Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na policii i na Paříž chtěl jednou provždy zapomenout, ale vrátil se, aby našel vraha své dcery... Bývalý policista Daniel Pratt žije na africkém ostrově v zapadlé rybářské vesnici. Má tam svůj malý bar, slunce, moře a přátele a nechybí mu ani Paříž, ani jeho bývalá práce. Do svého ráje však dostane nečekaný telegram – jeho dcera měla smrtelnou nehodu. Pratt se okamžitě vrací do Francie a znovu se noří do toho, před čím kdysi utekl, čeká ho podsvětí, zločin a zkorumpovaná policie. Jeho dcera se totiž stala obětí záhadné teroristické skupiny, která už delší dobu „čistí“ město od pochybných existencí. (Česká televize)

(více)

Recenze (106)

Markussis 

všechny recenze uživatele

José Pinhero a Alain Delon. To je jedno velké téma. V osmdesátých letech se Delon stává v rolích policistů a jiných hrdinů z kriminálního prostředí, daleko zemitějším než dříve. Tento film je toho typickým příkladem. Delonovo herecké kouzlo se neztrácí, avšak je nucen režisérem k tomu, aby se na plátně přizpůsobil mnohem akčnějším filmovým prvkům, než na jaké byl zvyklý. Osmdesátá léta byla těmito akčními gagy přímo prosáklá na kost. Delon nejspíš pochopil, že se zkrátka přizpůsobit těmto prvkům musí, pokud tedy chce točit tento typ komerčních filmů. Film je celkově dotažený, ale nicméně také průměrný. Není zde problém právě v dotaženosti snímku, ale v jeho samotném provedení. Delon i přes všechny vady snímku však předvádí naprosto profesionální výkon. Nechci být až příliš zaujatý a porovnávat tento film s těmi jeho dřívějšími. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Asi největší Delonův úlet, co jsem viděl. Netušim, jestli měl s padesátkou na krku potřebu všem ukázat, že ještě nepatří do starýho železa, ale tady je ta jeho postava něco jako kombinace Supermana, Ramba, Johna Matrixe z Komanda a Drsnýho Harryho. Sem tam se ve filmu našly nějaký lepší okamžiky, ale jinak jsem většinou kroutil hlavou nad tim, jak je to strašně hloupý a naivní. Konec v cirkuse mi pak přišel docela dobrej, ale ona ještě musela přijít úplně poslední scéna, která je jak z nějaký romantický komedie. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Francouzské lehké béčko o pomstě z roku 1985. Jeden hrdina versus desítky nepřátel, přímočarý děj bez zvratů a spousta vystřílených nábojů. K tomu samosebou neprůstřelný hrdina a několik upocených "svalnatých" rvaček. Prostě přesně typ filmu v jakém byste tehdy očekávali vycházející hvězdu typu Van Damma. A hle, on padesátiletý Alain Delon. Což je sice překvapivá, ale nikoli zlá volba. Alespoň té nudné a jednorozměrné postavě dokázal vtisknout zdání nějaké hloubky. Celkem to odsýpá, je to drsné, místy i příjemně syrové a celkově dost podařené. Ovšem naprosto neskutečně to kazí syntetizátorové iritující peklo. Rozhodně jedno z těch nejhorších osmdesátkových. Takže nakonec pouze průměr. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Z těch delonpoliziotteschi 80. let sice slabší kousek, především naprostou průhledností a nijak vymakaným příběhem, na druhou stranu se mi líbilo to pomalé plynutí děje (pravda někdy až moc pomalé), několik Delonových hlášek, pár velmi zručně a dovedně natočených scén (kamera se tady vážně hodně snaží), a překvapivě ani Delon se tu nebere tak vážně, když si nakonec zahraje klauna v cirkuse. Ostatně ty scény v cirkuse patří k tomu nejlepšímu z filmu (i když ona plavba Rýnem a vloupání se do něčí lodi taky mělo něco do sebe), protože je v tom vše. ("Myslel jsem, že tě budu dost nenávidět na to, abych tě zabil, ale je mi z tebe akorát k zblití.") Je to vlastně takové Přání smrti naruby, s otazníkem, nakolik může člověk brát spravedlnost do svých rukou a jak dlouho může trvat, než se to vymkne a doplatí na to nevinní. Což jako téma se mi líbilo hodně. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Na to, že v roce vzniku oslavil Alain Delon abrahámoviny, vypadá nebývale dobře a fyzičkou by strčil do kapsy nemálo třicátníků. Rovněž ve své roli mstitele je výborný, charismatický a drsný každým coulem. Scénář, řekněme standartní pro daný žánr. Film má ovšem 2 ale, ta jsou ovšem tak velká, že se to podepsalo i na mém hodnocení. Jednou z nich je hudba - dobový synťák, který se skvěle hodí do "Komanda", ale do Francouzského filmu mi moc nesedí. S trochou dobré vůle se to nechá přejít. Ovšem je tu druhá věc, která má jméno José Pinheiro. Tento pán dokázal degradovat film minimálně o 20 procent. Všechno je tak strašně rutinní a obyčejné a k tomu ten závěr. Kdyby film režíroval Jacques Deray, dokázal by i z tohoto scénáře udělat minimálně čtyřhvězdičkovou záležitost a konec by byl zcela jiný (téměř žádný jeho film nemá happyend a když jo, pak je vykoupen vysokou daní). Takto nám zůstává průměrný akční krimifilm se sice skvělým Alainem Delonem, ovšem ve službách špatných pánů. 60%. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (3)

  • Ve scéně v hotelu, kdy nastražená kulovnice vystřelí dveře ze zárubní, tak na nich není ani škrábnutí. (sator)

Reklama

Reklama