Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavný, extravagantní, virtuózní klavírista a bavič Liberace v sedmdesátých letech minulého století zaujal americké publikum svými působivými i provokativními výstupy tak jako málokdo. Byl hvězdou na pódiu i na televizní obrazovce, v soukromí si nejednou dopřával nákladné výstřednosti. Měl velký úspěch především u ženského publika. Jednoho dne se Liberace zamiluje do svého mladého řidiče, ten je zase okouzlen světem, v němž se pohybuje. V době, kdy nebylo možné veřejně přiznat homosexuální orientaci, společně tajně prožijí pět let... Životopisné drama, vyprávějící o komplikovaném, dramatickém vztahu dvou rozdílných mužů, natočil známý režisér Steven Soderbergh, jenž film postavil na kombinaci hereckých hvězd. Hlavní dvojici pod jeho vedením ztvárnili Matt Damon a Michael Douglas. (Česká televize)

(více)

Videa (13)

Trailer 4

Recenze (322)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,DÍKY TOBĚ SE CÍTÍM TAK MLADÝ…“ /// A TENHLE znáte? Ano, vzhledem k tomu, že nejsem ten typ, co by s potěšením sledoval, jak se dva chlápci mečujou, musí na tý režii (a kurva příběhu samozřejmě) něco bejt. A to moc nemusím ani životopisy. Ani vztahy (ty vole, můžeš ty se koukat vůbec na něco?...). Zásluhu na tom nemá ani tak blonďatej ,,Adonis“ Damon, jako parádní bukvice Douglas, kterej je fakt (jak jen to do prdele říct – hele zklidni se, to není sexistická narážka…) k sežrání. No a samozřejmě příběh. A i když vím, že to už po druhý nedám, můžu tuhle teplou romanci doporučit všem milovníkům nevšedních vztahovejch dramat. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Paměti Scotta Thorsona, vydané v roce 1988 pod názvem ,,Behind the Candelabra: My Life with Liberace“ jsem nečetl. 2.) Rád si nechám šahat na kandelábr. 3.) Thx za titule ,,petroniuss“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Duo Douglas/Damon je dokonalé. Ti dva se přímo rochní ve svých postavách, Soderbergh je vede jistou rukou a všichni se u toho královsky baví. Liberace! nikdy nesklouzne do parodie, nikdy nespadne do bahna různých homoušských komedií a přesto je zábavný. Fakt, že jde o příběh podle skutečné události, kde stárnoucí klavírní virtuóz klátí šesnáctiletého hošíka (s nevinou tváří dvaačtyřicetiletého Matta Damona), dává celému snímku úplně jiný rozměr. Celé vztahové trable jsme viděli několikrát, geniálně vygradované partnerské hádky, ztráty a emocionální hroucení, to všechno už tu bylo, ale garantuju vám, že ne takhle. To podání, tohle jsou oskarové výkony dámy a pánové. Dokonce bych řekl, že Liberace je Douglasova nejlepší postava za několik let. P.S: Co se týče žen, je tam snad jenom uklízečka. Tohle je výhradně pánská záležitost. Tak do toho hošani, neváhejte a jděte do toho. - Udělám, cokoliv chceš... ty stará bláznivá buzno. To přece víš. - Jen mě miluj. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Buzerantský film o buzerantovi, ktorý si vlastne nezaslúži pozornosť. Jeho život bola stoka a bozkávajúci sa Damon s Douglasom, to mi nechýbalo. Hoci ten Douglas podal naozaj pozoruhodný výkon, možno aj životný. Čo je paradoxne smutné. Na HBO vraj film od dvanásť rokov. Takže dvanásťroční hošani sa majú pozerať na análnikov, ako si to rozdávajú. Rodičia musia byť pyšní, že médiá zabezečujú ich deťom takú skvelú výchovu. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Sex, lži a video. Soderbergh k postavám zaujímá stejně ambivalentní stanovisko jako v Magic Mikeovi, jeho předchozím obnažujícím komentáři k rozporuplné povaze amerického snu. Pro citové životy hrdinů, kteří jsou oba v jistém smyslu vykořeněnými sirotky, má pochopení. Nepohlíží na ně z odstupu, jako na dvě výstřední kreatury. Vstupuje do jejich soukromí, zajímá se o ty nejintimnější momenty jejich soužití, ale zároveň nedělá senzaci (ani legraci) z toho, že dostal do jedné postele Gordona Gekka a Jasona Bournea. Obočí zvedá nad extravagantním životním stylem, který v 70. letech reprezentoval Liberace, a který dnes vyznávají zástupy jiných, zpravidla méně talentovaných celebrit. ___ Záběry jsou topené v umělém světle a vévodí jim teplé barvy, které příznačně ustupují pouze při několikerém „sundání masky“ (dušezpytný černobílý flashback, do černé a bílé tónované scény z nemocnice a na matčině pohřbu). Přesvícená mizanscéna v Liberaceho sídle (oproti civilnějšímu bytu Scottových náhradních rodičů) překypuje odrazovými plochami, jako kdyby stejným odrazem reality byl také život Liberaceho, který za vnější nádherou skrývá svou pravou identitu. Postavy se – mj. zásluhou atypického (na interiérové drama) snímání v celcích – doslova ztrácejí za rekvizitami. Nutno podotknout, že šperky a kostýmy, včetně opravdu výstižné „paví“ košile, jsou věrnými kopiemi předmětů uložených v muzeu Liberaceho pozůstalostí, takže čistě materiálně nejde o žádné přehánění. ___ Na vyblýskaném povrchu se projevuje uvědomovaná campovost filmu, který kombinuje extrémy sedmdesátkové módy (tj. styl Village People nebo Davida Bowieho) s blyštivou estetikou videoklipů od Madonny či Lady Gaga. Uvnitř citová rozpolcenost, navenek faleš a přehánění. Dohromady podnětná dekonstrukce fenoménu camp. ___ K sedmdesátým letům film odkazuje také dlouhými steadicamovými záběry nebo obsazením campové královny Debbie Reynolds, která právě v 70. letech začala zářit na Broadwayi. Tento návrat do „rebelského“ období nového Hollywoodu můžeme chápat jako Soderberghovo vyjádření deziluze ze směřování současného amerického filmového průmyslu, který je stejně jako Liberace orientován na povrch a krátkodobé prožitky a vyznačuje se neupřímností. ___ Vyprávění je sice strukturováno méně podvratně než ve Vedlejších účincích, ale jde o strukturu srovnatelně promyšlenou, pokud se týče vytváření paralel (Billy jako první monstrum, které Liberace stvořil), využití elips nebo změnu hlediska a na ni vázanou re-distribuci sympatií (druhá polovina, po repríze scény ve vířivce, tentokrát s postavami sedícími zády ke kameře, je bohatší na subjektivizující záběry, simulující Scottovo vnímání skutečnosti). Především je ale Behind the Candelabra velkolepým hereckým představením Michaela Douglase, který po/díky rakovině hraje o život. 80% Zajímavé komentáře: Mouzon, Traffic ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Musím priznať, že to všetko okolo Liberaceho, mi prišlo ako jedna veľká gýčová paródia. Fakt mi niekedy bolo počas filmu do smiechu (hlavne, keď bol na scéne Lowe). Ale klobúk dole pred Michaelom. Ak Vám doteraz prišiel ako ten správny charizmatický sexi chlap, tak v tomto filme zahral Liberaceho tak bravúrne, že Vám vôbec nepripadal ako "chlap". Skvelý výkon aj Damona. Soderbergh pekne :-). http://www.youtube.com/watch?v=q9nO9Ro_kd4 ()

Galerie (50)

Zajímavosti (16)

  • Ačkoliv byl skutečný Liberace proslulý vášní pro paruky, Michael Douglas trval na natáčení ve vlastních vlasech. (kenny.h)
  • „On bol neuveriteľný. Dokázal ľudí zabaviť tak ako Elton John spolu s Madonnou, predtým, ako prišli Elton John s Madonnou,“ povedal Soderbergh a ďalej dodal: „Mne ide o to ukázať, že bol výborným, ozaj talentovaným klaviristom.“ (Sufferer)
  • v Evropě byl film uveden v běžné kinodistribuci, v USA se však dočkal pouze vysílání na HBO. Steven Soderbergh s filmem obešel všechna studia v Hollywoodu, avšak všude byl odmítnut kvůli přespřílišné homosexualitě. (kenny.h)

Související novinky

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

24.09.2013

65. ročník udělování cen Emmy, o nichž rozhodují členové The Academy of Television Arts and Sciences, nepřineslo žádné velké překvapení. Cenu za nejlepší dramatický seriál si konečně (a zaslouženě)… (více)

Příliš teplý Soderbergh?

Příliš teplý Soderbergh?

07.01.2013

Steven Soderbergh se už před několika lety pokoušel natočit biografii slavného televizního baviče a zpěváka Liberaceho, který byl v padesátých až sedmdesátých letech minulého století nejlépe placeným… (více)

Reklama

Reklama