Reklama

Reklama

Tora! Tora! Tora!

  • USA Tora! Tora! Tora! (více)
Trailer

Obsahy(1)

Svého nepřítele nikdy nepodceňuj! Tora! Tora! Tora! – tak zní japonský signál k útoku na nepřítele. Stejnojmenný slavný americko-japonský válečný velkofilm vypráví o jedné ze zlomových událostí druhé světové války, útoku Japonců na americký přístav Pearl Harbor na Havajských ostrovech v roce 1941 a přibližuje události, které k němu vedly. Zatímco japonská vláda a vojenské velení pečlivě připravují svůj útok, jenž má ochromit protivníka, vláda USA, představitelé její diplomacie i nejvyšší válečná generalita tuto možnost zcela ignorují. Přitom námořní kontrarozvědka má zprávy o utajovaných zvýšených vojenských aktivitách Japonců a blížícím se nebezpečí. Také některé důležité signály zachycené radarem zůstávají bez patřičného povšimnutí, stejně jako přítomnost japonské ponorky v mořském prostoru blízko Pearl Harboru. A najednou přichází okázalý a zdrcující úder japonské armády... Režisérem filmu byl známý americký filmař Richard Fleischer (Fantastická cesta, Bostonský případ, 20 000 mil pod mořem, Ničitel Conan), v mimořádně náročné mezinárodní koprodukci pak japonské sekvence realizovali filmaři Tošio Masuda a Kindži Fukasaku. Tvůrci se důsledně drží historických pramenů, čemuž jsou přizpůsobeny i charaktery postav a scénář. Drama, které patří mezi nejlepší válečné historické tituly, zaujme na svou dobu ohromující výpravou, realističností akcí a stále strhujícími leteckými bitvami. Snímek získal Oscara za vynikající filmové triky (A. D. Flowers a L. B. Abbott). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (165)

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Je to válečný film o napadení Pearl Harboru Japonci a tím vtažení SPOJENÝCH STÁTŮ do 2.svět.války. Film vypráví více s pohledu Japonců, ale o to je zajímavější. Vynikající jap.herec So JAMAMURA poukazuje na skutečnost, že i mezi nimi byli "lidé" a že měli cit i se statečnými nepřátelskými chlapci. Válka je ovšem válka. Ta nezná slitování na žádné straně. Utkvěl mi hluboko v myslí výrok admirála Jamamota : " Obávám se, že jsme tímto útokem na Pearl Harbor probudili spícího obra." ()

classic 

všechny recenze uživatele

Nie je veľa filmov o tomto klasickom útoku zo siedmeho decembra roku 1941, ak nepočítam naozaj „skvostný veľkofilm” PEARL HARBOR režiséra Michaela Baya z roku 2001 na 60. výročie. Namiesto toho radšej odporúčam túto klasiku z roku 1970, keď dominoval iný veľkofilm PATTON, ktorý úplne prevalcoval Tora ! Tora ! Tora ! ako oscarovo, tak ale aj finančne. Domácemu publiku sa skrátka nechcú čítať titulky, lebo film sa venuje tejto udalosti z japonskej / americkej strany, samotný útok je prevedený nadmieru autenticky, 2 / 3 sa venujú práve myšlienke a následnému spracovaniu myšlienok, keď sa odhodlali na napadnutie, ale mali informácie, že sa chystajú Japonci zaútočiť, tak to vidím ako účelové z americkej strany pre okamžitú zámienku vstúpenia Spojených štátov amerických do VOJNY, aby mohli o čosi neskôr vyskúšať atómovú bombu. Najlepšie sú pasáže z japonskej strany s dvojicou japonských režisérov s vynikajúcimi hercami a kamerou, najsilnejšia časť je určite TU, americká síce v ničom nezaostáva, ale sledovať benevolentných ľudí je pre mňa ubijajúce ! Naozaj pasia je sledovať japonskú aktivitu, keď chceli bombardovať ďalšie ciele, ale bolo im to zamietnuté ! Film sa neprikláňa ani k jednej strane, skôr si dáva záležať, aby zachytil miesto a čas takmer do detailov ako sa to všetko udialo, keď to naberá na obrátkach, vyvrcholenie je v poslednej tretine, ale samotné naplánovanie nemá skrátka žiadnu chybu... ? ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

"Slavný americký válečný velkofilm" a šel úplně mimo mě. To, že děj je v tomto typu filmů vždycky rozdělen na nudný uvozující začátek a následný průběh vojenských příprav či nepříprav a na konci se ve dvaceti akčních minutách všichni rozemelou na kaši, to mi nevadí a taky jsem to čekal. Jenže tentokrát mi to nesedělo. Možná to je i tím dabingem (v průměru všechny postavy měly hlasy tak o třicet let mladší, než byly samy - dabing Čt z 2006), nebo tím, že už jsem přeci jen válečných filmů viděl víc a tak mě ty jejich klišé, kdy se proti možnosti odhalit předem japonskou invazi nepostavil jenom Osud, ale i Satan a Bůh v přátelském objetí, kdy je jeden člověk uvědomělý, jenže mu házejí pod nohy příliš klacků, nikdo mu nevěří, všichni velitelé jsou o nejmíň jednu hodnost výš, než na jakou mají schopnosti a veškeré pozorování je vyhodnoceno naprosto opačně a špatně, než jak by mělo... To je na mě přeci jen příliš. Rozdělení na japonský a americký tvůrčí tým bylo podlě mě výtečné řešení, protože ta japonská část je oproti té americké mnohem lepší, skutečnější a i herecky přesvědčivější. A tak se mé díky za tento film obracejí pouze směrem k východu a k japonským režisérům a hercům, ale i tam mám výhrady, i když spíš dle scénáře. To si vážně nemohli odpustit tu pitomou, propagandistickou větu o buzení spících obrů? Ještě bych měl malou vsuvku k tomu označení zákeřný útok. Kurva když chci na někoho zaútočit překvapivě, mám mu poslat rekomando do vlastních rukou týden předem? ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Na téma Pearl Harboru dělám ročníkovou práci a musím uznat, že tohle zpracování je mnohem lepší než Bayův velkofilm. Dozvíte se o důvodech, které vedly k útoku a amerických chybách a všechno to je mnohem realističtější. Útok je zatraceně dobře natočen a je zajímavé ho pororvnávat s Bayovým spektáklem. ()

Aqualung 

všechny recenze uživatele

Je zajímavé, že dvě země, které v době konfliktu stály proti sobě, tedy USA a japonské císařství byly s to sednout za stůl, či se postavit za kameru a natočit film o téhle neblahé kapitole svých dějin.Ani jedna země nemá být nač hrdá.Je to celé ostudné, a sice jak ze strany agresora, tak ze strany toho, kdo byl napaden.Je jistě komplikované udržet v plné pohotovosti celou flotilu lodí a hlavně ohromné množství lidí, ale jestliže mám zprávy od rozvědky, tak je jistě nutné dělat něco jiného, než američtí velitelé různých stupňů v Pearl Harbor dělali.Ale to už je pasé.Film je jistě dobrou výpovědí o události, která zásadně změnila běh 2.svétové války.Technicky jsou bojové scény udělány podle mého názoru dobře.Ty počítačové hrátky u remaku na mne příliš nepůsobily. Srdcervoucí cajdákovité scény nejdříve na obloze s ženskou ve stíhačce, poté ve skladu padáků jsou ohavné.Tenhle film z r.70 vysoko převyšuje svůj remake. Tak si říkám, že bychom mohli spolu s Němci, Francouzi, Italy a Angličany natočit cosi o tom, co předcházelo dohodě v Mnichově. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (29)

  • Citát o vzbuzení spícího obra Yamamoto nikdy z úst nevypustil. (Kulmon)
  • Pro film bylo postaveno několik dřevěných replik lodí ve skutečné velikosti. Japonci postavili od čáry ponoru nahoru bitevní loď Nagato a letovou palubu a můstek letadlové lodi Akagi. Američané postavili bitevní loď USS Arizona. (tomalakis)
  • Replika Akagi byla postavena s lodním ostrovem klasicky na pravé straně. Jenže skutečná loď ho měla nezvykle na levoboku. Japonci to samozřejmě věděli, ale Američané ještě předtím natočili úvodní pasáž, kde při pohledu z dálky Akagi hrála americká letadlovka a ta měla můstek na pravoboku. Takže se museli podřídit. (Marthas85)

Související novinky

Tak dlouho se chodí se džbánem...

Tak dlouho se chodí se džbánem...

09.06.2006

Není to vůbec dávno, kdy tu byla řeč o potřebnosti remaků a dnes by se to dalo zopakovat. Další film, který dostal jednoho bratříčka už od původních tvůrců, bude předělán na koukatelnější, nešikmý a… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno