Režie:
Ching-Po WongKamera:
Jimmy Gam-shing WongHrají:
Juno Mak, Sora Aoi, Siu-hou Chin, Anthony Lau, Candy Cheung, Tony Ho, Derek Lam, Tin-Bo Tam, Shu-Tong Wong, Chi-Wang Wong, David Tat-chi YuObsahy(1)
Kit, 23-ročný mladík, sa zamiluje do peknej, ale mentálne zaostalej Wing. Keď Wing znásilnia policajti, Kita ovládne hnev a začína dychtiť po pomste... (sochoking)
Videa (1)
Recenze (39)
Když už zabrouzdám do asijských vod, očekávám většinou pořádnou porci násilí a brutality, když už je to Horor o pomstě. Navíc po přečtení jako "nová HK CAT III záležitost" jsem si byl téměř jist, že to u Revenge: A Love Story dostanu (dostal tak nějak na půl). Úvodní dvacetiminutovka byla v tomto ohledu asi nejlepší (rozpárané těhotné ženy), ale pak se to vše nějak zmírnilo a pomsta též nepřinesla nic, z čeho bych si vyloženě sednul na prdel. Každopádně je to dobře natočené, na herce se dívalo taky v pohodě, nenudil jsem se, ale čekal jsem větší nálož. Korejský I Saw the Devil z téhož roku, je o dost větší pecka. Lepší trojka. ()
Ještě půl hodinu po zhlédnutí tohoto hongkongského majstštyku stěží popadám dech. Není totiž nad nekompromisní thriller, sledující krvavou cestu za pomstou mladíka, který se společně se svou milovanou dívkou stali oběťmi selhajícího policejního systému. Nečekejte ale něco ve stylu Parkovy trilogie, tenhle snímek si jde vlastní pěšinou. Nutno říct, že pěšinou opravdu krvavou, diváka nešetřící, navíc lemovanou vyvrhnutými lidskými plody. Revenge: A Love Story ve vás vyvolá spoustu různých pocitů a dojmů: hnus, nenávist, lítost, zadostiučinění a navrch možná pěknou depresi. Dlouho jsem neviděl něco, aby to se mnou takhle silně zamávalo, snad jen korejský I Saw the Devil. Už od prvních minut má kulervoucí start a až do závěrečných titulků vás nenapadne si provětrat vaši zpocenou zadnici. Celé to podtrhává úžasná hudba a neskutečně vymazlená kamera, která v několika momentech doslova kouzlí (tekoucí krev ve spárech bílých dlaždic). Ale dost vysilujícího popisování, přestaňte číst tyhle kraviny a pusťte si tuhle excelentní záležitost, která termínu odplata dává zcela nový rozměr. ()
Pokud si hoch s těžkou mozkovou dysfunkcí nabrnkne dívku s dawnem, je z toho neuróza jako trám. Než se však ty dvě hrdličky stihnou vzájemně pořádně oslintat, zaujmou její katalogové kozy sympatického, neohroženého strážce pořádku, který považuje sex s postiženými za roztomilé povyražení, jemně se to zvrhne a než se nadějeme, doplní naší slaboduché hrdince per vaginálně bílkoviny polovina Hong Kong PD. To by asi docela těžce rozchodil i mentálně stabilní jedinec, a tak mladík povolí uzdu své psychóze a začne kapku vyšilovat, ačkoliv se zdá, že si to jeho milá docela užila, protože se ani na okamžik nepřestala přiblble usmívat. Nebo je jen nějaká divná. Nicméně je z toho opravdu vytříbený, originální ťamanský kousek nešetřící kečupem, který rozhodně mentála mého formátu neurazil! Dokonce jsem se i náramně posmál nad jeho zpěvným titulem, když jsem si zauzloval jazyk poté, co jsem se snažil natrénovat nákupní repliku, kterou bych vybalil na pokladní v Cinestaru: "Jednou na osm na Fungsaučečisej!". ** "Prosím???". ** "OK. Tak nic. Půjdu tedy potřetí na HerypotratSishendeShengwu II." ()
Na jednu stranu pozoruhodný projekt, neboť oživuje tradici Cat III filmů, které exploatují předsudky vůči Číně, coby zemi policejní brutality a zvůle, kde obyčejný jedinec nemá sebemenší práva a možnost dovolání se spravedlnosti. Film se pokouší maskovat svou exploatační podstatu nelineárním vyprávěním, formalistickými finesami a midcultovou symbolikou (zasazení řady scén do přírody a lánů vysoké trávy, které jsou netečné vůči afektovaným lidským konfliktům). Jenže nic z toho nedokáže zakrýt, že hlavní atrakcí jsou vytěžované předsudky a explicitní a mrazivě přímočará brutalita (znásilnění, sekvence policejních mučení při výslechu a nelítostné sadistické vraždy). Hlavní úskalí snímku ale spočívá v jeho podřízení se normám čínského trhu, což s sebou nese podmínku moralistního konce, kde všechny postavy, které se dopustily jakékoli nepravosti či někoho zabily, musejí být potrestány. Film o oprávněné mstě nevinného mladíka na prohnilých a zlovolných policistech tak paradoxně končí doslovnou moralitou, konstatovanou přes midcultový citát západního humoristy hlásající, že jediná pomsta, která opravdu funguje je odpuštění. Při uvážení děje snímku, ale především reálného kontextu, který exploatuje, je takové zakončení ryze obludné. V zásadě se tak film stává zavilou agitkou hlásající smír s terorem bohorovných představitelů státní moci. ()
Asijské revenge flicky mám hodně rád, tak proč nezkusit ten, který má revenge přímo v názvu. Očekával jsem brutální a nekompromisní příběh plný zloby a lačnění po pomstě a přesně to jsem také dostal. Zejména se mi líbilo, že nás film hned od úvodu klame tělem a pomocí nelineárního vyprávění příběhu si hraje s našimi pocity vůči ústředním postavám. Akorát ten přespříliš moralizující závěr mi moc nesedl, ale jinak dobrý. ()
Galerie (20)
Photo © Lark Films Distribution
Reklama