Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Film ve kterém se prvních dvacet minut prakticky nemluví až jsem si říkal jestli není němý,  ale pak bohužel mladej Belmondo promluví hlasem starýho Krampola. Jinak taková standartní Francouzská kriminálka. Zaujme zajímavým obsazením a nabídne standartní Belmondovské kousky. Jinak nic mimořádnýho a rozuzlení mě úplně neuspokojilo, ale je to určitě koukatelný filmařský řemeslo.60% ()

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý, svižný příběh o bandě zlodějů smaragdů a poldovi, co by si také rád přihřál svou polívčičku, s drsnou a tuplovaně dlouhou automobilovou honičkou napříč Aténami. Podobná, leč mnohem slavnější scéna z Bullitova případu se na tuhle absolutně nechytá, o projížďce vylidněnou Paříží z Profesionála ani nemluvě. Tvůrci bondovek nechť se jdou zahrabat rovnou. Kdyby to byl jediný vrchol filmu, tak neřeknu, ale on je to jen jeden z mnoha. Doslova a zcela bez uvozovek k sežrání je kulinářská scéna z restaurace, dále je tu (jinými už zmiňovaná) Belmondova vyhlídková jízda městskou hromadnou dopravou i jeho pád ze strmého srázu podobný tomu, jaký (několikrát:-) předvedl o pár let později ve Zvířeti. Tam se za ním ovšem nevalila hromada sutin a kamení. Detailní popis loupeže z úvodu filmu by také bylo chybou opomenout, stejně jako pěstní souboj z jeho závěru. A nic z toho tu není navíc, všechno šlape jako hodinky a i kdybych chtěl sebevíc, nebudu moct nic vytknout. Snad se u nás brzy dočkáme DVD, protože tohle je vážně perla. P.S.: V televizi je film (díky ořezu, zkrácení některých scén americkými "umělci" a mrtvolnému dabingu) sotva poloviční. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Henri Verneuil /100 000 dolaru na Slunci, Sicilsky Klan/ natocil vyborny krymy akcny fryler s Jean Paul Belmondom /Polovicni sance, 100 000 doalru na slunci/ a Omarom Sharifom /Lawrence z Artabie/ v hlavnych ulohach. uvod filmu je ponaty na sposob isteho jean-Pierre Melvilla /bezdialogova lupez diamantov/, ale potom sa uz rozbehol cirociry masaker. Film ma vyborne tempo, dialogy, skvelu autonahanacku, nuda nehrozi ani v strede, tempo je miestami az strhujuce, miestami zase zvolni. Zaver je spravne masakrozny, skoda, ze u nas je La Casse 1971 dost neznamym filmom : 89 % ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,MÔŽETE SA VRÁTIŤ KU TOMU VÁŠMU POLICAJTOVI, ALE POVEDZTE MU NECH NEPOČÍTA S TÝM, ŽE Z NEHO UROBÍM MILIONÁRA.“ ,,ČO BUDEM ROBIŤ S POLICAJTOM, KTORÝ NIE JE MILIONÁR?“ - ,,TO JE VÁŠ PROBLÉM.“ __ ,,Korisť“ ma zaujala počas sledovania dokumentu o Belmondovi scénou, kedy ho nákladiak vysype spolu s kamením dole zrázom. Projekcia preto už bola iba otázkou krátkeho času. Ako aj inde, i tu Belmondo ako kaskadér predvádza rôzne skvelé kúsky predstavujúce najpamätnejšie momenty filmu. Ale nielen to; sám Verneuil akoby sa utrhol z reťaze a film je plný skvelých nápadov, či už úvodnou štvrťhodinou lúpeže s asi piatimi vetami replík, čím možno trocha vzdáva poctu Dassinovi alebo skoro desaťminútovou nahánačkou uprostred Atén. Osobne ma pobavila scéna, kedy Belmondo využíva plieskanie tiež ináč, než len na zapínanie svetla (kto film videl, okamžite pochopí). Páčilo sa mi ako kameraman Claude Renoir nasmínal viaceré industriálne prostredia z veľkých celkov, čím často dodal viacerým scénam nebývalú veľkoleposť. Vo výsledku nemôžem filmu ako celku nič mimoriadne vyčítať. Herecké schopnosti Roberta Hosseina mohli byť využité viacej a je pravdou, že dej predvádza množstvo nadsádzky a občasných nelogickostí, ale film treba brať s nadhľadom, Kto by si to náhodou neuvedomil, toho presvedčí pohodová Morriconeho titulná melódia. (599. hodnotenie, 66. komentár k filmu) ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Spojení Hosseina, Belmonda a Morriconeho zafungovalo lépe o deset let později v Profesionálovi. Přiznávám, že mě automobilové honičky příliš nebaví, takže hodně dlouhá sekvence nahánění Belmonda Sharifem mě nudila. Belmondo získal svoji popularitu především na akčních snímcích. V Kořisti není o akci nouze, ale u Bébela je člověk zvyklý, že akce je doprovázena šarmantním humorem. Pro milovníky "klasických" Belmondových akčních komedií tohle bude zklamání. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Film vznikal ve francouzsko-italské koprodukci a natáčel se v Athénách, kam byl dějově zasazen (interiérové scény byly pořízeny ve francouzských studiích). (argenson)
  • První slovo ve filmu zazní až v 11. minutě. (Winster)
  • Jean-Paul Belmondo s režisérem Verneuillem obdivovali automobilovou honičku v liduprázdných uličkách San Francisca z filmu Bullittův případ (1968). Při filmování Kořisti se rozhodli jít ještě dál a natáčeli honičku za běžného provozu v Athénách, aniž by kohokoli evakuovali. (Zany)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama