Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (819)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Troškaizace legendárního filmu i režiséra předčasně oceněného medailí za zásluhy o stát v oblasti umění. Úplně jiná kapitola pak je Bolek Polívka, kdysi svébytný a originální herec, vynikající komik, excelentní mim, ceněný autor, autentický svéráz, ze kterého dnes zbyl jen pouhý jeho stín, mainstreamu nadbíhající neautentický tvůrce, impotentní scénárista, teleestrádní tele... Výsledným průnikem těchto tří veličin pak je komedie bez špetky humoru, se strašlivě umělými dialogy (členky folklórního sboru na pohřbu například), nuzným příběhem a celebritní lůzou, která to jako všechno asi má zachraňovat...mluvící hlavy z Novy a Gottova hvězda evidentně pořád padá vzhůru... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Ten film si o bulvární čtení do značné míry koleduje, tak pojďme do něj. Možné důvody, proč vznikl: a) pokus Bolka Polívky něco udělat s tíživou finanční situací b) potřeba Bolka Polívky se vyzpovídat jako komik, který už přestal být vtipný a neumí hrát ani sám sebe jako šaška (kdo viděl jeho tristní vystupování v Ano, šéfe, tak asi ví, o čem mluvím). V jeho scénáři nenajdeme příliš návaznosti na subverzivní frašku Věry Chytilové krom postav, Je to spíš taková sentimentální litanie o alkoholu, ženách a odtrženosti od reality. Vtipů je tam pár a nejsou nijak nápadité (situačně, ani verbálně). Výsměch si DII vyslouží i proto, že obsahuje pár scén, ve kterých Sedláček hodně přešlápl dosud pečlivě dodržovanou hranici svojí lidovosti a spadl někam k troškovskému pitvoření. Já se tomu vysmívat nechci. Sledovat lidi, ke kterým cítíte sympatie, jak si sahají na dno, není zrovna příjemné, na druhou stranu pokud si odmyslím, že tenhle film měl něco po Chytilové zdědit, je to v něčem zvláštně autentická lítostivá zpověď člověka, pro kterého svět končí ohradou s koňmi a placatkou ve vestě a zoufale touží po jakési ztracené "bodré nevinnosti". Prostě posezení s opilcem, kterej vám dvě hodiny hučí do hlavy moudra a nářky... sere vás, ale vlastně musíte uznat, že vás to v něčem zvrhle fascinuje. Z nedostatku point tak přidám několik střípků, které padly po projekci v sestavě Schmarc - Fila - Tesař - Stejskal: "Moravský Vlk z Wall Street", "Film mimo dobro a zlo", "Do bláboliva vylitej biják"... ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Strašně zbytečný a nevtipný film, kterému by bylo nejlépe obloukem se vyhnout. Sledovat celé to defilé výborných herců, kteří jsou nuceni odříkávat své debilní repliky, je vyloženě skličující - scénář je jedna velká ubohost, která parazituje na divácké popularitě jedničky a která nemohla vzniknout z jiných než komerčních pohnutek. Za sebe vážně nemám radost, že svůj odsudek k tomuto filmu musím konstatovat takto nevybíravými slovy, ale mám rád, když se věci nazývají pravým jménem. Tento film nikdy neměl vzniknout. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Kdepak, ani náhodou! Dobří holubi se nevracejí. Ale něco by se vracet mělo. Peníze za lístek do kina na tenhle paskvil. Pamatujete na toho pštrosa z jedničky? Ten totiž zobal a zobal... až vyzobal díru do hlavy Bolkovi Polívkovi i režiséru Sedláčkovi, když plodili tohle veledílo. Jen nevím, kolikrát bych musel zobnout já (viagru), abych se coby divák ztopořil a v tom jejich bordelu na kolečkách si aspoň něco užil. Kýč jak bič? Kdyby aspoň to. Bohužel jen nuda. Nuda trapná, nedotažená („hérečka“ Irenka versus houpající se auto), třeskutě „vtipná“ - humor opravdu k PO-PU-KÁ-NÍ, nuda nucená, o ničem krafající, cválající i volně plynoucí... a jako bonus i nuda létající ve vrtulníku nad krajinou (a to mám jako bývalý parašutista pro letecké záběry slabost). Zkrátka smrtelná nuda, jak na výroční schůzi spolku abstinentů.Tohle dílko bylo vyloveno snad z úplného dna jednoho z těch kýblů na Odmašťovně. Jediné plus filmu (kromě té plivající lamy, tam jsem se jedinkrát za film zasmál) spatřuji v tom, že Bolek si narazil svou žlutou rádiovku a nostalgicky si zavzpomínal na dobu před dvaceti lety. A očividně si to natáčení dost užíval. Tak abych mu nezkazil radost, když už chudák přestal chlastat (tedy ne on, ale jeho Bohuš), dám dvě hvězdy. Ovšem opravdu jen z nostalgie. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Velmi nerad dávám tak nízké hodnocení, protože jsem měl radost, že si Bolek Polívka tento film konečně vydupal, napsal a zahrál a doufal jsem, že se povede, nás pobaví a jemu pomůže. Bohužel je to ale jinak. Vtipů je žalostně málo, ačkoliv občas se nějaký vydaří (vrtulník, golf...), s hláškami se to má stejně ("Jeden pracuje a čtyři sa dívajú!", "Nejkrásnější pohled na policii je ze hřbetu koňa...") a film působí až nečekaně melancholicky, hořce a smutně a člověk si chtě nechtě musí říct, kolik ze svého života do něj asi Polívka promítl, když se odehrává na jeho farmě, jeho dceru hraje jeho dcera... A tak. Což o to, ona by melancholie nevadila, já bych dokonce uvítal, kdyby se celé druhé Dědictví v tomto duchu neslo, jenže to by ho nesměly kazit všechny ty věci okolo - trapná zápletka s podvodem, postavy z předchozího filmu, které se vracejí jen tak z povinnosti (Karel Gott přistane vrtulníkem, pozdraví, zazpívá a je pryč), taneční soutěž... Častěji než sranda nebo dojetí tak vládla nuda. Je mi vážně líto, že to nevyšlo.___P.S. Závěrečná (a zase melancholická) píseň je ale skvělá. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • Bolek Polívka (Bohumil) charakterizoval rozdiel medzi prvým a druhým "Dedičstvom" slovami: „Prvá časť bola taká groteskná moralita. Druhá, po 20-tich rokoch, je skôr horká komédia. V tom je posun, že oproti časom, keď sa nakrúcala jednotka, sa dnes všetko priostruje, doba je bezohľadnejšia." (Sufferer)
  • Na kare si je pri rozhovore Bohuša (Bolek Polívka) a doktora Záhradníka (Karel Heřmánek) možné všimnúť, že druhý menovaný drží pohár s vínom pri zábere zozadu vždy v pravej ruke. Pri záberoch zboku alebo spredu ho však drží v ľavej. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama