Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (213)

RHK 

všechny recenze uživatele

Chladnou poctivou francouzskou krimi Sicilský klan režíroval Henri Verneuil (Melodie podzemí, Zbraně pro San Sebastian, Strach nad městem). Šedovlasý Gabin se svým mlčenlivým herectvím je zde úžasný jako hlava sicilské zločinecké rodiny, Delon zase přesvědčivý jako playboy-zabiják na útěku a Lino Venturovi toho komisaře odvykajícího cigaretám taky musí každý věřit. Krádež šperků probíhá i přes překážky nad očekávání dobře, ale vždy se najde nějaký ten lidský faktor, aby věci zkomplikoval. Siciliáni mají přece svoji čest (i když, řečeno s Tony Scottem, jsou to poloviční negři:-))... Trailer (s Morriconeho hudbou): http://www.youtube.com/watch?v=tvPt1neKyXs&feature=related ()

classic 

všechny recenze uživatele

Chcem začať tým,že Lino Ventura je francúzsky velikán herectva so skvelými vlastnosťami,kde stačí vidieť jeho výraz a hneď mi je všetko jasné.Pritom je rodený talian,ale považujem ho za Francúza. Okrem Lina tu sú Alain Delon a Jean Gabin na opačnej strane barikády proti klasicky pojatému policajnému vyšetrovateľovi,ktorý im bude neustále v pätách...A bude mať posledné slovo/čin. Réžia Henriho Verneuila je dobrodružná ako spisovateľ science-fiction Jules Verne,s ktorým majú podobné priezviská,ale najmä napätie a premyslenú akciu,kde neexistuje pocit nudy,ja som sa nikdy nepozrel na čas,až ku koncu,to znamená,že snímok perfektne odsýpa,kde dabing má šmrnc. Jean Gabin mi pripomenul v niečom Dona Corleoneho,s ktorým ho spája rešpekt,tak v každom zábere,v ktorom je Vittorio Manalese nie je zbytočný. Ukážková je scéna v lietadle,kde sa chystajú prebrať drahocenné šperky vysokej hodnoty,ktoré pristáva inde ako malo za asistencie plánu,ktorý vychádza tak,že všetci,čo čakajú na letisku v New Yorku budú prekvapení,keď sa objavia na diaľnici,ale to nech si každý pozrie sám. Sicílsky klan ponúka výborné obsadenie,zrady,výborne napísané postavy,akciu,aj nahotu,špičkovú kameru,réžiu,hudbu,kde som si istý,že tento trojlístok je garancia totálnej kvality... ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Absolútna ťažká váha medzi klasickými francúzskymi gangsterkami a klenot z najväčších. Niet sa čo diviť, že je film tak populárny, keď sa v ňom zišla vtedajšia elita kriminálneho filmu (ktorú myslím netreba bližšie predstavovať). Henri Verneuil ma po dokonalom Strachu nad mestom zasa raz potešil (narozdiel od zvláštne umelecky nadsadenej, ale tuctovej Melódii podzemia) pomaly a precízne vyrozprávaným príbehom s uvoľneným tempom o chladných a vypočítavých členoch talianskej mafie, medzi ktorých sa dostane aj francúzsky kriminálnik a vrah Sartet, po ktorom je vyhlásené pátranie. Takže logicky dochádza ku kolízii zásad a naučeného modelu správania, reprezentovaného patriarchálnym Gabinom s Delonom, zosobňujúcim odporného lupiča a vraha bez silnej morálky a s menším podieľom zodpovednosti a lojálnosti, než by si "rodina" želala. Za zvyšok všetko vypovie fráza "Špinavé prádlo si vyperieme doma." Celkovej, drsnej atmosfére tradičného, ale nie tak celkom predvídateľného príbehu z taliansko-francúzskeho podsvetia výrazne napomáha nielen hereckých prejav všetkých zúčastnených, ale aj opäť neoddiskutovateľne pohlcujúce tóny Morriconeho skladieb, ktoré sú opäť malým (alebo skôr veľkým) skvostom. 80% ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Může člověk chtít od filmu víc než Gabina, Delona a Venturu najednou? Odpověď zní, že samozřejmě může, ale mně to úplně stačí. Tempo Klanu je pozvolné jako večeře u rodinného stolu jeho šéfa a do svých tenat mě dostalo stejně pozvolna a jistě, takže jsem během poslední půlhodiny už jen mlčky seděla a zatínala prsty do opěradla. Když si představím, jak lacině (přesněji řečeno proklatě draze) okázalou a výbuchy překypující ubohost by z podobného tématu udělali dnes, je mi trochu teskno. Stejně jako z toho, že dvě hvězdy z hlavního tria už zaujaly svá místa v hereckém nebi a zřejmě nikdo už nenatočí tématicky podobný film bez stovek vybuchlých aut, tuny trapných hlášek a uječených herců, zatímco u jediného Gabinova pohledu, Delonových na okamžik se zalesknoucích očí při rozhovoru o jeho dětství a Venturova úsečného "připalte mi" jsem měla pocit, že už to jen samo o sobě je hodno nejméně oscarové nominace. A pokud by se člověku drala na rty námitka, že podobný závěr a milostnou pletku s kolegovou ženou už někde viděl, tak to aspoň v mém případě odmávne s pubertální jistotou, že od Klanu ostatní filmy opisují. Moje jediná výhrada k filmu se týká maestra Morriconeho, protože jeho hudba se mi poprvé v životě nejen nelíbila, ale přímo mi vadila. Ale co, kvůli jedné blešce v luxusním kožichu přece nebudu snižovat hodnocení. ()

hendrich6 

všechny recenze uživatele

Nejedná se o typický mafiánský film,jak by někdo mohl čekat,ale o obyčejnou kriminálku,kde je v loupeži zapojená jedná malá mafianská rodinka.Trio nejspíš těch nejlepších francouzských herců je skvělé a akorát mě mrzelo,že ze souboje těchto tří mužů Gabin odešel poražen.Byl mi opět ze všech nejsympatičtější.Hudba,která je tu tak vychvalovaná se mi moc nelíbila a přišlo mi,že se k filmu nehodí.Takže pěkný francouzský film,ale až si budu chtít pustit francouzské krimi,asi raději zvolím Dva muže ve městě. 80 % ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Během loupeže v letadle je cestujícím promítán westernový film 100 pušek (1969). (Mirokukii)
  • Italský národní syndikát filmových novinářů udělil snímku v roce 1981 dvě Stříbrné stuhy. Adresáty byli Mario Garbuglia za nejlepší střích a Carla Fracci za nejlepší ženský herecký výkon. (Terva)
  • Film zaznamenal nevídaný úspěch. V Paříži se na něj prodalo 800 000 vstupenek a celkový výtěžek ve Francii činil 5 milionů francouzských franků. Žádný další Gabinův snímek z 60. a 70. let se takového kasovního úspěchu nedočkal. (Pierre)

Reklama

Reklama