Reklama

Reklama

Tulpa - Perdizioni mortali

Trailer

Obsahy(1)

Ambiciózna Lisa (Claudia Gerini) zastáva významný post vo veľkej talianskej spoločnosti. Po nociach však tajne navštevuje záhadný súkromný klub opradený podivnou mystikou, v ktorom sa oddáva radovánkam s neznámymi mužmi a ženami. Pravidlo znie: mimo "Tulpy" sa jej členovia nesmú stretávať, ani nijako kontaktovať. Keď však odrazu začnú členovia zomierať a na verejnosť preniknú informácie o firme, Lisa začne konať a pravidlo poruší. Jej podivné správanie si však začnú všímať aj kolegovia v práci... (Madsbender)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (38)

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Po neutuchajícím nadšení z filmu Masks jsem hledal další z novodobějších giallo kousků. Tulpa - Perdizioni mortali ale ani zdaleka nedosahuje takových kvalit jako výše zmiňovaný Masks. Vraždy jsou zde sice originálnější a vynalézavější, ale děj filmu mě zrovna dvakrát neoslovil. Potěšila účast Michele Placida ikdyž už to není takovej bourák jako v dobách kdy hrál Corrada Cattaniho v televizním seriálu Chobotnice. Jinak je pro mě Tulpa průměrným giallo filmem. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Frederico Zampagnone se lepší. Jeho předchozí film byla otravná hovadina a tohle už je díky své průhlednosti jen nezáměrně úsměvná hovadina. První půlka filmu přitom skýtá řadu žánrových potěšení, když se střídají nápadité krvavé mordy se sekvencemi obnažených postelových aktivit. Ale vše se tragicky hroutí, jakmile se expozice usadí a po atrakcích má štafetu divácké pozornosti přebrat scénář, jenž by výronům všelijakých tělních tekutin dodal nějaký rámec a příběh. Postavy se v duchu trailerového syndromu ocitají bez jakékoli expozice či jasných motivací v přepjatě afektovaných situacích, které se vzpírají i sebeprimitivnější logice. Rozuzlení celého křečovitě přepáleného vyprávění pak je nejen dlouho dopředu odhadnutelné, ale navíc natolik směšně završené, až posouvá laťku naprosté scenáristické bezradnosti do nových výšin. Asi bude na čase přijmout fakt, že Zampagnone vskutku je oním samozvaným pokračovatelem zlaté éry italského hororu, ale s dovětkem, že pouze jejích nejzoufalejších a nejpitomějších příspěvků. Že se snaží pochlebovat žánrovým fandům důslednou revitalizací charakteristických prvků gialla, rozhodně není jakkoli polehčující okolností. ()

Reklama

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Před samotným hodnocením filmu se zmíním o "jazykové bariéře", kterou jsem musel akceptovat, abych tento klenot shlédl. Nebylo to pro mne vůbec nepříjemné, italština je podobná francouzštině, kterou ovládám, dialogů bylo málo, takže z odposlechu jsem docela dobře chápal o co jde. Naštěstí k tomu, jsou ty nejdůležitější dialogy v angličtině (nevím proč ...) s italskými titulky. ENG samozřejmě nebyl problém. Tudíž chci podotknout, že hodnocení filmu u mne není nijak zkresleno tím, že jsem neměl české titulky, které možná ani nebudou ... K filmu samotnému ... Giallo (sub)žánr vymřel neoficiálně začátkem 80. let. Od té doby se ale objeví nějaký kousek z Itálie i jiného Evropského státu, který do tohoto skvělého a úžasného žánru patří. TULPA je giallo jak když vyšije. Celou stopáž jsem měl dojem, že jde o něco dějově složitého. Ale ono je to ve finále "jen" přímý tah na branku. ČISTÁ HRůZA v krystalické podobě!! Ano, takto má vypadat horor!! Film si vystačí se třemi základními aspekty, které propojuje tak dokonale umělecky, esteticky chytře, že mi z toho po letech opravdu naskakovala husí kůže.. Je to vlastně cesta od vraždy k vraždě ... Hlavní hrdinka chodí do erotického klubu, kde se oddává sexuálním hrátkám. Členové klubu, kteří jsou pro ni v podstatě anonymní, však postupně končí brutálním zabitím/vraždou. Vizual je něco úžasného. Celý film je ponořen do snové temnoty, celé je to hypnotické podobně jako třeba Only God Forgives (2013), hrdinka se pohybuje v úzkých dlouhých chodbách, vrah v černých botách a černých rukavicích (fetišisticky zabírané kamerou ala Argento) je stále někde kolem ní. Zvukově je to tak propracované, že většinu šumů a ruchů slyšíte jako by "za sebou" ... To umocňuje tu hrůzu, protože tohle fakt není příjemné a přišlo mi to jako šikovná podpásovka ... pocit "někdo je za mnou, něco se za mnou děje" ... Hudba je kapitolou samou pro sebe, určitě bych bral soundtrack, úžasný hudební doprovod, prostě naprostá extáze!! A mezi tím vším vraždy dívek i mužů ... brutalita a násilí je nastaveno hodně vysoko a po mnoha letech jsem si říkal "sakra tak ať už se ten vrah objeví, nechci ani pomyslet, co té oběti zase bude dělat" ... Prostě jsem měl strach ze sledování další a další vraždy, protože zdrcen temnotou, klaustrofobií a nepříjemnými šumy jsem vraždy po fakt dlouhé době těžko zvládal ... A zmínka o finále.. Na konci,když hlavní hrdinka hledá v podzemních komnatách vraha, jsem měl pocit, že mi blbnou sluchátka nebo zvuk u filmu. Bylo to jako praskání staré desky. Hrozně nepříjemné. Pak jsem ale zjistil, že to je ve filmu naschvál!! Neuvěřitelná vychytávka!! Umocnění temnoty, děsu, strachu a hrůzy do absolutních výšin!! Osobně jsem nadšen. Je super, že zas po dlouhé době vznikl ryze italský flick ve stylu gialla, který se fakt povedl. Německý Masks (2011) byl o něco lepší, ale i tak je to prostě špička ... doporučuju... ()

ricci.s 

všechny recenze uživatele

Asi je trochu iróniou, že giallo neznášam a tento film sa mi páčil, ale aj také veci sa stávajú. Najskôr to bude preto, lebo nejaký scenár či dejová línia v tomto žánri ma zaujíma asi rovnako, ako moderné teenagerské slashery. A už duplom, keď sa to všetko točí iba okolo jedného neznámeho zabijaka v čiernom plášti s klobúčikom, ktorý masakruje na koho narazí. Takže ja osobne nevidím v tomto prípade nejaké výraznejšie slabiny. Tým pádom ma celý dej okolo hlavnej hrdinky s jej víziami absolútne nezaujímal, aj keď aj tam sa našli scénky, ktoré potešili (najmä jej erotické či "zmutované" sny). Už úvodná kastracia scéna naznačila, že gore bude základným ťahúňom celého hororu a v niektorých momentoch som bol zase pekne v extázi. Proste priviazal ženskú na kolotoč, rovno pred ňu umiestnil ostnatý drôt, aby ním schytala rovno do ksichtu, a pekne romanticky ju krútil, až kým ju nevykrútil. Bomba. Síce ma to nechytilo až tak, ako napr. nemecký Masks, ale ten bol zase mierený úplne inde. V tomto prípade dostatočne zabrala erotika a brutalita - a taktiež rozmanité spôsoby vrážd (krysy potešili). Mne sa vlastne celkom páčil aj predchádzajúci režisérov snímok, no tento je jednoznačne ešte o triedu vyššie. ()

Dellamorte 

všechny recenze uživatele

Snímok by som vzala skôr ako zmutované giallo do tendenčnej formy. Áno je tu všetko čím žáner disponuje , či už kamera, ktorá nezaprie Daria, ako ani v chvíľkovo motivačnom sounde ( tu ale rýchlo prechádza do inam ), tak ani formou. Pobrala som to ako skúsenosť, že využiť základy žánru sa dajú aj v dnešnej dobe a pritom pohladiť krvilačné obecenstvo. Určite ale vydarená ( no zabudnuteľná ) filmárska snaha. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama