Reklama

Reklama

Zbav se svých miláčků

  • USA Kill Your Darlings (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Doposud nevyprávěný příběh, který v roce 1944 na kolumbijské univerzitě svedl dohromady mladičkého Allena Ginsberga, Jacka Kerouaca a Williama Burroughse o vraždě, jež stála u zrodu generace bítníků. Daniel Radcliffe jako Allen Ginsberg, hvězda generace bítníků, v životopisném příběhu z doby básníkových studií na kolumbijské univerzitě. Píše se rok 1944 a mladičký Ginsberg sebou nechá coby student kolumbijské univerzity beznadějně vláčet okouzlujícím Lucienem Carrem. Kromě Carra se Ginsberg přátelí se začínajícími spisovateli Williamem S. Burroughsem a Jackem Kerouacem. Společně utvářejí takzvanou generaci bítníků. O poznání starší David Kammerer, nula bezhlavě obdivující skvělého Carra, zemře za nevysvětlitelných okolností. Policie z jeho vraždy kromě Carra podezřívá ještě Burroughse a Kerouaca, a tak se všichni ocitnou ve vazbě. Policejní vyšetřování zásadně ovlivní celoživotní tvorbu začínajících umělců. (HBO Europe)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (149)

RedAK 

všechny recenze uživatele

Všiml jsem si takové veselé skutečnosti. Mnoho mých oblíbenců během svých krušných nulových začátků v, cituji "nejhřejivějším domově filmových fanoušků v naší galaxii ;-)", jak mi napsal sám ó veliký ČSFD Poser, který evidentně netuší, že emotikon nenahrazuje interpunkci a totálně nevychovaně, mně, polobohovi a frajírkovi na entou, přisprostle tyká, kripl... kurva, teď jsem ztratil nit. Tak tedy znovu. Všiml jsem si takové veselé skutečnosti. Mnoho mých oblíbenců během svých krušných nulových začátku v, cituji "nejhřejivějším domově filmových fanoušků v naší galaxii ;-)", psalo prvotní komentáře plné informací, pocitů, mínění, emocí, včetně hlubokých filosofických přesahů a psychologických rozborů, smyslu bytí a existence vesmíru nevyjímaje. Ale postupem času zpychli a když si nahrabali dostatek uživatelů, co jim věnovali body, začali na to mrdat a komentáře omezili na krátké a dementní "jo bylo to dobrý" žblepty. Uznávám, že občas je to potřeba. Člověk by rád okomentoval a zhodnotil film, ale nadměrné užívání drog mu znemožní standardně využívat mozek a proto raději zvolí osvědčenou klasiku. Dnes ji volím i já. Jistě, sice se moje komentáře prakticky nikdy netýkaly filmu samotného, protože si tady jen lečím komplexy z malého ega, konta a péra, ale vždycky měly v sobě ukryté nějaké to poselství, které dávalo feťákům naději na novou dávku. Bohužel, dnes se mi nechce psát nic dlouhého a bezvýznamného, proto bych tedy k tomuto filmu rád napsal: jo bylo to dobrý. Muck. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Bítníci asi nebudou generací pro mě. No co asi, spíš vůbec. Vždycky, když jsem se s nimi setkal, tak jsem byl otrávenej z toho jejich, podle mě, nesmyslného chování, které mi přišlo místy úplně absurdní. Nevím, co se jim tenkrát honilo v hlavě, ale válka to nejspíš nebyla. Chlast a experimenty s drogami uzpůsobené inteligencí, která už hraničí s možností normálního života, tady tento film ukazuje opravdu pěkně. Filmařská stránka se mu vytknout rozhodně nedá. Ale já jsem byl úplně mimo ty jejich debaty. Podle všeho by takový bítník mohl být klidně i místní opitka, který sedí nad kořalou, rozjímá nad životem a přemýšlí každý druhý den, kdy měl špatnou opici, jak se zabije, aby po něm zbyla alespoň ta vzpomínka. Jenže ten to alespoň myslí upřímně. Tihle kluci byli jenom nevybouření a nevěděli pořádně, co chtějí. ()

Reklama

nirvanafan 

všechny recenze uživatele

Toto mne velmi potěšilo. Hurá do boje s rigidním školním systémem! Stejně nechápu, na co by spisovatelé a básníci potřebovali školu. Od jednoho čsfďáckého kolegy jsem se kdysi dozvěděla, že jsem ve svých komentářích moc smířlivá. Tentokráte tedy kruh poruším a vzkazuji těm, kterým beatníci nic neříkají a ještě tím machrují v komentech jako by se bylo čím chlubit. Postavte se před zrcadlo a opakujte: "Jsem hloupý literaturou nedotčený ignorant." Nejméně desetkrát, prosím. ()

Popluh 

všechny recenze uživatele

Bulvarizující a tématicky nesevřené, na druhou stranu často s výbornou atmosférou a občas velmi křehkým pojetím. Rozkouskované a odbíhající, ne v dobrém slova smyslu jak je často u beatnických děl zvykem. Krokidas jakoby si neuměl vybrat a tak se snaží filmem obsáhnout spoustu věcí, rozhodně o dost věcí víc, než na kolik mu stopáž stačí. Celkově to působí jako sestřih nějaké vícedílné minisérie, kde se spousta věcí prostě ztratí a neosvětlená motivace postav je dost často spíš kontraproduktivní. Je to o Ginsbergově zasvěcení a počátku jednoho velkého básníka? Je to o tom tajemném muži v pozadí, který ho popostrčil? Je to o neopětované lásce a jejím zoufalství? O vraždě při zrodu beat generation, o všem nebo o ničem? Ve výsledku nic proti ničemu které si mohutně vypomáhá hereckým obsazením. Michael C. Hall skvělej, Radcliffe ve stínu DeHaana, ale každou minutu z těch několika si pro sebe krade Ben Foster s geniálním zachycením Burroughse. Jinak je to takový ten zbytečný film o beatnicích z podobného ranku jako nedávné Na cestě, nenadchne a nijak zvlášť neurazí. A už by to chtělo nějaký solo film o Burroughsovi, nejlépe z dílny Cronenberga nebo Lynche, obsazení klidně ať zůstane na Fosterovi, respektive Mortensenovi. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

A šiel by som ešte nižšie, pretože status debutu nie je alibi pre Krokidasovu zdržanlivosť, odfláknutú výstavbu príbehu a žalostne úzky záber filmu. Snaha o skríženie "new queer cinema" s thrillerovou konštrukciou (Allen de facto preniká do formujúcej sa anarchistickej organizácie, ktorá sa pohybuje na hrane zákona a jej smerovanie vedie k vlámaniu, a napokon vražde - udržiavanie v napätí je preto jednou z neoddeliteľných súčastí rozprávania) na báze výseku biografie generácie bítnikov sa cení. Skratkovitá dramatizácia podľa príručkových štandardov síce dodržiava chronologickú nadväznosť, ale pomedzi prsty jej uniká celok. Orezaná perspektíva je pre film symptomatická. Intímne detailné zábery, v ktorých sa rozvíja vzťah medzi Allenom a Lucienom so silným implicitným sexuálnym nábojom, úplne vytláčajú celky a ručná kamera má dominanciu. Krokidas tým len zakrýva neschopnosť práce s mizanscénou, ktorá absolútne mizne; rovnako nedokáže pojať svoje postavy komplexnejšie, vytvoriť plastickejšie a otvorenejšie portréty, ktoré by primárne neťažili len zo sexuálnej orientácie a zmätenosti rozorvaných hrdinov. K vyššiemu hodnoteniu sa prikláňam kvôli citlivému vedeniu hercov a ich silným, emočne výdatným a uveriteľným výkonom, predovšetkým hlavnej dvojice Radcliffe-DeHaan, z ktorých minimálne druhý sa zhostil role priam kráľovsky. Napriek tomu mi na jazyku zostáva pachuť nedotiahnutého príbehu (ktorý nehovorí nič nové) a nenaplneného potenciálu. Ak hrdinovia potrebné slová na vyjadrenie nespokojnosti našli, nedozretý Kill Your Darlings sa len naďalej oháňa intelektuálnymi floskulami. 55% ()

Galerie (31)

Zajímavosti (6)

  • Syn Luciena Carra Caleb zažaloval tvůrce snímku prohlašujíce, že jde o "šíření klamavých informací a další hollywoodskou propagandu." ... "Film je založen čistě na vyprávění Allena Ginsberga, který měl nespočet důvodů ke zkreslení faktů tak, aby mu zapadly do vyprávění a ladila jeho egu." Caleb Carr dále zdůrazňuje skutečnost, že David Krammerer, kolem jehož smrti se snímek točí, pronásledoval a sexuálně obtěžoval jeho otce již od dvanácti let věku. Uvádí, že jen díky přátelství s Jackem Kerouacem si Lucien konečně uvědomil, jak špatné a kriminální povahy byl Krammererův vztah vůči jeho osobě. Calebovu tvrzení nahrává i rozsudek soudce v případu jeho otce, který uznal, že Karemmerer na něj působil svým sedmiletým obtěžováním a pronásledováním takovým tlakem, že Lucien neviděl jinou možnost než použití násilí. Byl odsouzen na 18 měsíců v Elmira Correctional Facility v New Yorku. (Larrysbride)
  • Snímek byl poprvé uveden na festivalu Sundance v Utahu 18. 1. 2013. (ČSFD)

Reklama

Reklama