Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V dnešní době jsou nejcennějším zbožím informace. Film Kandidát ukazuje velkou moc médií, která manipulováním s událostmi mohou ovlivňovat celý svět. Příběh sleduje zákulisí politické kampaně kandidáta na prezidenta. Do volby hlavy státu zbývají 2 měsíce. Úspěšný a vlivný majitel reklamní agentury Adam Lambert přijímá lukrativní zakázku. Má realizovat prezidentskou kampaň pro zvláštního kandidáta - nevýrazného, maloměstského podnikatele. Cílem je pouze rozvířit politické vody a ubrat pár hlasů protistraně. Lambert je zvyklý bez skrupulí každým manipulovat a vždy dosáhnout svého. Jenže na večírku v klubu se nechá vyprovokovat a uzavře sázku se svým rivalem - Ivanem Mullerem, který pracuje pro jasného favorita celých voleb. Ve hře je přibližně sedm miliónů eur. Lambert vsadil všechen svůj majetek na jediného koně, neznámého kandidáta. Zapřísáhnul se, že z této nuly udělá nového prezidenta, a to rovnou v prvním kole prezidentských voleb... Kandidát zobrazuje, co se na politické scéně děje nebo velmi lehce udát může. Je cynickou analýzou společnosti, která se nechá manipulovat bohatými a mocnými. Ti, kteří tahají za nitky, vytvářejí svět, ve kterém mizí hranice mezi pravdou a iluzí či dobrem a zlem. (Bioscop)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (409)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Už dlouho mě tak nemrzelo, že tvůrci pokazili dojem z filmu spackaným závěrem (který byl také natočen úplně jiným způsobem než většina filmu). Kandidát je velmi chytlavý snímek. Po technické stránce (velice vydařené) si divák užívá zejména střihové hrátky. Ale jinak stojí především na silném příběhu a tématu. Sázka o všechno, blížící se deadline, houstnoucí atmosféra, přibývající napětí, do toho trochu tajemna…a na pozadí prezidentské volby. Když jsem si před filmem nelibě četl zdejší žánrové rozvržení „thriller/komedie“ (z obavy, že to bude nepovedený mišmaš), nenapadlo mě, že v tomto případě půjde o funkční směs. I když Kandidát je především satirou, a to pěkně kousavou a vůbec ne ulítlou; kampaň (a vše kolem ní) sice je nadsazená (trefné toaleťáky či kalhotky se sloganem také nádherně ukazují, kde to celé končí), ale když se člověk zamyslí nad tím, jak to asi může doopravdy fungovat, skoro ho až zamrazí (a tím myslím jak na Slovensku, tak v ČR). A na to, že o kandidáta ve skutečnosti vůbec nejde, se upozorňuje i tím, že je často zabírán z dálky, nebo tak, aby mu nebylo vidět do obličeje a zdůraznila se tak jeho pomíjivost (jeho obličej jsem tuším zaregistroval jen v „Kennedyho“ momentce). Ale krom společensko-politicko kritického podtónu je zde přítomen i „normální“ humor, a to ve formě vděčného přetřásání slovensko-českých vztahů/rozdílů za pomocí všemožných narážek (zvláště pasáž v McDonaldu je super). A co je nutné dodat, tak dost často opravdu vtipných (a pobavila i poznámka s Michalem Dlouhým z rozhlasu). „Pouhé“ silné 4* dávám kvůli výše zmíněnému závěru a pak pár místům, ve kterých zesláblo (po většinu stopáže solidní) tempo. ()

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Výborné z řemeslného hlediska (kamera, střih, využití hudby, vizuální zámlky), podstatně horší na rovině realizace scénáře, dramaturgie a herců. Silný a nosný motiv politické kampaně s přesahy do minulosti (klipovitý sestřih přípravy a realizace kampaně je nejlepší částí filmu, bohužel však dohromady zabírá jenom asi 15 minut) rozmělňuje dvojice rádoby vtipných a satirických techniků komentujících kampaň, Lambertův život a politickou a společenskou situaci Slovenska. ()

Reklama

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Maroš Hečko, Michal Havran ml., Peter Balko | Hudba: Matúš Široký | Distribúcia: Continental Film | Štúdio: AZYL Production, B Digital | Rozpočet: 180,000 € | Tržby: 539,716 $ || Sktepticizmus voči domácej tvorbe je tak posilnený, že občas v nej máme sklon prehliadnuť určitú čiastočnú revolúciu. Kandidát ju prináša na troch frontoch: kamera, strich a scenár. Ešte sa mi asi nikdy pred týmto kusom nestalo, že by som nad týmito tromi zložkami v domácej tvorbe v priebehu viac než 100 minút metráže neškrýpal zubami. Ba dokonca v jednej časti pre mňa film dosiahol plnohodnotnej katarzie - nepoviem však v ktorej, pre každého to môže byť iná. Herecky to má svoje zle obsadené postavy, no nikto vyslovene neirituje, takže celkový dojem je fakt príjemný i z dramatickej stránky. Scenár u konca stráca dych, možno i kôli nezodpovedaným otázkam, no dôvod tejto tendencie vnímam v obmedzených možnostiach celkového rozpočtu, ktorý mal určite vplyv i na scenár. Keď si vezmeme, že ten film mal byť nízkorozpočtovou záležitosťou, a dosiahol týchto výšin vďaka pracovitým zúčastneným, ktorí zohnali potrebné zdroje z nadšenia pre vec, tak je to oslava nádeje, že i u nás sa dajú veci dotiahnuť do happy endu s pozivnym pomerom rozpočet/tržba. A to je ten najkrásnejší príklad pre náš malý, zavrhovaný filmový priemysel. 5, pretože nebola len snaha, ale aj pozeratelný výsledok! Ps: Domáce filmy by sa nemali srovnávať so svetovou elitou. Musíme si uvedomiť, že náš trh je v úplne inej dimenzii, a preto by sa malo fandiť trošku viac lokal-patrioticky, inak tunajšie umenie bude chátrať i naďalej, keď oním tvorcom nedáme jednoznačne najavo, že sa tvoriť oplatí... Ps: V pomere rozpočet / tržba jeden z najúspešnejších filmov v krátkej histórií slovenskej kinematografie, za čo som úprimne rád. 90% | CineStar Anděl Praha, 4.3.2014 | ()

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Človeka aj poteší, že na Slovensku začne točiť aj niekto iný ako utrpiteľskí elitárski umelci, čo dva krát za rok navštívia ústav pre problémovú mládež, potom sotia dvoch nehercov pred kameru, stlačia play a myslia si , že svojím "realistickým" pseudohumanizmom spasia svet. Bohužiaľ tento druhý protipól (filmy ako Kandidát) a ich snaha natočiť populárny žánrový film opäť raz nevyšla. Ešte by sa dalo prehltnúť, že je to celé jedno reklamné porno. Čaro réžie totižto spočíva v nastrihávaní makrodetailov ksichtov na fetišistické makrodetaily produktov prekladané nemotivovanými jazdami v celkoch zaberajúce kuchyne a kancelárie z dizajnových katalógov. Režisérovi, ktorý doteraz točil len krátke reklamy, však nepomáha ani scenár. Dialógy sú na pár miestach celkom dobre vygradované a sem-tam sa scenár snaží umne striedať dramatické pasáže s menej dramatickými, ale v celom príbehu je toľko logických lapsusov, toľko nedotiahnutej poučkovej strnulosti a remeselnej nedôslednosti, že je to až bolestivé. O prilepenom konci a zbytočnosti celej odpočúvacej línie ani nehovoriach. Najviac ma však otravuje vyznenie filmu. Pôsobí to, akoby to spískala partička frustrovaných "umelcov", ktorí si chcú ostro uťahovať z biedneho stavu súčasnej politickej kultúry. Narážky na sociálne istoty, na tendre a mediálne kauzy pôsobia však veľmi plytko a hlavne je ťažko určiť, kam mali byť smerované, keďže už samotné poňatie kandidáta je protirečivé. Na jednu stranu chce kritizovať súčasný spôsob vytvárania kandidátov populistickými politickými stranami za pomoci národniarskych symbolov, na druhú stranu však kandidáta heroizuje a chce, aby sme ho ako diváci milovali. Sú to teda len romantické bludy o skazenom politickom marketingu s konšpiračnou pointou o tom, že za všetkým sú zlí eštebáci. Film teda nie je ani len priemerná žánrová zábava, a už vôbec nie dielo s inšpiratívnym spoločenským presahom. Iba symptomaticky vypovedá o tom, ako sme všetci frustrovaní s Fica, ale nič proti tomu nevieme spraviť. Megaotravné sú aj inside jokes s populárnymi tvárami z kultúrnej brandže ako napríklad Baláž a Hubinák v televíznej ankete, ktoré nemajú absolútne žiadny zmysel a k smrti otravná je komická postava mladého afektované odpočúvača, ktorý akoby sem doplachtil z Krónerovho Lóve a jeho exploatačné rádobyvtipné jazykové okienka, ktorých motivácia je mi rovnakou záhadou ako plagát Liv Ullmann v jeho byte. Keď mi poskytne niekto rozumnú motiváciu, prečo má postava s mentalitou pubertálneho vtipálka v izbe megaplagát hereckej hviezdy autorského kina šesťdesiatych rokov, tak som ochotný pozrieť si Kandidáta znova a pohľadať v ňom ešte niečo na druhú hviezdičku, pretože ma mrzí, že sa ďalší slovenský film len mierne odliepa od spodnej hranice hodnotiacej škály. ()

Hedka 

všechny recenze uživatele

Hm, zdá sa, že je to presná trefa - takmer prorocký film. Nestalo sa náhodou niečo podobné aj teraz - pred našimi prezidentskými voľbami?! V hlavnej úlohe Zuzana Potôňová .... Uff, sila ! Tvorcovia však predsa niečo nemohli predvídať. Neuhádli kto za tým v skutočnosti bude o 6 rokov. Mohli si odpustiť ten pľuvanec na Cirkev - NOS a GS nemajú s Cirkvou nič spoločné. Iba ak to, že ju majú " v zuboch".... ()

Galerie (79)

Zajímavosti (27)

  • V pár sekundovom vstupe sa objavil aj v tom čase aktívny poslanec NRSR Martin Poliačik. (Jadro)
  • Adam Lambert i jeho predstaviteľ Marek Majeský oslavujú narodeniny v ten istý deň, konkrétne 23.8. (De Large)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

28.05.2014

Je to ideální datum, protože mimozlínšťané mohou využít k návštěvě Zlína především víkend. Nejedná se totiž jen o festival určený dětem a mládeži, zajímavé filmy z více než 55 zemí světa zde zcela… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno