Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Parodie na detektivní příběhy o šlechetných lordech a nebezpečných zločincích... V pražském Smetanově divadle probíhá představení Bizetovy "Carmen". Postarší hudebník Emil (O. Nový) hraje na bicí nástroje, a má proto dost času, aby mezi jednotlivými úkony mohl číst román Fantom Morrisvillu. Jako sir Hanibal tak ve svých představách prožívá velká dobrodružství: Hanibalovy svatby s krásnou Clarence (K. Fialová) se zúčastní i inspektor Brumpby (J. Marvan) a mladý kriminální reportér Allan Pinkerton (V. Olmer). Po obřadu se objeví v Clarencině pokoji její bývalý manžel, považovaný za mrtvého, dobrodruh a zločinec Manuel Diaz (W. Matuška). Ten se chce zmocnit Clarence, ale především jejího majetku, kterého by nabyla po smrti svého nového manžela. Proto začne Diaz usilovat o Hanibalův život… (Česká televize)

(více)

Recenze (171)

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Skvělá a nepříliš opakovaná parodie, která staví na povedené atmosféře a suchém anglickém humoru. Výborný je jak Oldřich Nový jako stvořený pro ledově klidného lorda, tak Skopeček jako typicky anglický sluha, který je připraven pro jakoukoliv oběť. A samozřejmě nechybí ani femme fatale Květa Fialová jako nepostradatelná ozdoba českých parodií. ()

Historik 

všechny recenze uživatele

Stylově dokonalý film, decentní suchý anglický humor, výborně obsazené role. Trochu jsem se obával, že budu mít problém s hudebními čísly, ale i ta byla do příběhu zakomponována tak dokonale, že to nejen nezpomalovalo samotný příběh, ale příjemně ho to oživilo. Scéna, kdy všichni zpívají s Matuškou alelujá patří mezi nejpovedenější fóry. Jinak je jich tu spousta - Dnes už nekrmit, Ta facka byla šílená... Moc povedený film. ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

Parodiím na filmy, které v té době v Československu prakticky nikdo neznal, neboť byly z oficiální kultury a z rozkazu mocných jako "úpadkové" a "brakové" dokonale vykázány, se v socialistickém Československu evidentně dařilo. Byly zpravidla dělány s fortelem a láskou, což je také jejich nejzajímavější rys. Ony si totiž z těch "úpadkových" předloh sice dělaly šoufky, ale zároveň bylo velmi dobře znát, že jeden každý ze zúčastněných by si nějakou tu klasickou detektivku ze staré dobré Anglie nebo jiné podobné úpadkové kousky strašně rád střihnul. Svým herectvím rozhodně překvapí Vít Olmer (tenhle pán měl vůbec zůstat před kamerou, protože přestože je jako režisér naprosto strašný, jako herec předvedl velmi slušný výkon). Asi nemá smysl zdůrazňovat skvělé herectví pánů Marvana či Nového... Raději zmíním Jana Skopečka, který je v roli anglického sluhy doslova k sežrání. Naopak Valdemar Matuška jako arcipadouch naprosto nefunguje a pokud ještě navíc začne zpívat, je neštěstí dokonáno. Tohle je rozhodně největší slabina a omyl celého filmu. Matuška se sice snaží, ale on opravdu není herec, nehledě k tomu, že křížit parodii s muzikálem je obecně špatný nápad (mimochodem Trhák je druhým dobrým dokladem tohoto tvrzení). Limonádový Joe je sice také plný muziky, ale tam má narozdíl od Fantoma ta hudba smysl, zatímco zde působí většinou dojmem nepodařené dekorace... Za zmínku ovšem stojí ještě jeden fakt: Předlohu Fantoma Morrisvlillu napsal týž František Vlček, který je podepsaný pod námětem filmu Pytlákova schovanka. Je proto jenom logické, že právě s tímhle filmem Fantom velmi těsně souvisí. Rozhodně víc než s kteroukoli další filmovou parodií let šedesátých... ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

"Vyloučíme-li všechny osoby, které zločin spáchat nemohly, dojdeme k závěru, že ho mohl spáchat kdokoli jiný." :-) Po bohužel marných pokusech vzkřísit Kristiána a několika trapných montérkových anabázích dostal Oldřich Nový zase příležitost zahrát si svou tradiční dvojroli vyjukaného malého človíčka a jeho alter ega z velkého světa, tentokrát z brakového románu. Úvodními titulky burácí Bizetův Pochod toreadorů, ale zbytek filmu už tak svižný není. Škoda, že se tolik šetřilo na výpravě a tricích. Scénář je napsaný chytře a vtipně, s evidentní láskou k románům Edgara Wallace, kde se to jen hemží tajnými chodbami, tajemnými zlosyny a nejasnou minulostí hrdinek. Jenže všechno to působí tak polystyrenově a improvizovaně, že žádoucí atmosféra tajemného šlechtického sídla se prostě nedostavuje a vy si každou vteřinou uvědomujete, že sledujete jen skupinku herců v laciných kulisách. Obávám se, že argument "laciný žánr=laciné kulisy" v tomto případě neobstojí. Ale stejně mám ten film rád pro neokázalou komiku Nového, Marvana, Filipovského a královny české parodie Květy Fialové ("Manueli! Ty živ?") 70% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Předposlední celovečerní rolí Oldřicha Nového se stala opět parodie - tentokrát na krváky z anglického prostředí, kde si v režii Bořivoje Zemana zahrál dvouroli Sira Hanibala Morrise a tympanisty, který čtení krváků propadl i při koncertování. Příběh kopíruje všechny linie podobných krváků - je zde statečný hrdina, neznámá žena, která ho podporuje, Sir, v jehož sídle dojde k tragédii, krásná sekretářka, neobvyklé zvraty, zlý desperát, ale i tajné chodby pod zámkem či indický fakír. Není divu, že spousta oblíbených českých herců si své party vyloženě užívala a na výsledku filmu je to sympaticky znát. Kromě již zméněného Oldřicha Nového zde hrají Vít Olmer, Jaroslav Marvan, Bohuš Záhorský, Květa Fialová, Waldemar Matuška, Jan Skopeček, Lubomír Kostelka, Nataša Gollová a další. Roli Mabel si zahrála mladičká Jana Nováková, která si zahrála v celkem šesti filmech a v roce 1968 se provdala do Německa. Šlo však pro ni o špatný osud, protože se stala v prosinci téhož roku tragickou obětí svého přehnaně žárlivého manžela. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Píseň "Náměsíčník",jež hraje při scéně u trezoru, nazpíval sám Oldřich Nový o 23 let dříve ve filmu Čtrnáctý u stolu (1943). (HJ-FILIP)
  • Kniha, kterou čte v ději hudebník, má titul "Fantom Morrisswillu" a liší se tak od názvu filmu. (lausik)
  • Jednu z hlavních ženských rolí hrála tehdy nadějná mladá herečka Jana Nováková, která byla nedlouho po natáčení zavražděna. Zabil ji přehnaně žárlivý manžel, za kterého se v roce 1968 provdala. (Rodriguez)

Reklama

Reklama