Obsahy(1)
Netrpělivě očekávaný debut jednoho z největších talentů řeckého filmu sugestivním způsobem přibližuje tři dny v životě athénského mladíka, který je bez práce, bez přítelkyně a nemá co jíst. Jediným blízkým stvořením, s nímž se dělí doslova o všechno, je jeho kanárek. Osobitý Lygizos drží svého hrdinu důsledně mimo sociální souvislosti a ke kritické situaci v současném Řecku, kde nikdo neplánuje déle než na půl dne dopředu, se vyjadřuje alegorickým způsobem. Radikálně intimistický, bressonovsky laděný snímek je fascinující vizuální skládankou o urputné snaze zachovat si vnitřní svobodu a lidskou důstojnost za časů krize. Yannis Papadopoulos, kterému režisér psal titulní roli „na tělo“, podává neobyčejně sugestivní herecký výkon založený na naprostém splynutí s hrdým a citlivým osamělcem. (MFF Karlovy Vary)
(více)Diskuze
O tom se dá vést dlouhá debata. Myslím, že kdyby režisér příběh vyprávěl jinak a vynechal tam to hodně viditelné uspokojování sama sebe se svačinou, tak by to mohl být zajímavý film ;-)
Lenusatko: Takže chyba je vlastně u nás- diváků a pan režisér je jinak normální? :D
Podle komentářů vidím, že spousta lidí neví (stejně jako já) co tím básník chtěl říci.
Zde je vysvětlení režiséra: http://www.kviff.com/cz/aktualne/video/176-video-rozhovor-s-ektorasem-lygizosem/