Režie:
Henri VerneuilKamera:
Jean PenzerHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Charles Denner, Adalberto Maria Merli, Rosy Varte, Jean Martin, Giovanni Cianfriglia, Maurice Auzel, Lea Massari, Albert Delpy (více)Obsahy(1)
V pařížských ulicích řádí vrah, který si své oběti pečlivě vybírá. Říká si Minos, podle postavy z Dantovy Božské komedie, a svými zločiny chce očistit společnost od bahna, které představují ženy žijící amorálním způsobem. Nejdříve jim vyhrožuje po telefonu a pak udeří. Vyšetřování vede inspektor Le Tellier, který je znám svými poněkud netradičními způsoby a především svou buldočí povahou, s níž se honí za „svými“ zločinci. V tomto případu nemá Le Tellier příliš času, neboť Minos stále uniká a nechává za sebou oběti doslova inspektorovi pod nosem... Strach nad městem byl již šestou spoluprací režiséra Henriho Verneuile a Jean-Paula Belmonda. I zde je Belmondo šarmantní, svůdný a neúprosný. Jeho kaskadérské kousky ho v tomto filmu málem stály život. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (239)
Po letech jsem si včera na čété dvojce zopákl tuto klasiku, no za mlada mi připadala trochu serióznější, svému názvu odpovídající. I přes Belmondovu zdejší superhrdinnost, namyšlenost a ignoranství, stejně tak přes záporákovu nebetyčnou oprsklost, se jedná od nadprůměrnou (akční) detektivku, u které jsem se nenudil, ale mýlil jsem se, když jsem si říkal, že bych mohl po letech přehodnocovat směrem nahoru. 70% ()
Příběh je takový nijaký a záporák tak nějak unylý mi přišlo. Ale honička po střechách patří dodnes k tomu nejlepšímu, co se v tomto žánru natočilo. Film má i slušnou atmosféru, kterou podtrhuje hudba Ennia Morriconeho. ----- V roli policejního komisaře musí vypátrat muže, skrývající se pod přezdívkou Minos. Ten obtěžuje telefonáty ženy a dívky, co se nechovají zrovna morálně. Pátrání je zdlouhavé a čas běží. Navíc mají komisař i pachatel své tajné zbraně, ale také nedostatky. Disk opět kromě dvou stereo zvukových stop (originál, dabing), průměrného obrazového a animovaného (velmi efektního) menu nepřináší žádné bonusy. ()
Totální Belmondova exhibice. Esence kaskadérství. Film pro něho a o něm sloužící "pouze" k potvrzení hvězdného statusu. Chatrný scénář s mnoha nelogickými a hluchými místy, ale o to tu nejde. O Strachu nad městem se už navždy bude hovořit jako o filmu, kde slavný Bébel dělá ty neuvěřitelné kousky, kde se vážně zranil a skoro zemřel. ()
Tentokrát jsem nemusela příliš krotit nadšení z francouzské kinematografie let sedmdesátých - kaskadérské předváděčky bez hudebního podkreslení měly přednost před rozvíjením napětí, děj byl předvídatelný, skleněné padouchovo oko děsivé (v maskérském slova smyslu) a Letellierův kolega podivně statický. Všechnu tíhu musela nést Belmondova široká ramena a je štěstím, že se díky nehodám při nebezpečných scénách nestal zrovna tento film jeho posledním, to by si JPB nezasloužil. ()
Zdařilá kriminálka s velmi pěkně natočenými a napínavými okamžiky, zejména když to vypadá, že jde Belmondovi o život, ať už na střeše domu či jedoucího vlaku.. Merli na mě působil místy děsivě, bohužel místy i směšně, což asi neměl, zřejmě nějaká moje chyba.. Jinak příběh vyšinutého chlapíka, co moralizuje a trestá osobně, každopádně zajímavý, druhá dějová linka s naháněním zločince a střílečkou v davu lidí poměrně dost odvážná.. ()
Galerie (41)
Photo © Agence Mediterraneens de Location de Films
Zajímavosti (14)
- Závěr filmu se odehrává v prostředí výškových budov Front de Seine - v 15. pařížském obvodu, nedaleko Eiffelovy věže. Budova, kde drží Minos/Valdeck (Adalberto Maria Merli) rukojmí, má konkrétně název Tour Avant Seine a byla dokončena v roce natáčení (1975). Jedním z architektů budov v této čtvrti je Henri Pottier, který je autorem také ve filmu zobrazené moderní nemocnice de Trinité, kde pracovala Heléne Gramont (Catherine Morin). Trinité je však fiktivní název, ve skutečnosti se jedná o l'hôpital Antoine-Béclère. (aniiicka)
- Belmondův kaskadérský trenér byl Rémy Julienne. Ten si zahrál nebo dělal kaskadéra (či instruktora kaskadérů) v 1 400 filmech. Jeho práci můžeme např. vidět ve filmu Italian Job (1969). (Poker_Face)
- Budova ze začátku filmu, kde bydlí první oběť Nora Elmerová (Lea Massari), má název Tour Les Poissons (les poissons - ryby) a nachází se v Coubervois, v severozápadní části metropolitní oblasti Paříže. S výškou 128 metrů představuje 25. nejvyšší budovu Paříže a jako mnohé další výškové budovy ve filmu byla vystavěna v 70. letech. [Zdroj: Wikipedia.cz] (aniiicka)
Reklama