Reklama

Reklama

Jasmíniny slzy

  • USA Blue Jasmine (více)
Trailer 2

Když vás život srazí na dno, nezbývá než se od něj odrazit… Jasmína (C. Blanchettová) byla elegantní a pohodlnou dámou z lepší společnosti žijící si na vysoké noze, a to hlavně díky svému muži, podnikateli Halovi (A. Baldwin). Jeho podvodné machinace však vyplynuly napovrch a do obrovských dluhů se dostala s ním také Jasmína, co o ničem neměla ponětí. Ze dne na den se tak svého bezstarostného života musela vzdát a nyní je nucena začínat od nuly v pro ni ponižujícím prostředí u své nevlastní sestry Ginger (S. Hawkinsová), kde přichází do kontaktu se světem, který jí byl do této doby zcela cizí. Postavit se na vlastní nohy jí ale bere mnoho sil a dostává se na pokraj zhroucení, z čehož si pomáhá alkoholem a dávkami antidepresiv. I přes to všechno si však nic nehodlá připustit... Komediální drama režiséra a scenáristy Woodyho Allena na motivy divadelní hry Tennesseeho Williamse "Tramvaj do stanice Touha" uchvátilo zejména výkonem Cate Blanchettové. Ta za svou roli získala několik desítek cen – mezi nimi např. Cenu newyorské filmové kritiky, Cenu britské filmové akademie, ocenění na „nezávislých Oscarech“ Independent Spirit Awards a také Zlatý glób i Oscara za hlavní ženskou roli. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (692)

nash. 

všechny recenze uživatele

Poněkud chladně vykalkulovaný příběh s kupou nesympatických postav, ovšem výborně zahraných, excelentními dialogy a výbornými momenty, byť až příliš často předvídatelnými. Ale nikde nikdo, komu by se daly věnovat sympatie, takže jsem se mohl v klidu věnovat tomu, co hlavně stálo za pozornost, excelentnímu hereckému koncertu Cate Blanchetové. Zahrála Jasmínu tak dokonale, že jsem jí měl plné zuby už za 5 minut a přesto jsem na ni zíral minut 90. Trošku obludárium, trošku depka a trošku políček maloměšťácké snobské přetvářce. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Rozkládající se osobnost snoba zapáchá úplně stejně jako rozkládající se osobnost člověka z nižších společenských vrstev, jen se na ten proces kvůli hřejivému pocitu zadostiučinění lépe kouká.. Zkušený autor to pochopitelně ví, C.Blanchett překypuje nadáním v každém milimetru rozmazané oční linky, nicméně neurotickým sluncem zalitá Blue Jasmine je ten případ, kdy Allen, který štěká, nekouše. Maximálně připomene paradox při nahlížení na partnerský vztah, kdy se cyklicky řeší věčný rozpor mezí tím, co člověk má a na co si myslí, že má a přitom vždycky dostane jedině to, co si zaslouží.. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Cate Blanchett ako Jasmínka je na obrazovke takmer neustále. Škoda, že počas celého filmu hrá takmer tú istú polohu - zúfalú ženu na pokraji zrútenia alebo tesne po ňom. Je to neveselé ale možno poučné pozeranie, ako tie postavy vo filme robia zúfalé veci stále dookola a nevedia sa poučiť so svojich chýb a blúdia v jednom kruhu a zostávajú nešťastné, smutné, pesimistické. Príbeh vyhnaný miestami až do absurdna je však neuveriteľný a to platí aj o „poslovi pravdy“ v závere filmu. Vyvrcholenie a záver sú už len podčiarknutím podpisu Woodyho Allena o nepochopení jeho filmov. Slávne meno mu dáva neobmedzenú slobodu, prakticky všetko čo chce, hneď čo najkratšou cestou dostať na plátno. To sa môže zdať ako veľká výhoda, ale nie je. Kvantita nikdy nemôže byť kvalitná a to, že chytá na staré kolená druhý dych je síce pekné, ale zďaleka nedosahuje kvality svojich vyzretejších ranných prác. ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Měří se lidská důstojnost na počet kabelek od Vuittona? Je ekonomická krize spouštěčem lidské tragédie, nebo její katarzí? Co je to morální hazard? Je láska smyslem, nebo účelem? Jak se žije bez fasády někomu, kdo vlastně nic než fasádu nemá? Když jsem sledovala poslední záběr na Cate Blanchett, napadlo mě, že takhle asi vypadá převrácená pohádka o Popelce. S antidepresivy, rozporuplným Friskem a zeitgeistem krize. Woody-člověk je možná v depresi, ale Woodymu-filmaři to pomohlo. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Cate Blanchettová by hrála i pod sedativy a zamčená sama ve sklepě, a pořád by trochu bylo proč se dívat. Tady kolem ní taky nebyl vybudovaný film - zůstalo u námětu a vzniklo pár dokola se točících skečů, stagnujících, repetitivních črt, bez posunu, bez děje, jen stále stejně ploše předvádějících informace z úvodní věty - mám sestru, žila si jako v bavlnce, pak o všechno přišla, teď je z ní troska, tak zůstane chvíli u mě, než se vzpamatuje. *** Nevzpamatuje se, na konci filmu je z ní ta samá zhroucenina jako na začátku. Ok, ale sarkastický závěr ještě dobrý film nedělá. I kdyby tématem filmu měla být ta statičnost, stagnace, plochost a neschopnost se vymanit a vzchopit, nic z toho se nesmí dostat za kameru, i na nudu musí být vzrušující se dívat, když ji dává zažít dobrý režisér - tady jako by to bylo právě naopak, tvůrci se motají v kruzích, zatímco Cate Blanchettová hraje tu bezradnou, chabých stébel se stále stejně chabě nechytající chudinku jako o život. Jen kvůli tomuhle ironickému momentu jsem zůstala až do konce, ale nebylo to lepší než odejít. *** Čím dál smutněji pozoruji poslední roky (nebo už dekády?) trvající bezradnost WA, který má svoje bezkonkurenční majstrštyky (i tak rozeseté mezi filmy spíše repetitivně zbytečnými) už hodně dávno za sebou, a s ubývajícím přehledem o svém, vespolném i vnějším životě, a tím pádem s ubývajícím vtipem, se utápí v dalším a dalším točení podobně neodpomožitelně jako titulní hrdinka ve svojí nanicovatosti. Prochází si pozdní zahleděností do mladých ženských, stárne do nové naivity a patosu, nechává sebou lomcovat plíživý smutek. Nic z toho nezúročuje jako svrchovaný tvůrce, je tím prostě vlečen a semílán (přesně, jak si mnohokrát na vrcholu kariéry vtipně prorokoval v nespočtu postav) a filmy podle toho vypadají. Je mi líto, že tím prochází, ale už pro úctu k těm filmům, které se mu kdysi tak výsostně a nezaměnitelně allenovsky povedly, nebudu na těchhle stařecky pomotaných, kde to občas dojemně zadoutná starou jiskrou, nic přehlížet. Asi už poslední etapa WA jako režiséra je tristní, každý nedozrává jako Bergman nebo Béla Tar, a já to pietně uznávám. ()

Galerie (113)

Zajímavosti (16)

  • Film mal obmedzenú premiéru v šiestich kinách 26. júla 2013 v New Yorku a Los Angeles. (Arsenal83)
  • Cate Blanchett (Jasmine French) si preštudovala rozhovor z TV relácie 60 Minutes (1968) s Ruth Madoffovou, manželkou podvodníka z Wall Street Bernieho Madoffa, aby napodobnila určité hlasové prejavy a reč tela, ktoré Ruth prejavovala, a dokonale zachytila ​​podstatu ženy, okolo ktorej sa rúca jej kedysi bohatý a privilegovaný svet. (Arsenal83)

Související novinky

Aero oslaví osmdesátiny W. Allena festivalem

Aero oslaví osmdesátiny W. Allena festivalem

27.11.2015

Přímo v den osmdesátých narozenin Woodyho Allena – v úterý 1. prosince – odstartuje pražské kino Aero přehlídku filmů Všechno, co jste kdy chtěli vidět od Woodyho Allena. Od 20.30 uvede Allenův… (více)

Oscary - výsledky

Oscary - výsledky

03.03.2014

Výsledky 86. udílení cen Akademie filmového umění a věd vesměs potěšily a v něčem i překvapily. Špinavý trik, snímek s deseti pro nás nepochopitelnými nominacemi, neproměnil ani jednu. Naopak… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

Reklama

Reklama