Reklama

Reklama

Dům u hřbitova

  • Itálie Quella villa accanto al cimitero (více)
Trailer 2

Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (159)

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Někdo se bojí do sklepa kvůli tmě a naprostého ticha - já kvůli Dr.Freudstainovi. Dodnes si pamatuju jak jsem tenhle kousek sledoval ve dne, když jsem byl ještě malinký, a nemohl jsem spát 14 dní. Takhle vznikají kultovky, jsou to filmy, které nás poznamenají na hodně dlouho a neztratí svou působivost. Hudba je stále hrůzostrašná, tma už nemůže být více temnější a sklepa se budu bát kvůli Quella villa accanto al cimitero. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Skvelý horor s tajuplnou a mysterióznou atmosférou. Mňam! Jesenné počasie a smutná nálada filmu je bravúrna. Na rozdiel od iných Luciových filmov je tu pomerne kompaktný dej a príbeh, ale naštastie ( :) ) Fulciov rukopis je tu aj tak cítiť poriadne. Patrím k tým, ktorým tiež úplne nesadol zombík v záverečnej časti, a keby vôbec neexistoval tak by sa nič nestalo. Ale čo už, skvelý koniec to vynahradil. Jednoducho majster Fulci bol okolo roku 1981 vo vrcholnej forme, a práve týmto obdobím (The Beyond, City of the Living Dead) sa zapísal do histórie hororu veľkými písmenami... ()

Reklama

fcreading 

všechny recenze uživatele

"Už nemôžem ani kriticky premýšlať, tie znamenia, varovania z Freudstainovho domu." Fulciho ďalší perfektný krvavý horor, ktorý si jasne zahráva s brutalitou a strachom z otvorenia dverí, kde sa skrýva doktor Freudstain, ktorý potrebuje obete na dosiahnutie svojho cielu. Na scenári sa podielal Dardano Sacchetti (City of the Living Dead, Beyond, Zombie 2, Church), Giorgio Mariuzzo (Aenigma) a Lucio Fulci. Hudbu zložil Walter Rizzati, jeho hudba je excelentná, zahraná na klavíri, ktorá svojim vyústením silnie 100 percent. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Jedno z nejlepších děl Lucia Fulciho, ne-li zrovna to nejlepší. Samozřejmě, Páter Thomas, The Beyond nebo Zombi 2 jsou taky skvosty, ale k Domu u hřbitova mám asi vztah nejbližší, to i z důvodu, že v dětství mi přivodil nejednu probdělou noc. Jeho prostředí je už samo o sobě dost strašidelný. Chátrající vila uprostřed ničeho, na dosah jenom podzimní les a hřbitov. Film dokáže zpochybnit existenci a význam jakékoli postavy, takže skoro automaticky se dostaví pocit toho, že zlo se ukrývá úplně všude. No a pak samozřejmě jedno děsivý tajemství, ukrývající se ve sklepení. Fulci opět dosáhl pověsti mistra hrůzy a zasahuje diváka dokonalou estetikou smrti, opět naturalisticky a pěkně v detailech. Klasika. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Myslím si, že kritizovaná pomalost monstra byla režisérovým záměrem. Tím pádem se prodloužila agónie oběti při očekávání dalšího a zároveň je tímto způsobem patřičně potrápená divákova výdrž. A dokonce ani vzhled monstra mi moc nevadil. Připomněl mi totiž doktora Satana z Domu 1000 mrtvol. Jen je škoda, že od začátku dobře budovaná atmosféra byla zkažena nesmyslnou a zbytečnou scénou s netopýrem. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (27)

  • Paolo Malco si na pamiatku nechal jedného z mechanických netopierov, ktoré boli použité v sekvencii, v ktorej mu netopier uhryzol ruku. (Arsenal83)
  • Väčšina filmu sa odohráva v temných a klaustrofobických interiéroch, kde sa režisér Fulci snažil urobiť každý záber tak, aby sa diváci cítili nepríjemne. Na dosiahnutie tohto efektu použil temné osvetlenie s prevahou šedej farby. Pri natáčaní exteriérov Salvati využil prirodzené svetlo a mnoho širokouhlých záberov na vytvorenie väčšej úzkosti, zatiaľ čo v sekvenciách odohrávajúcich sa v pivnici zveličil svetelné strihy a podsvietenie. Na osvetlenie doktora Freudsteina (Giovanni De Nava) Salvati zvyšoval a znižoval intenzitu svetla podľa pohybov kamery. (Arsenal83)

Reklama

Reklama