nejsou sci-fi či ze vzdálené budoucnosti. Právě aktuálnost získává nejvíce plusových bodů. Navíc přišel v závěru ten pocit bezmoci, ze kterého nelze uniknout, což také beru jako pozitivum. Za podívání to stojí a fanoušky Cumberbatche to určitě nezklame... ()

Scylla 

všechny recenze uživatele

Napětí, akce, konspirace a Benedict Cumberbatch; to jsou hlavní motory téhle britské minisérie, které dobře fungují. Filmy skýtají dostatečně silný a pletichami propletený děj, takže se nestihnete nudit. Nevím, jestli to bylo úmyslem, nebo jednoduše nebylo moc prostředků, ale místy na mě zpracování působilo trochu lacině (zběsilé zoomy, nevýrazná hudba...), naštěstí se postupně díl od dílu zhušťuje atmosféra, takže to případné nedostatky přebijí. Veskrze dobrá podívaná u které aktuálnost témat nepříjemně mrazí. ()

Reklama

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Skvěle obsazené a zahrané, ale ten toporně napsaný scénář nechutně roztažený na 5 dlouhých epizod to táhne neskutečně dolů. The Last Enemy oplývá naprosto nezvládnutým uvržením do děje. Po několik epizod divák pořádně neví kdo je kdo a až se závěrem začnou věci dávat jakž takž nějaký smysl. A rozhodnutí obsadit ošklivku s lesbickým účesem do role ženské, která svádí dva chlapy současně, nerozumím. ()

Merkin 

všechny recenze uživatele

S posledním nepřítelem jsem prožila pět hodin plných napětí, nečekaných zvratů a přiměl mě se i hluboce zamyslet (či přinejmenším mě probudil z letargie). Opravdu iniciativně uchopená orwellovská tematika, exaktně obsazená, navíc dbající na detaily, což mě osobně asi zaujalo a potěšilo nejvíc (ministryně opravdu navštěvují kadeřnici, špičkový agent také vozí dcerku do školy a demonická sekretářka kuchtí doma večeři, zatímco sleduje přísně utajované záznamy z Afganistánu). Lehkost a naivita, s jakou zapadla puzzle hlavního hrdiny do složitého systému, jemuž se nedá uniknout, působily místy až komicky , v o to tragičtější pointu vyýstily v závěru. A co se mně ještě líbilo byly titulky.Tak originální pojetí z nich totiž utvořilo vlastně samostatnou uměleckou kategorii, kdyby si s nimi každý dal tolik práce, mohly by se za ně také rozdávat Oscary. Rozhodně vřele doporučuji :) ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Paranoia se šíří jako smrtelná infekce, stačí jediný dotek a člověk je odsouzený k doživotí pod drobnohledem vlády či jiných organizací, jejichž pohnutky můžou být zpočátku počestné, ale zákonitě se zvrhnou v prosazování osobních cílů. Vlastní tělo zrazuje: otisky prstů, krevní skupina, tvar zornice, DNA jsou nezaměnitelné a když jsi v systému, tak tě mají. Už nikdy nikam neutečeš. ____ Síla lehce antiutopistické série spočívá v tom, že vypráví o pouhém začátku diktatury nepřetržitého sledování. Domýšlet se, kam by takový svět vedl, je děsivé a mnohé otřesné možnosti jsou jasně naznačené. ____ Velkým kladem série jsou herecké výkony, hudba a kamera, jak už bývá u britských počinů zvykem. Scénář nasadí hodně vysokou laťku prvními díly, ke konci už příliš sází na náhlá geniální vnuknutí, která posunou děj dál. Přesto ale nenudí a dokáže udržet napětí. Kupodivu obsahuje i nenápadně poťouchlý humor (např. ve scéně, kdy si čistotou obsedantně posedlý muž nemůže umýt ruce v umyvadle, nad kterým se sklání, mnohé dialogy jsou vtipné a dvojznačné). Scénárista i režisér nezvolili snadnou cestu klišé, ale používali vlastní nápady a způsob vyprávění, a tak například nejvíc křehce erotická byla scéna učení se, jak odebírat krev. _____ Člověk s paranoidními sklony by se na tenhle seriál raději dívat neměl, pokud nechce strávit zbytek života v kanálech oblečený v jednorázovém plášti a s rouškou přes pusu! ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama