Reklama

Reklama

VOD (1)

Charlese Dickense si představujeme jako starosvětského Angličana, který napsal "Vánoční koledu" nebo "Olivera Twista". Rozhodně ne jako někoho, kdo by mohl mít sexappeal. Film Vášeň mezi řádky nám však představuje skutečného Dickense. Charismatického muže plného energie, který, kromě toho, že měl manželku a deset dětí a psal své tlusté romány, zvládal být i novinářem, divadelníkem, společenským aktivistou, celebritou. Vášeň mezi řádky se ale ještě více soustředí na Nelly (Felicity Jones), inteligentní a krásnou mladou ženu, která si s Dickensem odvážně začne milostný románek, jehož důsledky si v tu chvíli ještě neumí představit. Neví, jaké to je, být milenkou ženatého muže s deseti dětmi. Ve viktoriánské Anglii je to zločin, který se trestá vyhoštěním na okraj společnosti. I když ji její milenec hmotně zajistí, nečeká ji žádná světlá budoucnost. Přestože jejich vztah byl plný lásky a vášně a přetrval až do jeho smrti, přestože se stala Dickensovou živou vodou a múzou, přesto se musela smířit s rolí „neviditelné" ženy. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (83)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ralph Fieness je excelentní herec, jeden z těch nejlepších doby, ale zatraceně špatný režisér. Už druhý film, který se nese v duchu takové té tradiční, až shakespearovské, dialogovky, navíc s dobovou atmosférou, ale situacemi, které jdou úplně mimo Vaše chápání. Film, co děsně nudí a když už Vás chce šoknout neštěstím, tak to udělá tak blbě, že se Vám chce spíš smát, než brečet. ()

chelseaman22 odpad!

všechny recenze uživatele

Pokud bych tento film mohl přirovnat k hospodě, tak to bylo jako U Suchánků. Je až k neuvěření, že pořád existují takhle sterilní filmy, jež postrádají myšlenku, děj, hýždě či humor! Jedině ženy mohou ocenit ten pseudo vztah spočívající v básních či sladkých žvástech, jež pronáší starý perverzní čuňák vůči křehké osmnáctce, jež je "naivní jako Sansa". Každopádně se musím pochlubit, že jsem vydržel celých osmdesát minut, což je vzhledem k mému odporu vůči podobné viktoriánské tvorbě věru úspěch! odpad! Celosvětový výdělek k 5. 7. 2014: $1,234,254, což je 0,09 násobek budgetu ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dá se dá brát jako příběh starého kocoura, který si mlsně vyhlédl mladou čičinku, nebo jako příběh stárnoucího muže, který konečně našel spřízněnou duši. Osobně si myslím, že to bylo tak půl na půl. ___ Tichý nenápadný film o velmi jemně podané touze, která za sebou spálila mnohé mosty a zanechala možná víc trpkosti a smutku, než přinesla uspokojení a šťastných chvilek. ____ Film se soustředí hlavně na dobu, než spolu Dickens a Nelly začali žít. Uchvátilo mě, že se nekonají žádná velká dramata, žádné hysterické scény, jen postupné kroky, které zraňují a vedou k soužití, jež tehdejší společnost řešila přehlížením. V milostném trojúhelníku opuštěné manželky, na venkov odklizené milenky a muže, který pendloval mezi svou identitou slavného spisovatele a nepřiznaného milence, nemohl být nikdo šťastný. Ani ve zlomových okamžicích se nemohl přiznat ke své alternativní ženě. ___ Vášně a vztahy jsou načrtnuty lehce jako akvarel, ale doznívají dlouho. Včetně přesahu, že osudový vztah není podaný z pohledu světoznámého romanopisce, který byl v tehdejší době něco jako dnes filmová hvězda, ale očima přemýšlivé a tiché Nell, kterou vše pomalu táhne do skandálního a zničujícího svazku, ale ona pak dokáže najít sílu začít jinak.____ Soukromá poznámka: Charlese Dickense miluji už od puberty. Že bych mu ale uvěřila, že si s manželkou, se kterou měl deset dětí, vůbec nerozumí, na to by musel být mnohem větší pohádkář. /1. 12. 14./ ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Nepsaná kapitola Charlesova. Viktoriánský „valčík“ střídmé vášně a cudné přitažlivosti v éterických krajkách melancholické poetiky. Ralph Fiennes "píše" oslavu jemné, plaché lásky s křehkou vnitřní ohnivostí, kterou čteme mezi řádky, v očích Dickensových. Druhá míza v ohnisku citů, které po špičkách proplétají medailon panenskosti i srdce dvou zamilovaných hrdliček. Virtuozita litery lásky, lásky jako živelné múzy v negližé konzervativní společnosti. Láska zachycena perem v řádcích nepatrných, poskládaná do hloubi vizuální malby. City útulně schoulené v soukromých salóncích toužebně opatrné rozkoše, vepsané tučným písmem do nitra obou milenců. Charisma Ralpha Fiennese se klene v minimalistických dotecích, plane v estetické komornosti každého záběru, čeří okamžiky mlčenlivých akordů emocí. Emocí, které se snášejí v paláci diskrétní niternosti. Medikament času vzpomínek zasutých za štítem stojatých vod konvencí. Pozemský ráj skutečných citů, které nepotřebují velká slova, jsou zapečetěným tajemstvím tlukotu decentních prožitků. Každý má právo milovat a být milován, a to v jakékoliv době, bez ohledu na věk a společenské postavení. Vášeň, na první pohled neviditelná, o to s přibývajícími řádky, intenzivněji prožitá. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Taká britská sucharina! Pritom námetovo to podľa mňa nebolo vôbec zlé a za normálnych okolností to mohla byť zaujímavá téma na film. No to by sa toho musel chopiť asi niekto, kto by dokázal vytvoriť niečo oveľa epickejšie a hlavne upraviť spád filmu, aby to nepôsobilo ako monotónne divadlo, pri ktorom sa človeku zívalo v pravidelných intervaloch. Ale nech nie som len kritický, tak pochválim aspoň kostýmy, no a ako inak aj Felicity Jones. Inak to však bola jedna nekonečná nuda, pri ktorej akýkoľvek zlom v deji vyznel ako hotová spása. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (1)

  • Film byl natočen na motivy stejnojmenné knihy (1991) Claire Tomalin. (Fevas)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Reklama

Reklama