Režie:
Brad PeytonKamera:
Steve YedlinHudba:
Andrew LockingtonHrají:
Dwayne Johnson, Alexandra Daddario, Carla Gugino, Colton Haynes, Ioan Gruffudd, Archie Panjabi, Paul Giamatti, Kylie Minogue, Vanessa Ross, Morgan Griffin (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Poté, kdy o sobě dá vědět nechvalně známý tektonický zlom San Andreas a vyvolá v Kalifornii zemětřesení o síle 9 Richterovy stupnice, vydávají se pilot průzkumného a záchranného vrtulníku (Dwayne Johnson) a jeho bývalá manželka, s níž již delší dobu nežije, na cestu z Los Angeles do San Francisca zachránit svou jedinou dceru. Ale jejich složitá cesta na sever je pouze začátek. A když už si myslí, že to nejhorší už mají za sebou... tak velké drama teprve začíná. (Freeman Ent.)
(více)Videa (13)
Recenze (910)
Žánrová rutina bez špetky příběhové inovace a nadhledu, navrch ještě servírovaná výhradně ve společnosti překvapivě otravného a přeplácaného digitálu. Jestliže podobně destruktivní 2012 mělo daleko zábavnější příběh, nezapomenutelně vypointované "last-minute" únikové scény a vyřazovala z něj atmosféra osudovosti, San Andreas vlastně zbývají pouze sympatické postavy - ale jak alespoň jim můžeme vůbec držet palce, když je nám od začátku jasné, že se jim nemůže nic stát....? Velké zklamání, svalová fyziognomie mistra Rocka a bujné poprsí slečny Daddario ve vrcholných formách si zasloužily rozhodně mnohem kvalitnější reklamu... 40% ()
Průměrný katastrofický blockbuster, který by Emmerich zvládl minimálně o level zábavněji. Ploché postavy a ohranou zápletku s rozpadlou rodinou dávající se na pozadí katastrofy zase dohromady vyvažuje fajn obsazení (The Rock je sympoš, na Gugino, Daddario a reportérku se dobře kouká, k tomu Giamatti, no, nekupte to) a správně nadávkovaná katastrofa. ()
Dost špatný katastrofický film, až přespříliš stupidních scén a nezkonale nudná rodinná zachraňovačka. To fakt nejde natočit něco jinýho a ne pořád jet podle této klišoidní šablony? Moc mě to nebavilo, některé pasáže jsem musel dokonce přetáčet, a to moc často nedělám. U pár akčních scén jako např. při udeření tsunami jsem nevěděl, jestli se mám smát nebo brečet. 40% ()
Na katastrofické filmy holt mají v Holém údu neprůstřelnou, klišovitou matrici a záleží už jen na tom, jak vás vizuálně ukojí. Tento citlivě kombinuje dva, v současné době asi nejzábavnější americké tektonické zlomy, a pokud člověka jeden otráví, vždy má k dispozici ještě další, takže z kina odchází uspokojen jak seizmolog, tak estét. Ten první zlom se táhne od Losích andělic až po Mekku všech buzerantů, anál Svatého Františka, kurevsky se otřásá, když se tektonické desky rozhodnou trochu se potrkat, a tak má chudák hrdinný záchranář Dvejn „Superanabolon“ Džonsn plné enormní bicáky práce a musí lítat jak piča, až se mu z toho ještě více krabatí jeho ovarový zátylek, aby pateticky pozachraňoval všechna svá, do zemětřesení dysfunkční rodinná aktiva. Je to sice místy xblití, ale jinak spektakulární jaxviňa. Druhý, také stále přírodní zlom se rozkládá mezi pátým a dvanáctým žebrem slečny Dadariové, kurevsky se pohupuje, když se Saša rozhodne běžet, a tak má chudák divák plné ruce práce s nespornými „hereckými kvalitami“ této jinak kožené pipky. Je to téměř na výron a místy neméně spektakulární, až chvílemi řešíte dilema, jestli čumět na skákající kozy nebo hroutící se mrakodrap. Připočteme-li k tomu ještě již sice kapku okoralou, nicméně stále neméně výživnou náplň do sendviče, katalogovou MILFku Karlu Gugíno, nezbyde sebeserióznějšímu kritikovi nic jiného, než na konci jen přemýšlet nad hodně luxusní trojkou. ()
Docela jsem se těšil a první polovinu jsem k tomu měl vlastně i důvod. Jenže v druhé polovině se tahle pouťová atrakce úplně utrhne ze řetězu a je mdlou kombinací destrukce, hloupých situací a mizerného herectví. U mě osobně vede zřejmě Carla Gugino. Ve výsledku je to sice asi lepší, než bezduché války obřích robotů, kteří bortí budovy jako domečky z karet, i tak je heroicky patetický (Ameriku by na kolena nesrazil ani pád Jupiteru s Neptunem dohromady) i úsměvný zároveň (klasické záchrany na poslední chvíli). A to vše na souši, ve vodě, ve vzduchu. Lidé jsou svým způsobem ignorováni. Přijde obří vlna tsunami, výsledek jejího řádění ale vidíme jen prostřednictvím destrukce. Žádná mrtvá těla. Docela šokující je i sobecký tah na bránu od muže/záchranáře pouze pro svou rodinu. Kolem umírají lidé, on však vede svou soukromou bitvu. Samozřejmě mnohé potěší, že cílem záchrany je především jeho vykulená a hodně prsatá dcera. Nepotěší ovšem ta rutina okolo, kterou režisér Brad Peyton jednoduše nezvládal. Země se zachvěje, následně se sakra zachvěje, Paul Giamatti do toho mudruje a pátrání po rodině je jen záminkou pro stále větší a hlasitější destrukční scény. Jenže ty nestrhnou. A scénárista, kterého by měli nechal chvíli pod vodou, to příliš nezlepší. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (14)
- Ve scéně kdy se Ray (Dwayne Johnson) snaží oživit svou dceru Blake (Alexandra Daddario) umělým dýcháním, jí neucpe prsty nosní dírky. (Amras)
- Aj keď názov môže zavádzať, film nemá nič spoločné s hrou od Rockstar Games "GTA: San Andreas". (kacer4)
- Na začátku filmu, kdy jede slečna autem po silnici, je evidentně vidět, že je připoutaná. Po chvíli havaruje, auto se několikrát převrátí a zachytí se ve srázu. Následuje záběr na řidičku do kabiny a připoutána není. (Mydlivoj)
Reklama