Režie:
Marco BergerScénář:
Marco BergerKamera:
Tomás Pérez SilvaHudba:
Pedro IrustaHrají:
Manuel Vignau, Lucas Ferraro, Marco Berger, Damián Canduci, Mercedes Quinteros, Antonia De MichelisObsahy(1)
Když Bruno dostane od Laury kopačky, napadne ho bláznivý plán, jak ji získat zpět. Na základě drbů o předchozí homosexuální zkušenosti jejího nového přítele Pabla se jej rozhodne svést, a tak ho od Laury odlákat. Sofistikovaný souboj o ženu se náhle mění na půvabně nemotorné projevy náklonnosti dvou „heterosexuálních“ mužů, mezi nimiž se vytvoří překvapivá blízkost a jiskření… Celovečerní debut argentinského režiséra Marca Bergera je postavený na přených dialozích a nonšalantních hereckých výkonech. Předkládá svěží pohled na komplexnost sexuality a nemožnost škatulkování lidského citu. (Febiofest)
(více)Recenze (14)
Od Marca Bergera jsem nejdříve viděla prosluněnou Hawaii. Plan B natočil dříve a je vidět, že má svůj vlastní, osobitý styl. Pohlední hoši v hlavních rolích jsou spolu skvělí. Velká část stopáže obsahuje dlouhé, mlčenlivé záběry na hlavní postavy, nebo na sálající město. Na nějaký vývoj děje je snímek velmi skromný. Konverzace chlapců o Peteru Panovi byla velmi zajímavá. No, koho by napadlo, že Neverland vlastně může znamenat, "nikdy nepřistál":) Plan B je zvláštní a nejspíš se nebude líbit každému. Snímek toho nemá moc, čím by dokázal vynikat, člověk by řekl, že se v něm ani nic moc neděje, a přesto dokáže vyvolat příjemné pocity při sledování a v závěru zůstává dojem něčeho hezkého. ()
Nechal jsem si ze všech Bergerových snímků zde uvedených tento až na konec a nezbývá mi, než nejvyšší hodnocení za tu ORIGINALITU SDĚLENÍ, za tu DOKONALOU NEDOKONALOST a samozřejmě chápu, že toto hodnocení nemohou dát všichni, ale jen ti, kterým snímek brnkl do jejich duševní struny … „Křečovité herecké výkony a amatérismus“ viz recenze ne GT, to není to, že by na to herci ani tvůrci neměli, to je právě v těch argentinských gay filmech ta Bergerovská genialita … 4x10 ()
Ze základní myšlenky se při dobré vůli (a schopnostech) mohl vykřesat slušný film, jenže takovou snůšku amatérismu aby pohledal; nevím, jestli ji má na triku scénárista, režisér, technický štáb nebo rozpočet, s největší pravděpodobností všechno dohromady. Postavy projevovaly emoce z 90% verbálně, jako by šlo o školní představení pro základní stupeň. Kam se poděl pověstný latinoamerický temperament? Zvláštní, že v celém filmu nebyla zmínka o jejich zaměstnání - žili snad ze sociálních dávek? Celková ošuntělost (nejen oblečení, ale i bytů) by tomu odpovídala. ()
Pro mě jeden z velmi povedených gay filmů,který mám v první desítce. Pod pláštíkem "ničeho" se děje velmi mnoho. "Plán B" se neplánovaně stává plánem A a nevíme co s tím... Kdo poradí? Mnoho z nás asi touto změnou plánů někdy prošlo. Příběh je zpracovaný bez "šepotů a výkřiků", bez klišé, civilně a... věřil jsem jim to. Obrovské napětí se mění v uvolňující katarzi. Senzační! ()
Když nečekaně objevím nějakej filmovej poklad, to mě dycky potěší. Tohle se mi velmi líbilo a dokonale mi to sedlo. Vizuálně mi to připomínalo fotografie mojí milované Nan Goldin, což nemohlo uškodit. Stylem pak Van Santovu geniální Mala Noche (1985). Originální. Skoro až napínavé, i když tam vlastně nejsou žádné záporné postavy. Je to nenucené. Rozkošně zahrané. Běžná těla v běžném oblečení. A do atmosféry ošuntělých bytů argentinského velkoměsta se nelze nezamilovat. S několika zvraty (SPOILER WARNING: záběry na foťák na začátku filmu nejsou prvoplánové, ať žijou koťátka.) A celkově je to film překvapivě lepší než pozdější autorova Hawaii (2013). Vřele odporúčam. ()
Galerie (10)
Photo © Happiness Distribution
Reklama