Reklama

Reklama

Borgia

(seriál)
TV spot
Francie / Německo / Česko / Itálie, (2011–2014), 32 h 56 min (Minutáž: 52 min)

Tvůrci:

Tom Fontana

Hrají:

Mark Ryder, John Doman, Isolda Dychauk, Art Malik, Diarmuid Noyes, Adam Mišík, Miroslav Táborský, Marek Vašut, Karel Dobrý, Jiří Ornest, Jiří Mádl (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(3) / Epizody(38)

Obsahy(1)

Rodrigo Borgia - jeden z nejbohatších mužů usedl na papežský trůn. Nemělo to vliv jak na jeho uvolněný způsob života, tak na síť intrik a vražedných úkladů.  Bylo to v období Da Vinciho a Michelangela, osvícených tvořivostí s jedinečným intelektuálním úspěchem. Ale byl to také věk Machiavelliho, nekontrolovatelného bezpráví, nepřetržité války a nevyslovitelné zkaženosti. V srdci světa byl Vatikán, který rozhodoval o konfliktech mezi královstvím a říší. A ve středu Vatikánu byl muž, jehož pátrání po moci bylo, jako kdyby hledal hlavní cenu. Byl to muž, jehož jméno se stalo synonymem bezohledností, a na jehož panování jako papeže se bude vzpomínat jako na největší neslavné kapitoly z dějin katolické církve, Rodrigo Borgia. Jeho čtyři děti, Juan, nejstarší, pyšný, líný, bezohledný sexuální dravec, Cesare, mladý muž, rozpolcen mezi vírou, která nebyla jeho povoláním, a jeho temným násilným charakterem, Lucrezia, mladá dívka , která objevuje tajemství ženské moci, a Goffredo, nevinné dítě, které je ve středu své kruté rodiny. Borgia je v jednu chvíli dramatický dokument, který zaznamenává vzestup k síle tohoto katalánského kardinála a jeho klanu, který se bude snažit vytvořit dynastii, jež by vládla celému světu, ale především je to kotel plný intrik, násilí, vražd, chtíče, politiky, víry, incestu, zrady a vykoupení. Tento příběh je zajímavý a poučný stejně jako věk, ve kterém se odehrává. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (32)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Ono to nie je celkom historicky presné a určite sa mnoho vymyslelo (pretože tu je priestor), ale to hlavné gro ostalo neporušené – skazenosť cirkvi, kde je pápežstvo len politickou funkciou a boj bohatých rodín o čím väčšiu moc v Ríme. Veľmi chválim hlavne fakt, ako si tvorcovia dali záležať, aby boli herci čo najviac podobní originálu. A naozaj každý z nich vyzerá takmer, ako by z obrazu vypadol. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Je zřejmé, že životní dráha papeže Alexandra VI., se výrazně míjela s upřímností křesťanského života. Nechci jít do detailů seriálu, ale možná tomu chyběla trochu výraznější dějová linie. I přes to všechno mě to zaujalo. Co říci víc? Nakolik se podařilo co nejvěrněji vypodobnit obraz historických faktů, posuďte sami. Co si o tom myslím já není moc podstatné. Zlo bylo, je a bude v lidech, nikoli ve víře. Pouze můj skromný názor, nic víc. ()

Reklama

jondzavid 

všechny recenze uživatele

Konkurenčný projekt k Jordanovej verzii s Jeremym Ironsom. 24 miliónov euro na 12 epizód (videná nemecká verzia 6x100 minút) vs. 9 x 50 minút Showtime verzie za 40 miliónov dolárov. A výsledok porovnania prvých sérií??? (V momente hodnotenia je plánovaná ďalšia séria Ironsovej verzie - Domanova verzia má materiál na ďalšie 2 série, ale odklepnutá zatiaľ nie je). Lepší dojem na mňa zanechala Ironsova verzia, ale nie kvôli tomu ako bola poňatá, ale vďaka kvalitnejšej filmarine. Od tejto "európskej" verzie, v úvodzovkách pretože hlavný producent a scenárista Tom Fontana je Američan, som čakal skôr historickejšie poňatie a skôr iný pohľad ako od kanadskej koprodukcie. Omyl, sex a krv sú tu ešte častejšie a drsnejšie (škoda, že samoúčelnosť častokrát tiež). Scenáristicky je možno o kúsok hodnovernejšia táto verzia, ale nič to nepomôže, nakoľko v svojej rozťahanosti nefunguje tak, ako by mala. Príbehovo je to podobné, ale zároveň sú viaceré udalosti a postavy vykreslené inou optikou. Ironsova verzia pôsobí výpravnejšie a drahšie, ale aj filmársky zručnejšie. Doman je určite podobnejší Alexandrovi Borgiovi, ale Ironsovo charizmatickejšie a patetickejšie poňatie napriek tomu u mňa zaberalo viac. Naproti tomu synovia a najmä Cesare Borgia je lepší v "euroverzii" v podaní Marka Rydera (herecky i scenáristicky). Lucrezia v euroverzii roztomilá, ale ruský pôvod sa tam nezaprel, takže v kanadskej verzii sa mi páčila viac. Postava je lepšie rozobraná v euroverzii, ale kanaďania končia skôr z historického hľadiska, takže majú v tom takisto nevýhodu. Čo sa týka konkrétneho deja, tak v euroverzii ma presvedčila lepšie spracovaná scéna voľby pápeža, v kanadskej je jednoznačne efektnejšie poňatá francúzska invázia. Takže celkovo obe série sú slušné, ale lepšie u mňa fungovala kanadská vďaka Ironsovi, výpravnosti a zručnejšej réžii. Euroverzia má síce lepšie prepracované postavy, je hodnovernejšia v rámci kritérií prispôsobenia histórie nárokom tv série, ale zároveň aj často zbytočne samoúčelnejšie provokatívnejšia. Takisto pri euroverzii niektoré veci príliš rozťahali a iné príliš zjednodušili. Ale tu by sa dalo o zjednodušeniach polemizovať aj u kanaďanov. Najideálnejšie by bolo, keby sa spojili obe série dokopy - kanaďania by dodali Ironsa, Lucreziu a Jordanov filmársky tím, európania by zabezpečili príbehovú stránku a Marka Rydera a vznikol by kvalitný historický soap. Takto je dobré vidieť obe verzie, ktoré sú každá iná a na ktorých je dobre vidieť, čo tej druhej chýba. P.s. českí herci sú dosť často na obrazovkách v euroverzii - najmä Táborský, Vašut, Dobrý, Mádl a Voříšková majú slušný priestor, ale najviac ma pobavil Udo Kier , ktorí to dotiahol na umierajúceho pápeža. ()

xaver 

všechny recenze uživatele

Serál je to určitě poučný. Jenom nechápu, proč se po uvedení takovéhoto seriálu, který namnoze vychází z doložených historických skutečností, ještě neuřítil papežský stolec? Má ještě vůbec právo na existenci? Někdo se omluví, a je mu to prd platné. Církev se omlouvá, když jí teče do bot a pak se jede dál, jakoby se nic nestalo. ()

EastWicka 

všechny recenze uživatele

Tato verze příběhu rodiny se strašnou pověstí se mi líbila více, než ta konkurenční s Ironsem. Evropští Borgiové začínají zvolna, ale postupně gradují v realistické, složité, špinavé a syrově kruté drama. Herci jsou typově výborně vybraní spíše s ohledem na podobu z obrazů než pohlednost z dnešního hlediska. Jsem tu v menšině, ale musím říct, že i výprava mne oslovila více tady. Jestli jste někdy na vlastní oči viděli nevelké, poměrně tmavé prostory renesančních interiérů i veřejných prostranství, dýchne na vás pocit skutečnosti spíš tady než při opulentně krásných trikových orgiích. Výborné (vyhněte se ale divně nadabované verzi, výrazně kazí atmosféru). ()

Galerie (901)

Zajímavosti (10)

  • Isolda Dychauk mala počas natáčania prvej sezóny 17 rokov. Napriek tomu však priznala, že hoci sa snažili o ochranu neplnoletej, v prvej sezóne má oveľa viac sexuálnych scén než potom, keď už bola dospelá: "Nikto sa ale o mňa nemusel obzvlášť starať. A s nahými scénami, ktoré majú byť krásne, si viem dobre poradiť." (Arsenal83)
  • Rodrigo Borgia (John Doman) se objevuje také jako hlavní záporná postava ve hře „Assassin´s Creed 2“. Lukrécie (Isolda Dychauk) a Cesare Borgiovi (Mark Ryder) se objevili společně s Rodrigem ve hře „Assassin´s Creed: Brotherhood“, ve které byl však hlavním záporným hrdinou Cesare. (t.mon)
  • V origináli takmer všetci hlavní herci a herečky používali svoj prirodzený prízvuk (či už americký, ruský, český, taliansky atď.), až na niekoľko významných výnimiek. Mark Ryder (Cesare Borgia) a Diarmuid Noyes (Alessandro Farnese) sú Íri, ale v šou používali anglický prízvuk. A Stanley Weber (Juan Borgia) sa zas snažil mierniť svoj francúzsky prízvuk. Prízvuky boli ale v zásade ponechávané, pretože séria bola určená na predabovanie do neanglických európskych jazykov (francúzština, nemčina atď.). (Arsenal83)

Reklama

Reklama