Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Robert bezprostředně po druhé světové válce vytvoří se svými čtyřmi přáteli gang, který ke svým čimům využívá zmatek, který v krajině po vojně vládne. Díky dlouhým řadám odvážných velkých přepadení získá gang legendární pověst. Když však díky zradě gang chytí policie, Robertovi se před zatknutím podaří uniknout. Při přepadení klenotnictví však utrpí smrtelné zranění a umírá v bytě své staré přítelkyně Marinette, která ho dá v úplné tajnosti pochovat. I proto jeho mýtus mohl přetrvat další desetiletí... (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (37)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Celkem zábavná gangsterka o gangu "předního náhonu", který vznikne po druhé světové válce z touhy se mít dobře. Gang vede Robert (Alain Delon s nezapomenutelnýmy vlasy(, který měl neustále cigáro v ústech a na tváři široký úsměv. Jejich neuvěřitelně hravá drzost je přivedla k mnoha nebezpečným, ale i zábavným situacím. Leč Robertovi se nakonec stalo osudným jeho samozřejmá sebedůvěra a ztráta připravenosti na nečekané události. Další členové gangu: Jo (Xavier Depraz), který se vrátil z koncentráku, řidič Raymond (Roland Bertin), usměvavý Manu (Adalberto Maria Merli) a velmi svérázný Lucien (Maurice Barrier). Nesmí se zapomenout na Marinelle (půvabná Nicole Calfan) a na Cornélia (Raymond Bussieres), venkovský hostinský a častý hostitel Gangu. Byla to taková doba romantických gangsterů, kteří se loupežemi dokázali i dosti pobavit. Nejraději z policejních složek. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

I mistr Deray se někdy utne a v tomto případě se seknul pořádně. Přestože zápletka - z pera autora Povídky o policajtovi, Rogera Borniche - vypadá slibně, její podání mě vrcholně nezaujalo. Přestože herecké obsazení je luxusní – Alain Delon, Adalberto „Minos“ Merli, Maurice Barrier (Cikán) nebo Nicole Calfan (Borsalino), postavy nevzbuzují zájem ani sympatie. Přestože o akci není nouze, o napětí bohužel ano, rodinné výjevy postrádají jiskru a ústřední charakter Robert se chová a vypadá jako psychopat. Nakonec mi začala jít na nervy i hudba. Tohle se nepovedlo. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Pominu-li kudrnatou paruku, která Alainu Delonovi vůbec nesluší, zarazí mě fakt propastného hozdílu mezi Povídkou o policajtovi a Gangem. A přitom sází na stejné karty (Delon, Deray, předloha od Rogera Borniche, retroatmosféra). Ta retroatmosféra se povedla - o tom není řeči. Alain Delon, ač s nemožnou imagí, hlavní roli zahrál přesvědčivě. Ale co se proboha stalo Jacquesovi Derayovi? Kde je jeho obvyklé, gradované tempo a v určitých chvílích až nevydýchatelné nepětí? Kde je jeho až bleskurychlá akcelerace akčních scén? Film má totiž až nevěřitelně laxní tempo (tady se nedá říci pomalé) a víc než půl filmu se nic neděje. No co, nikdo není dokonalý a i mistr tesař se někdy utne. Jacques Deray se s Alainem Delonem naštestí vrátili do starých dobrých kolejí o tři roky později filmem Tři muži na zabití. 40%. ()

Historik 

všechny recenze uživatele

Zejména první polovina filmu je nudná a zcela bezradná a i žánrově ne zcela vyhraněná. A pak už se to nedaří dohnat. Delon s parukou je skutečně příšerný a skloubení lehkomyslné odlehčené roviny příběhu s tou vážnou se ukázalo jako neslučitelné. Prostě se to nepovedlo. Na úplné zatracení to ale není. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Proboha, volejte policii! (...) Ta se reorganizuje, madam... Delonovy filmy - ty které režíroval, psal a některé z těch, jenž produkoval, dokonale odpovídají mé představě tzv. "prstících" bijáků 70. a 80. let. Filmů, na které se z jistých důvodů chodilo, ale které vlastně nikoho nezajímaly. Dokonale prázdný je i Le Gang. Derayův oddechový čas, v němž se vše točí okolo Delonova osobního kouzla, zde ohnutého z polohy přirozeného chladného šarmu do tvaru suverénního živelného bonviánství, korunovaného šaškovsky kudrnatou parukou. Exhibice probíhá přesně ve dvou kulisách: V urbánní akci, z nichž jen nádražní honička stojí za pozornost, a na venkově, kde gangster ukazuje svou přívětivou tvář a neméně přívětivou zadnici v trenýrkách při hrátkách s vlčákem a zbytečně oblečenou Nicole Calfan, koupačkách v řece a při pétanque. S hudbou Carla Rustichelliho mají ty veselé časy samopalů v bankovních pobočkách a státovek ve formátu A4 skoro galérkovskou příchuť hříšných lidí nebo takového Fešáka Huberta; pulp fiction předtím, než díky postmoderně začala být cool. Námět by snad v ideálním případě skýtal kromě akčních scén příležitost ohledat dynamiku zločineckých band, ale Deray to drží v poloze drsných hochů, kteří si kryjí za všech okolností záda. Podmanivé a zároveň nudné jako slunečné odpoledne v Provence. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama