Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Česká filmová komedie o kanadském žertíku, který mohl přijít hodně draho. Velmi pracovitý, ale také velmi naivní úředník pojišťovny Valentin Plavec se stává terčem nekonečných legrácek, vtípků a recesí svých kolegů Bejšovce a Voborníka. Poslední vydařený kousek se jim však poněkud vymkl z ruky. Připsali totiž k výhernímu číslu 8456 jedničku a namluvili Valentinovi, že vyhrál v loterii milion. Jelikož si však Valentin nemůže vyzvednout výhru okamžitě, vybere dvacet tisíc, což jsou veškeré úspory, které našetřil společně se svou snoubenkou Helenou a začne nakupovat na zálohu. Koupí auto, najme personál do vily. Jako čerstvý milionář je práci povýšen a dokonce se k němu začne hlásit i lakomý strýc Kudrna. Pravda však brzy vyjde najevo a když mu kolegové prozradí, že šlo jen o žert, všichni ho opustí, jen věrná Helena zůstane a dokonce pomůže nešťastnému snoubenci zrušit všechny zálohované a domluvené obchody. Když vyjde v novinách zpráva, že došlo k chybě a vítězný los má číslo 18456, rozhodne se Valentin oběma vykutáleným vtipálkům pomstít... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (121)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Komedia, to jo, ale hlavne film o tom, ze peniuaze otvaraju dvere a ludia su svine a po vyhre /napriklad tu spominany milion/ sa zacnu k dotycnemu hlasit. Filmov na temu necakanej vyhry a naslednej pomsty som videl len malo, Fric bol vyborny reziser, takze je to reziosersky na urovni, obycajne dialogy prevladaju, to dodrzuje aj tento film. Kulisy su na 40. roky perfektne, protektoratna komedia jaxa slusi a patri . 85 % ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Peniazom sa často a radi ľudia koria podobne ako Indovia posvätnej krave. V momente ich zacítenia sú okamžite schopní neuveriteľne pružne meniť názory a správanie. Tieto poznatky dokonale využili tvorcovia vydarenej protektorátnej komédie o jednom kanadskom žartíku spáchanom na dobromyseľnom kolegovi - úradníkovi. Navyše pri sledovaní filmu sa dozviete, čo znamená slovo POŽURŽIL. ()

Reklama

Véronique 

všechny recenze uživatele

Tady se nedá o ničem dlouze polemizovat. Film prostě slibuje kvalitní podívanou, které neubral ani čas, ani dnešní doba. Příběh o opravdovém přátelství, přetvářce a upřímnosti je totiž stále aktuální. A zapojí-li se do děje humor a vtip v podání těch nejlepších prvorepublikových hvězd (Nový, Marvan, Pešek, Baldová, Pištěk, Fiala aj) - zde ve zvlášť dobré formě, je o zábavu postaráno. Tento film patří mezi prvorepublikovou elitu, na kterou se vždy ráda podívám. ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

"To je něco tak naivního... ale legrace by to byla." Legrace to teda fakt bola. Pešek a Marvan sú v svojich klasických polohách bezchybní. Nový ťahá celý film v ďalšej zo svojich typických rolí - tentokrát poisťovák. Sadlo mu to ako uliate. Poctivá komédia, ktorú som zhliadol hneď aj druhýkrát. Ak sa vám páčil film Eva tropí hlouposti, tak sa vám bude rovnako páčiť aj tento kus. Zamrazí však historka z nakrúcania. Odporúčam komentár užívateľa monolog. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Válka pokračovala, nacisté nebrali ohled na nic a na nikoho a s příchodem obávaného Heydricha do Prahy se začala stahovat mračna i nad českou kulturou, dosud přežívající také díky určité benevolenci Heydrichova předchůdce, barona von Neuratha. Po osudovém atentátu na zastupujícího říšského protektora se perzekuce dotkla i mnohých osobností z řad české inteligence. Byla to zlá doba. Setkání Martina Friče s Oldřichem Novým nad scénářem jejich nového filmu lze proto do jisté míry chápat jako vstřícné gesto vyjadřující vzdor právě probíhajícím tragickým okamžikům, ať už jde o vypálení Lidic nebo zatčení herečky Anny Letenské. Nic z toho film naštěstí nezaznamenal, naopak přinesl do potemnělých českých biografů další vítaný příděl smíchu a humorného rozptýlení. Oldřich Nový v roli důvěřivého úředníka pyšnícího se precizním inventářem veškerých výdajů, i těch docela bezvýznamných, tak trochu alternoval svého předchůdce Aloise Nováka – s tím rozdílem, že tady Valentinovi otevírá možnost stát se, byť v poněkud skromnější a už ne tak okouzlující formě, znovu Kristianem, člověkem z jako by jiného světa, až rafinovaný podvod s loterijním losem. Důležité, co do významu, jsou víc než kde jinde všechny vedlejší figurky, vesměs groteskní exempláře lidské poťouchlosti, falše a přetvářky. V nanejvýš přiléhavém hereckém provedení Jaroslava Marvana, Ladislava Peška, Emana Fialy, Pištěka, Baldové, Šlemrové a dalších se navíc tito apoštolové oportunismu stávají autentickými, zcela přirozenými lidmi, kteří jednají, jak jim káže jejich chameleonská fasáda. Pro Hanu Vítovou, která mezitím vyzrála ve vynikající charakterní herečku, znamenal Fričův film vůbec první setkání s Oldřichem Novým před kamerou a nutno dodat, že jim to spolu ladí dokonale. Valentin a některé další paralelně vznikající snímky zosobňují takřka ocelovou výdrž českých filmařů v nejtěžším válečném období a už poněkolikáté tím potvrzují nepsanou skutečnost, že kvalitní humor vyvěrá v těch nejtragičtějších chvílích. P. S. Kde jinde narazíte na POŽURŽIL? ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • Automobil, o který měl Valentin (Oldřich Nový) zájem, byl Aero 50 Dynamik. Malosériový, na zakázku vyráběný vůz ze slavné vysokomýtské Carrosserie Sodomka. Z původních asi 9 kusů vyrobených mezi lety 1939–1941 jsou k vidění už pouze dva, jeden v Kalifornii a druhý ve vysokomýtském Muzeu českého karosářství. (Saur.us)
  • Valentin Dobrotivý bydlel v Praze na Malé Straně poblíž Kampy, konkrétně v dnešní Všehrdově ulici v domě číslo 562/6. Když se na konci filmu potají přiblíží ke svému bytu a vidí, že se před domem vytvořilo hotové shromáždění, utíká opačným směrem (opět dnešní Všehrdovou ulicí) kolem kostela Jana Křtitele Na Prádle. Většina staveb v záběru, ve kterém se Valentin dívá ke vchodu svého domu (směrem k dnešní Vítězné ulici, tehdy Knirschova), stále stojí a pohled zůstal v podstatě nezměněn (Google mapy). Pohled na opačnou stranu, kudy Valentin utíkal (Google mapy), je dnes sice už trochu jiný – hlavně díky tehdy malému stromku, který na dvoře domu za kostelem od té doby značně zmohutněl – ale nejvýraznější dominanty, včetně zmíněného kostela jsou stále na svém místě a jasně rozpoznatelné. (Luxocculta)
  • K natáčení Valentina Dobrotivého se váže jedna tragikomická zajímavost. Souběžně se točil film Přijdu hned, v jehož průběhu byla gestapem zatčena (a později popravena) herečka Anna Letenská. Její tragický osud zasáhl do práce všech ostatních filmařů, následující den po zatčení Anny Letenské pracoval Martin Frič na scéně odchodu Valentina Plavce do úřadu. Oldřich Nový byl stejně jako všichni členové štábu rozrušen zprávami o Letenské a při snímání scény se sice převlékl, ale zapomněl se přezout a do úřadu odešel v bačkorách. Na tuto chybu se přišlo až později ve střižně a z provozních důvodů nešla již přetočit. I když scéna v podstatě logicky do děje zapadá (a pozorní diváci si jí jistě všimnou), její vznik měl zcela jiný podtext. (argenson)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno