Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (730)

kiddo 

všechny recenze uživatele

SPOILER. Čím dál míň chápu, jak může Vorel tu svou absurdní snůšku hovadin, která jako by vypadla z nasrané diskuze na Novinkách, považovat za přesné ztvárnění reality. Proto v duchu svého oblíbeného hesla „na každou svini se vaří voda“ mentálně režíruju alternativní verzi, v níž na Krause vlítne finančák, Josefková skončí jako vyžilá heráčnická kurva, Jůnior kvůli vlastní debilitě přijde o životní šanci a konečně pochopí koncept osobního vlastnictví, když mu brácha potaguje fasádu, a nakonec Mádl bude ohlášen jako protagonista dalšího dílu s názvem Pracák. Vida, stačí trocha závěrečného profackování a najednou to není ozajstná chujovina. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Tomáš Vorel je pro mě příklad velice zajímavého režiséra, který je originální, věrný sobě a s časem vyzrává. Herecky vyzrál i jeho syn, povedlo se výraznější herecké obsazení než u Gymplu. Vejška je alesoň pro mě divácky vděčná a svěží, vypráví dnešní práběh bez přikrášlení a přehnané stylizace, není optimistický se šťastným koncem, ale ani drastický nebo neuvěřitelný. Nevím, jestli si to pan režisér přečte, ale i tak mu děkuji za jeho tvoření. Přeju mu, aby se nenechal ničím znechutit a točil dál. ()

Reklama

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Identicky natočené ako predošlý Gympel, taktiež aj kvalitatívne na veľmi podobnej úrovni, pričom druhá časť mi prišla o nejaký ten kus podobnejšia realite. Mádl opäť skvelý, Vorel priemerný a Josefíková (Julie)?. "To já jsem myslela, že ta Julie je taková slušná holka, ne?" - "Normální kurva je to." ()

SeBig 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem myslel, že tomu na férovku napařím odpad, protože mě nehorázně sralo jak někteří herci přehrávají. Dle mého názoru, Tomáš Vorel ml. neumí vůbec hrát a Eva Josefíková se do své role vůbec neuměla vžít. Příběh mi vlastně skoro nic nedal, půl hodiny jsem čekal, kdy se z toho něco vyvrbí a to nemluvim o tom jak dlouho jsem čekal, než to bude ke shlédnutí. Jezdící kamera mě lezla na nervy a hudba taky nic moc, snad jen ten V518 stál za to. Nakonec mě to ale celkem do děje vtáhlo a našel jsem nakonec nějaká pozitiva. Hlavně Jiří Mádl bez kterého bych ten film snad ani neměl sílu dokoukat. ()

Pilda17 

všechny recenze uživatele

Pokud bych musel koukat další hodinu na Tomáše Vorla a jeho neherecké umění, tak bych s hodnocením šel ještě níž. Délka je hodně stravitelná a tudíž se to jednou zvládnout dalo, ale tím to hasne. Po druhé se Vejšce vyhnu obloukem, párkrát jsem se sice zasmál, ale jednička byla o stupeň lepší. Vejška je Gympl v jiném obale, což je místy dost otravné. Silné zklamání, čekal jsem více .. 4/10 = 40% ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Když filmaři v květnu dotočili v klubu Lávka u Karlova mostu, přišly dva dny nato povodně a polovina filmových lokací se ocitla pod vodou. (MTHRFCKR)
  • Zřejmě nejdražší scéna filmu vznikla hned na první záběr a jednalo se o zdemolování limuzíny Lancia herečkou Ivanou Chýlkovou. (MTHRFCKR)
  • Natáčanie filmu trvalo tridsaťdeväť dní. Z toho presne devätnásť nakrúcali tzv. "nočky". Dohromady navštívili v Prahe a jej okolí tridsaťpäť lokácii, medzi tie netradičné patrilo napríklad prostredie jednej pražskej väznice. (Sufferer)

Reklama

Reklama