Reklama

Reklama

Věž smrti

Trailer 1

V hypermoderním komplexu Tower Sky právě probíhá vánoční večírek, na kterém se sešla vybraná smetánka z celé metropole. Dae-ho, manažer budovy a ovdovělý otec malé Hany, musel rodinnou sváteční oslavu narychlo odložit, aby se mohl starat o VIP hosty. Zato šéf hasičů Young-ki si konečně může užívat volna a trávit Vánoce se svojí ženou. Slavnost je v plném proudu a idylickou vánoční atmosféru dokresluje nádherný výhled na osvětlené velkoměsto a na helikoptéry, které kolem mrakodrapu pro vytvoření dokonalé iluze rozprašují umělý sníh. Když ale nečekaně dojde ke katastrofě, musejí Dae-ho a Young-ki sebrat veškerou odvahu, aby zachránili životy svých blízkých a tisíců ostatních zoufalých návštěvníků, které nemilosrdně svírá ohnivá náruč smrti. (North Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (105)

zolo23 

všechny recenze uživatele

Užívateľ JFL píše "film natolik citově vyděračský, až doslova diváka znásilňuje". Moja riť zostala nepoškvrnená i po dopozeraní tohto filmu. To že film má emócie je zlé? Koľko amerických filmov ich má? Tawo je poctivo natočená katastrofická dráma, ktorá má všetko čo dráma má mať. Som až prekvapený ako sa Južná Kórea filmársky posúva vpred. Vizuálne efekty sú na vysokej úrovni a za ne by sa nemusel hanbiť ani samotný Emmerich. Všetky postavy sú sympatické, fakt som s nimi súcitil a k záveru sa mi do očí tisla i slza. Nie som nejaký mäkký, ale tento film ma naozaj naplnil a potešil. Pre mňa je to asi najlepší katastrofický (horiaci mrakodrap) film od Skleneného pekla a to len preto, že predsa len ústredná dvojica Paul Newman - Steve McQueen bola herecky presvedčivejšia. ()

Mirokukii 

všechny recenze uživatele

Jihokorejský remake Skleněného pekla se vyvedl o poznání lépe a mě osobně i více bavil. Náskok téměř 40 let je v tomto srovnání znát a promítá se hlavně do vizuální a akční stránky filmu, přičemž několik momentů je tu opravdu parádních, a pominuly nepovedený crash helikoptér, jakožto spouštěč katastrofických událostí, tak je to hodně dobré. Příběh má spád, a slušné tempo, ale nezvládá se vyhnout, vlastně i zbytečným, melodramatickým scénám. ()

Reklama

Gekacuk 

všechny recenze uživatele

Po naprosto nesnesitelné půlhodině se konečně film rozjel. Ale to nutkání film vypnout bylo na začátku skutečně velké. Nevím proč tvůrci zvolili tak debilní úvod, kde se většina hlavních aktérů všelijak pitvoří a snaží se násilně vytvořit zdání humoru. Kraloval tomu všemu potrhlý kuchtík. Od začátku bylo jasné, kdo bude klaďas a kdo záporák. Nervní manažer týrá své podřízené (chce aby si srovnali priority – hlavně, aby dobře dopadl večírek) a leze do zadku bezohlednému starostovi. Nesnesitelná panička peskuje uklízečku a miluje snad jen svého psa. Hlavní šéf záchranářů je taky namachrovaný a chce zachraňovat hlavně VIP. Nevím, jak ostatní diváci, ale já jsem těmhle záporákům nic dobrého nepřál. No a samozřejmě kdaďasové s těžko zapamatovatelnými jmény by měli přežít všichni, aby nám neukápla slzička. Dítko Hana (?), její táta a potenciální macecha jsou spolu s partou záchranářů hlavními hrdiny a tak jim držíme palce. Tomuto žánrově nevyváženému filmu dominuje pěkná hudba. Od třicáté minuty se kvalita smímku značně zlepšila a částečně byl napraven ten počáteční paskvil. V dramatických situacích i rádoby tvrdé nátury měknou (například nezdárný syn). Patosu si skutečně divák užije. Holt asijský film. (Proč jen mi ten patos připomíná staré ruské filmy?) Jen nechápu, proč se i do napjatých dramatických scén snaží režisér vecpat naprosto nevhodný a nereálný humor. (Kuchtík ke své útlé snoubence, když se těžkopádně snaží uniknout z výtahu před jistou smrtí: Proč máš tak velký zadek? O tom si ještě promluvíme.) Za zprznění tématu si tvůrci velké uznání nezasluhují. Když přihlédneme k rozpočtu filmu, dobře zvládnutým trikům a kameře, je to skutečně škoda. Takže celkové hodnocení vyznívá na 2 hvězdičky, 45%. PS. Dal bych ten film natočit Severokorejcům. Sice by tam vzhledem k finančním možnostem nebyly asi žádné triky, určitě bysme několikrát viděli celou dynastii Kimů, ale zase by to mohlo být žánrově čisté a herecky asi tak na stejné úrovni. ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Když mám chuť na katastrofický film, chci, aby byl přesně takový, jako byl tenhle. Plný akce a napětí, sledující osudy více lidí, trochu dojímavý, a aby měl skvělé efekty. Tohle všechno The tower s přehledem splňuje. K tomu vždycky a za všech okolností úžasná Ye Jin Son a spousta dalších sympatických herců. Co víc si můžu přát? 100% to pro mě není jen kvůli konci, který mi přišel zbytečný. Ale jinak to byl parádní filmový zážitek. 4,5* ()

Acrobat 

všechny recenze uživatele

Nemalo by uraziť, keď sa povie, že po kórejskom katastrofickom thrilleri plného ohňa ale aj vody by jeden do mrakodrapu nevstúpil. Vskutku dynamicky výborne s hercami a osudmi perfektne spracovaný tuctový námet uzavretej katastrofy. Lenže pokiaľ v americkej produkcii žijú všetci až kým nepomreli, tu pomrú skôr akoby žili šťastne. Najlepší dôkaz životnej vyspelosti tento film prezentuje v odhaľovaní postáv. Je milé, uveriteľné, ázijsky svojské a hlavne baví. Pri zaatlantickej tvorbe sa tie úvodné keci snažíte prežiť bez ujmy a už len nech príde tá katastrofa. Veža smrti má síce enormné množstvo efektov digitálnych, ktoré niekedy kolú oči, lenže pracuje sa patrične s miestom, vieme kde sme, všetko je stiesnenejšie a chlapi plačú. Kórejske prekvapenie, ktorá netuším či sa na niečo malo hrať, no hraje umne na city. Presne tak po kórejsky. Dôkaz ? Film sa nekončí dievčatkom a tatkom, ale kapitánom na kolenách (!!) a to sú skrátka body, ktoré sa zo zákona musia rátať. (videné 21.10.2020, AMC archív) ()

Galerie (23)

Zajímavosti (3)

  • Režisér Ji-hoon Kim byl k natočení filmu inspirovaný jeho vlastní zkušeností. Když poprvé jako mladý viděl v Soulu mrakodrap, představoval si, jaký je to pocit, být v něm uvězněný. (Kritiq)
  • V den premiéry 25. prosince 2012 se prodalo 431 759 vstupenek, což znamená druhý nejlepší otevírací den v historii korejské kinematografie. První je s počtem 436 628 prodaných vstupenek film Zloději (2012). (Kritiq)
  • Postprodukce filmu trvala 2 roky. Důvodem je i fakt, že ve filmu je 1 700 digitálních a trikových záběrů. (Kritiq)

Reklama

Reklama