Režie:
Asger LethScénář:
Pablo F. FenjvesKamera:
Paul CameronHrají:
Sam Worthington, Jamie Bell, Anthony Mackie, Elizabeth Banks, Ed Harris, Edward Burns, Kyra Sedgwick, Genesis Rodriguez, Titus Welliver, William Sadler (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jen nevinného člověka lze zahnat tak vysoko... Bývalý newyorský policista Nick Cassidy (Sam Worthington) odpykával tvrdý trest ve vězení za údajnou loupež diamantu v hodnotě desítek milionů dolarů. Zoufalý muž po zběsilém útěku z vězení nemá už co ztratit a odhodlá ke svému poslednímu činu. Pod fiktivním jménem Walker si pronajímá pokoj v 21. patře luxusního newyorského hotelu Roosevelt a vyleze beze slov na římsu, kterou odmítá opustit. Osud zdánlivého sebevraha přitáhne pozornost široké veřejnosti, která k němu s napětím vzhlíží k nebi. Všechny oči se upírají na neznámého muže, který se patrně chystá skočit dolů. Nick odmítá s newyorskými policisty komunikovat, na místě si ale vyžádá přítomnost vyjednavačky Lydie Mercerové (Elizabeth Banksová). Ta vzápětí pochopí, že záhadný muž má svůj motiv a nejedná se o obyčejného sebevraha. Co se na římse ten den odehrává, totiž vůbec není náhoda. (Česká televize)
(více)Videa (34)
Recenze (447)
Smutná zoufalost, která si hraje na sofistikovaný thriller s překvapivými zvraty, ale zapomíná na základní logickou výstavbu děje a návaznost scén. Muž na hraně ani chvíli neví, co chce, a až nebezpečně rychle střídá žánrové polohy (psychologické drama, thriller o zkorumpovanosti systému, odlehčená heist movie...), takže je z něj ve výsledku nevyrovnaný hybrid plný klišé a nejasně motivovaných postav. Nechtěně vtipnou tečkou je pak směšné finále, které končí jako romantická komedie. Ani ti herci podle mě nevěděli, v čem hrají... ()
Tenhle thriller se dá označit za inteligentní jen tehdy, pokud u něj člověk nepřemýšlí. A to se mi celkem i podařilo, takže nesmyslného jednání postav a dalších neduhů jsem si ani nestačil všimnout. Naopak co mi utkví v paměti je příjemné obsazení, slušná akce a přiměřená dávka napětí. Je to sice film, který si podruhé už nepustíte, ale přesto stojí za to se na něj podívat. 70% ()
Dannyho parťáci (přechytračení, elegance, tým, hlavní boss megapadouch v drahém obleku), Telefonní budka (snaha o strhující tempo a vyšponované dialogy), Spojenec (nic není jak se zdá). Je to mix x filmů a ani z jednoho nemá pořádné koule. Nebýt Genesis Rodriguez (pro její vzhled) a Eda Harrise, bude to výrazně slabší než je v daném žánru standart. Naštěstí chemie Worthington-Banks funguje celkem fajn. Jednou podívat a hodit do poličky, ať se na to práší. ()
"Muž na hraně... vypadá nasraně." Na hraně uvěřitelnosti. Scénář krutě laškující s pravděpodobností, že tak složitý plán vůbec vyjde. To miluju. Aneb jaká je pravděpodobnost např. toho, že projdu za bílého dne celým Václavákem úplně nahý, s obří hořící prskavkou v zadku a rolničkou na penisu, aniž by si mě kdokoli všimnul, protože úplně, ale fakt úplně všichni čumí se zavrácenými krky na jakéhosi ptáka na římse hotelu Ambassador? S dovolením teď budu svému jmenovci, Pablovi F. Fenjves, trochu fušovat do (hrubě nezvládnutého) řemesla a navrhnu alternativní konec filmu: Po slanění zásahovky na římsu, kdy náš nevinný/vinný dablzloděj diamantů prchnul z parapetu a skočil (konečně!), bohužel ne dolů, ale oknem dovnitř do baráku (to fakt zklamal), čímž opustil i zorné pole družstva hasičů dole na ulici, dal velitel zásahu pokyn k ukončení akce. Hasiči vypustili vzduch z (nyní již zbytečné) matrace, srolovali ji a právě když ji cpali zpátky do auta, ozvalo se za jejich zády překvapené: "Kuuurva!" a vzápětí hlasité ŽUCH! ()
Napätie založené na niečom, čo neexistuje. Diváci vedia, hlavné postavy to vedia, všetci to vedia, že Worthington proste z tej rímsy neskočí, hoci sme mu to všetci priali. Tak ale z čoho má teda pochádzať celé to vzrušenie? Snáď nie z tvrďáckych žien, ktoré tu feministicky dostávajú mužov na úroveň Homo habilis, hoci priznávam, že niektorí fyzicky tento rod pripomínali. Vrcholom je americké publikum, ktoré dolu tlieska a smeje sa na mužovi, ktorý sa chystá skočiť. Ale toto asi bolo na filme jediné realistické. ()
Galerie (87)
Zajímavosti (15)
- Ve scéně, kdy Nick Cassidy (Sam Worthington) probíhá hotelem, až doběhne do pokoje, kde se nachází ječící žena pouze v podprsence, po výstřelu upadá k posteli a střídají se záběry, kdy v jednom má ruku i s ručníkem na posteli a kdy nikoliv. (necisty)
- Během pobytu Nicka Cassidyho (Sam Worthington) na římse mění okna na domě svůj tvar. Dokonce se objevuje dvojokno, které tam nikdy nebylo. (Terva)
Reklama