Režie:
William FriedkinScénář:
William Peter BlattyKamera:
Owen RoizmanHudba:
Jack NitzscheHrají:
Ellen Burstyn, Linda Blair, Jason Miller, Max von Sydow, Lee J. Cobb, Kitty Winn, William O'Malley, Jack MacGowran, Barton Heyman, Peter Masterson (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Regan je dcerou slavné a bohaté herečky. Protože na ni matka nemá čas, tak si ani nevšimne, že se dceřino chování pomalu začíná měnit. Mluví sprostě a obličej se jí křiví do děsivého šklebu. Matka vezme dívku na lékařské vyšetření. Po sérii velmi podrobných vyšetření jsou lékaři bezradní. Dívčin stav se stále horší a teď už napadá i své okolí. Hlas se jí mění a ona komunikuje se svým okolím démonickým hlasem. Jeden z lékařů přijde s návrhem obrátit se na církevního specialistu, exorcistu. Matka to zprvu považuje za hloupost. Když se dívka změní v ďábelskou stvůru, která zabije jejího přítele, nezbývá jí nic jiného než se obrátit na vymítače ďábla. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (904)
Vyhanaca som videl az po mnozstve filmov, ktore z Exorcistu cerpaju, alebo ho paroduju. Mozno kvoli tomu som sa pri sledovani niektorych scen nedokazal ubranit usmevu. Islo najma o sceny s cikanim a vracanim a v ulohe Merrina mi jednoznacne chybal L. Nielson :). Celkovo sa vsak jedna o jednoznacne podareny film s mnozstvom napatych momentov, pri ktorych mi behal mraz po chrbte... ()
Vymýtač ďábla natočil zjevně tvůrce, který rozuměl filmovému řemeslu, divákům i trhu. V době natáčení vrcholila vlna zájmu o módní satanistickou tématiku a publikum už bylo na ledascos zvyklé. K jedněm z mála tabu, které zbývaly, patřilo spojení satanismu s dítětem coby symbolem nevinnosti. Během krátké doby vznikly hned tři žánrové kousky, které se o to se zdarem pokusily a získaly status kultovních filmů. Vedle Omen a Rosemary má děťátko to byl právě Vymýtač ďábla. Šokovaní diváci se zatajeným dechem sledovali, jak se z křehké dívky stává vulgární monstrum plné zloby. Pro mě bohužel byl Exorcista vždycky film, kde funguje prolog a závěrečná scéna. To, co je mezi tím, a je toho logicky drtivá většina, jde pro svou přílišnou doslovnost mimo mě. Prolog, který vlastně ani dějově nesouvisí se zbytkem příběhu, je naplněný zlověstným očekáváním, napětím a hrozivou předtuchou. Něco není v pořádku, ale ještě netušíte, odkud přijde úder. V poslední scéně snímku kamera míří na schodiště před domem, kde krátce předtím zahynul člověk. V tom pohledu cítíte nevyřčenou otázku - bude ten děs pokračovat? Zbytek filmu hraje s natolik otevřenými kartami, je tak popisný, že je pro mě zkrátka nezajímavý. Režisér se mnou chce citově manipulovat, jenže nepíšeme počátek 70. let a už to nefunguje. Pro mě stále platí, že strach a napětí vyvolává nejlépe to, co nevidíš a neznáš. Tam, kde tě nechají tápat v nejistotě, bývá film nejsilnější. Takový snímek V moci ďábla je pro mě mnohem atraktivnější a působivější. Celkový dojem: 40 %. ()
Vymítač ďábla musel způsobit kolosální poprask u veřejnosti, ale docela by mne zajímalo, jak se na to dívá církev. Tak nebo tak, zub času se na filmu projevil a ti co říkají, že to není pravda, lžou. Přeci za třicet let šla dobu dopředu a nikdo se u toho dneska nepozvrací ani neomdlí, takových hororů jsou stovky, ale v osmdesátých letech tomu tak bylo, lidé kolaboli v kinech. ___ Nejlepší horor všech dob? Ne-e, stejně jako u The Thing, ve své době nadčasové a vynikající, dneska už jen nadprůměrné a precizní, ale jako nejlepší horor bych to neviděl. To jsem se víc bál u Šestého smyslu, než u Excorsisty, emoce se dostavovaly nárazově, stejně jako napětí, strach či zděšení, takže "strašpitelský" dojem jsem si nevytvořil. Jako dnešní divák je to na tři, jako divák v roce 1973 je to za plný počet, takže zlatá střední cesta, ()
Jako nejděsivější a nejlepší horor mi to určitě nepřišlo,ba naopak možná nejvtipnější. Mladá Linda Blair vyslovovala vskutku vtipné dialogy,které se mi do hororu moc nehodí,ale to je maličkost. Film má skvělou atmosféru,slušný příběh,skvělé herecké výkony,takže jako Drama geniální. Nenudil jsem se, bavil jsem se slušně,ale bát se určitě nebudete. 75% ()
Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. Dost drsný a dobře natočený horor. Vymítač ďábla má pomalý začátek, kdy se první půlhodinu skoro nic neděje, ale pak začíná napětí i herecké výkony gradovat. Závěr je strhující. Trailer: http://www.csfd.cz/film/3190-vymitac-dabla-exorcista-exorcist-the/videa/ ()
Galerie (243)
Zajímavosti (190)
- Pro natáčení většiny scén použili tvůrci dům na adrese 3600 Prospect Street, Georgetown v hlavním městě USA Washingtonu, D.C. Dům sám o sobě dnes nepůsobí nijak strašidelně, to se ovšem nedá říci o slavných schodech z filmu. Ty vedou z Prospect Street na M Street a působí ponuře i za poledního světla. (pornogrind)
- Démonova tvář, objevující se ve flikrech, jsou původně kamerové zkoušky líčení Regan (Linda Blair). William Friedkin zmíněný make-up odmítl jako příliš nadsazený a chtěl, aby proměna dívky vycházela přímo z jejích fyzických zranění. (Marla Singer)
- K prodloužené verzi, která vznikla 27 let po premiéře té původní, režisér William Friedkin řekl: "Já jsem byl s originální verzí vždcyky velmi spokojený. William Peter Blatty měl ale pocit, že těch jedenáct minut, které jsme z původní verze vystřihli, představovalo srdce filmu a bylo velmi důležitých pro jeho spirituální smysl, a dlouho se mě pokoušel přesvědčit, abych je vrátil zpátky. Když jsem ho asi před rokem zase po delší době potkal, řekl jsem: 'O.K., Bille, tak se na to podíváme. Myslím si ale, že je to zbytečné a navíc velký nesmysl.' Sedli jsme si na to a já jsem náhle pochopil, o čem mluvil - a měl pravdu! Takže jsme se dali do práce." (NIRO)
Reklama