Reklama

Reklama

Hypermarket, jeho pán a otrok

(TV film)
Dokumentární / Krátkometrážní
Česko, 2011, 26 min

Režie:

Ivo Bystřičan

Scénář:

Ivo Bystřičan

Obsahy(1)

Dokument analyzuje pracovní podmínky zaměstnanců v českých hypermarketech, kde ochota vůči zákazníkům vysoce kontrastuje s otřesným přístupem k zaměstnancům. Stali se zaměstnanci už pouhým zbožím, kterému my, zákazníci, každým svým nákupem snižujeme dobu trvanlivosti? (oficiální text distributora)

Recenze (26)

ivishka 

všechny recenze uživatele

Tak tedy dokument o hypermarketech. Ne zrovna moc lákavé téma pro mé uši a oči...Ale měla jsem den, kdy jsem si pouštěla kratší dokumenty a tenhle mi padl do oka, a tak jsem to riskla. Dozvěděla jsem se hned několik věcí např.do hypermarketu nepůjdu pracovat, ani kdybych neměla z čeho žít. Jakési uhozené zacházení se zaměstnanci, jakési pozice či náplň práce - udělat vše co se v obchodech dělat musí a to i přes to, že jste unavení apod. Určitě to tak není všude, protože ne všichni jsou potvory. Teď ke kvalitě dokumentu - takže výpovědi bývalých pracovníků mě asi zajímaly nejvíce, poté jakési náborové kecy nějaké manažerky, která má v popisu práce vám do hlavy nasypat fráze typu: jsme nejlepší prodejna, je to tu čerstvé a levné a zaměstnanci plesají blahem, že tu mohou pracovat 24 hodin denně - bez přestávek. Poté mě docela obtěžoval pán z odborů, který neustále vypovídal dokola to samé jak člověk není stroj apod.(měl pravdu, ale stačilo by jednou) a nepochopila jsem záběry na asi 4 lidi, co mají na hlavě igelitku(billa,tesco,globus,albert..). Tak tedy průměr - zaujme, ale nenadchne. ()

Abiosis 

všechny recenze uživatele

*SUPERMEGAHYPER* Šokujúce a poučné. Obchodné reťazce ma dostali, priznávam, pretože obrovským výberom (čo mi však aj lezie na nervy v prípadoch, keď sa ma zmocňuje pri vyberaní z množstva druhov tovaru nerozhodnosť) sa im nič nevyrovná. A moderný človek toho predsa potrebuje hanebne veľa. Druhé priznanie má charakter mojej nevedomosti: netušil som, čo všetko sa skrýva za plnými a urovnanými regálmi - toľko práce a námahy zamestnanca, ktorý je často pod psychickým terorom z hora len preto, aby pestovaný a rozmaznaný zákazník náhodou nenadobudol pocit, že reťazec si (je)ho (peniaze) neváži. A veľmi často majú požiadavky na neho charakter nezmyselnosti. Verdikt v 1 vete: O vyžadovaní hlúpostí a o ústupe ľudskosti. 19.01.12 ()

Reklama

Shaleman 

všechny recenze uživatele

Jakožto člověk pracující v takovém krámu na pozici zbytečných a nahraditelnych musím tento dokument označit za zbytečný a naharaditelny. Nejenom že dělá reklamu neschopnym odborům ale navíc všechny ty hrůzy které popisuje znějí jako z nějaké komedie což nejednou vyloudilo na mě tváří úsměv a přitom skutečně závažným tématům nelogice sprostote a ignoranci vyšších postu a omezených kapacit společnosti se vyhýbá. Jedna hvezdicka za námět v němž snaha započala a tam taky zůstala. ()

newer_more 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že už 4 roky dělám brigádnici jako pokladní dobře vím, o čem se mluví. Manipulace s hodinama? Pohoda- prostě jsme překročili hodiny, takže vážení a milí brigádníci (především studenti a důchodkyně), dostanete zaplacenejch jen tolik a tolik hodin, zbytek prostě dostanete s další výplatou (a ani ta pravděpodobně nedojde dobře). S brigádníkama a lidma na částečnej úvazek se totiž líp zametá. Jinak jak se tady již ozvalo- dokument poukazuje na problém, ale blíže ho neřeší. A ještě- souhlasím s panem odborářem, když říkal, že by se na kase za tři minuty zbláznil. Máte nařízenejch xy věcí, zákazník s vámi NEHODLÁ jednat slušně, protože on toho má z vlastní práce taky plný kecky a potřebuje se na někom vybít, neustále vás sledují kamery, chodí kontroly...pokud si vzpomínám, jeden čas u nás i viselo na nástěnce oznámení, že v určitou chvíli prostě nesmíme pít. A když vás bolí zub nebo náhle potřebujete k lékaři? Musíte se rozhodnout- buď budete poslouchat tirádu vedoucích, nebo prostě půjdete do práce, ať je vám jakkoli. A to vše za mizernej peníz, děsnou dřinu a nechutný zacházení jak ze strany vedení, ale i ze strany zákazníků. Děkujeme a přijďte zas. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Prostredníctvom zopár pracovných osudov zamestnancov hypermarketov sa odhaľuje neľudská podstata obsahu pracovnej pozície týchto molochov každodennej moci. Obchodné siete lákajú zamestnancov aj zákazníkov do osídiel premakaných pravidiel. Následne sa do nich všetci zamotajú a namotajú na ne tak, že nik pomaly už nikam inam kupovať nejde. Len do Tesca, Lidla, Terna, Billy a Kauflandu Otrokmi hypermarketu (a jeho zdanlivým pánom) sa tak postupne stáva väčšina spoločnosti. Centrá miest neposkytujú zďaleka taký rozsah maloobchodných prevádzok ako v minulosti - všetko sa presúva do zväčša periférnych nákupných centier. Všetko v mene zisku. Zamestnanci neustále menenými pravidlami trpia, rovnako tak veľmi ľahko uplatniteľnými sankciami, v prípade nespokojnosti s ich výkonom. Prichádza, ak sa podriadení opovážia sťažovať na pracovné podmienky. Nacizmus a fašizmus oficiálne z vlád zmizli, no nahradili ich rovnako fašizoidné pomery v oblasti zamestnania. Týka sa to hypermarketov, korporácií a čoraz viac to preniká i do menších firiem. Pripútanosť pracovníka miestu bez možnosti sťažnosti. Odbory sú brané ako boľševický prežitok pre neschopných. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama