Režie:
James MangoldKamera:
Phedon PapamichaelHrají:
Matt Damon, Christian Bale, Jon Bernthal, Caitríona Balfe, Tracy Letts, Josh Lucas, Noah Jupe, Remo Girone, Ray McKinnon, JJ Feild, Corrado Invernizzi (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)
(více)Videa (21)
Recenze (1 054)
150minutová reklama na závodní auta a donedávna chlapský svět, ve kterým nemají poserové co mají lehkou pravou nohu co dělat. Přestože se lidští herci snaží, hvězdy filmu tentokráte vidím někde trošku jinde. Nejraději bych šel do banky, tam si půjčil pořádný balík a z Ameriky bych si nechal poslat pořádnou káru. 85% ()
„V JEDNOM BODĚ PŘI 7000 OTÁČKÁCH VŠECHNO SPLYNE. AUTO JE NAJEDNOU BEZ VÁHY. PROSTĚ ZMIZÍ. A ZBYDE JEN TĚLO PROCHÁZEJÍCÍ ČASEM A PROSTOREM. 7000 TISÍC OTÁČEK ZA MINUTU. TAM SES DOSTAL. A PTÁŠ SE NA OTÁZKU. NA JEDINOU, NA KTERÝ ZÁLEŽÍ. "KDO JSI"?…“ /// Perfektní spojení Damon - Bale. Pak ten zvuk motoru, lesk aut, a atmosféra tý doby… závodů… Do toho ten příběh o Kenu Milesovi… Jestli dokážete vítězoslavně máchat pěstí do prázdna a pak dát prostor emocím (vítězným), je to film pro vás. Navíc… tohle duo má v sobě asi víc chemie než Pitt – Caprio. Navíc to není jen o auťácích, ale taky o přátelství… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chtěl bych láskyplně vopíchat auto. (zapomeň na vejfuk, debile!) 2.) Chcu vidět, jak v 66 vojebali Batmana v Le Mans. 3.) Thx za titule“Parzival“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Řemeslně a herecky samozřejmě precizní rekonstrukce událostí, o nichž nemám ani šajn - možná jako zarytý fanda motosportu bych si radostně povyskočil, ale takhle se moc nemůžu smířit s motivační naivitou a vysloveně pohádkovým příběhem, kde zlí Italové provětrávají hrdinné americké konstruktéry, jejichž šéfové jsou nabubřelí idioti. Závody jsou natočené a hlavně ozvučené opravdu parádně a Bale je zase super, ovšem dvacet minut bych tomu z fleku ubral a dal bych si větší pozor na vyvážení tří různých zakončení, z nichž mě výrazněji zasáhlo jen jedno. Líbivý film to je však bezpochyby a nenávist k němu určitě nemám důvod chovat.. ()
Pokud jste si po Rivalech stýskali, jaká je škoda, že nikdo nenavázal s podobným typem filmu, tak… Už si stýskat nemusíte, protože Le Mans ´66 je přesně tou samou benzinem provoněnou přikrášlenou závoďáckou pohádkou "od chlapů s chlapy pro chlapy". Tentokráte o tom, kterak se (z)rodila legenda a jeden z vůbec nejikoničtějších závodních vozů všech dob. Mangold, bez ohledu na to zda na trati či v zákulisí, nespouští dvě a půl hodiny nohu z plynu, závody jsou napumpované adrenalinem, postavy nosné, pnutí i sázky hmatatelné, stylizace „navzdory všem od favoritů přes vlastní sponzory až přes byrokratickou mašinérii“ zvládnutá s vtipem i dramatem a řemeslně už to lepší být ani nemohlo. Kompletní evidentně si to mrtě užívající ansámbl je pak již „pouze“ pomyslnou třešničkou. O co méně akademicky životopisné či historicky zcela věrné, o to více strhující, stylovější a především lepší to je. ()
9/10. Čekal jsem hodně... a dostal ještě víc. Film jak víno. Technicky precizní, scénářem vypiplaný, režisérky pevně uchopený a herecky přirozeně spjatý. Nic tu není navíc, nic tu není jen tak. Každý dialog rezonuje a vzájemá chemie dvou ústředních protagonistů dělá radost po celou stopáž. Závody jsou správně napínavé, plné kamerových nápadů a zvukově vytuněné do maxima. Jsou tu chvíle kdy nedýcháte, kdy se upřímně smějete a kdy nevěřícně kroutíte hlavou. Životopis, který překračuje klasické mantinely a servíruje plnohodnotný filmový zážitek. Jen by to možná chtělo sešlápnout pedál u závěrečné katarze, která mohla přijít s nosnějším završením. Ale to je čistě osobní pocit. Jinak bezchybný projekt. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (51)
- Hned na začátku filmu, kdy jede Caroll Shelby (Matt Damon) LeMans 1959, oznamuje komentátor z amplionů, že do konce závodu zbývá několik minut. Při tom je ale tma jako v pytli a závod v LeMans se přitom startuje a končí vždy v 16 hodin. (Scott67)
- V roce 1955 vyletělo na Le Mans auto Pierra Levegha do davu diváků a krom řidiče zemřelo dalších 83 lidí. (CinemaRanger)
- Rozpočet filmu činil 90 milionů amerických dolarů. Původně měl být ale ještě vyšší. Nakonec se třeba vyškrtlo natočení celého jednoho z Milesových (Christian Bale) závodů, které by stálo 7 milionů dolarů. (CinemaRanger)
Reklama