Režie:
Jack ArnoldScénář:
Martin BerkeleyKamera:
Scotty WelbourneHrají:
John Agar, Lori Nelson, John Bromfield, Nestor Paiva, Grandon Rhodes, Clint Eastwood, Brett Halsey, Ricou Browning, Dave Willock, Charles Cane, Bert Stevens (více)Obsahy(2)
Gillman (Ricou Browning, Tom Hennesy) je zajat muži poslanými Oceanáriem na Floridě, kde je studován zvířecím psychologem, profesorem Cletem Fergusonem (John Agar) a studentkou Helen Dobsonovou (Lori Nelson). Profesor se studentkou se do sebe rychle zamilují k zármutku Joea Hayese (John Bromfield), Gillmanova hlídače, který Helen miluje. Gillman získá okamžitou oblibu u Helen a s námahou přesvědčí profesora Fergusona, aby s ním hovořil. Kvůli pokusům prováděných na něm v nádrži se stává obojživelníkem. Pak Gillman utíká, zabíjí Joea a prchá do otevřeného oceánu. Stále však nemůže přestat myslet na Helen. Proto ji vystopuje a nakonec ji unáší z přímořské restaurace, kde zrovna baví s Fergusonem. Ten se ho snaží pronásledovat, ale Gillman utíká ve vodě se svojí zajatkyní. Clete a místní vymahač práva se proto musí pokusit vystopovat Helen a jejího obojživelného únosce...
Tento film je prvním snímkem dnes již slavného herce a režiséra Clinta Eastwooda, který si zde zahrál asistenta v laboratoři. (Javert)
(více)Videa (1)
Recenze (53)
Hlavou mi vrtají dvě věci: jednak proč si režisér spolu s nějakým choreografem nedali víc záležet na žabákových pohybech (na to, že jde o vodní stvůru, co na vzduchu vydrží jen pár minut, se pod vodou pohybuje neohrabaněji než potápěč, mohla mít proyšlenější a úspornější pohyby nebo tak něco, aby to vyhlíželo přirozeněji), a jednak kde Jack Arnold bral do svých filmů tak hezký holky? Aktuální oběť nadržené žáby je okouzlující Lori Nelsonová a tahle slečna si zaslouží hlubší zkoumání, škoda jen, že s hraním sekla tak brzy. Film samotný trpí neduhem druhých dílů, zatímco jednička se odehrávala v žabákově přirozeném prostředí, celý ten příběh o zkoumání tvora v akvárku je vlastně hrozně nezajímavý, umělý, připomíná mi druhou část King Konga (podoba čistě náhodná, samozřejmě ;-), u níž se obvykle nudím. Jenomže já mám tuhle potvoru opravdu rád. A kdyby se hezky detailně nasnímalo, jak žabí muž Lori někde v křoví brutálně zprznil, napálil bych i plnej počet hvězd. Navzdory tomu, že bychom se ocitli ve zcela jiném žánru. ()
,,NIEKEDY MÁM POCIT, ŽE VŠETCI AMERIČANIA SÚ BLÁZNI." __ Už dlhší čas mlsám jazýčkom po Netvorovi z Čiernej lagúny, žiaľ doteraz som ho nemal možnosť vidieť no i tak som uvítal aspoň túto dvojku. Pre pozretie dvojky však znalostí ,,jednotky" zrejme príliš netreba, pretože všetko podstatné z nej sa tu niekoľko krát dôrazne zopakuje i tak sa ale čudujem názvu ,,Pomsta netvora", nakoľko som nemal pocit, že by sa nejaký revenge konal. Inak som sa s týmto sympaťákom vlastne už kedysi stretol, keď sa epizódne objavil v nevalnom seriálovom Tarzanovi. Nebudem sa ale dlho rozpisovať a komentár ukončím takto: film je typickým sériovým béčkom so všetkými neduhmi čo žáner prináša čiže by si vlastne zaslúžil 3*, mňa osobne však bavil (alebo nudil) zhruba rovnako ako rovnako stará Arnoldova Tarantula, ktorá má u mňa 4*, takže nemám dôvod byť ku človekovi-rybe ešte aj ja zlý. (60. hodnotenie, 11. komentár) ()
Dvojka podľa mňa v ničom za jednotkou nezaostáva, nemá síce tak súdržnú atmosféru jedného klaustrofobického miesta v Amazónii, zato ponúka široké spektrum lokalít. Džungľa, zábavný park, mesto. Arnold bol vysoko zručným režisérom, čo potvrdil aj v tomto diele a je dosť škoda, že nenabral, respektíve štúdio nenabralo odvahu zakončiť film tak, ako by bolo logické. Myšlienkovo sa téma osamoteného rybieho muža rozrastá o ďalšie aspekty nielen jeho údelu, ale aj spoločenského života 50. rokov. ()
Vědci / dobrodruzi uloví v džungli monstrum, odvezou ho do civilizace, kde se z něj stane atrakce. Monstrum se zde zamiluje do blondýnky, uprchne, vydá se jí hledat... a když se jí konečně zmocní, je na útěku s ní zastřeleno. __ Ne, to nebyl King Kong, ale Arnoldův plagiát "Revenge of the Creature" s tím, že nejzásadnější rozdíl je pouze v béčkovém pojetí charakteru hlavního monstra a samozřejmě značné naivity universalovského monster-hororu. Místy je tím film zábavný, i tak ale skromných 85 minut stopáže působí veelmi rozvlekle. __ (Eastwood ve své minutové roli předvede, jak moc je lepší režisér než herec) ()
„Tá beštia je silnejšia, ako evolúcia.“ Hoci „staré“ horory nemusím, prvý Netvor z Čiernej lagúny ma nečakane bavil, od fajn hercov cez sympatickú dobrodružnú atmosféru po príjemnú masku netvora a krásnu divočinu Amazonky. Dvojku nakrútil Jack Arnold len rok po nej. Je to „klasické“ pokračovanie: ak necháme bokom atmosférický amazonský prológ, tak nám zostane už len „zvyšok: udýchaný, bez prekvapenia, rozťahaný. Niektorí zúfalí distribútori s odstupom desaťročí nudne zaspatú snímku reklamujú z posledných síl aspoň na základe „prvej úlohy Clinta Eastwooda“. Kto ho objaví, je dobrý. Príbeh slabý, ustavične burácajúca hudba tiež nenadchla. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (9)
- Uvádza sa, že ide o najlepšie zarábajúci film z trilógie. (westerns)
- V prvom dieli Creature from the Black Lagoon (1954) bol oblek netvora vytvorený tak, aby zadržiaval vzduch, takže keď bol netvor pod vodou, nevznikali žiadne bubliny. Aby sa ušetrili peniaze a zabezpečil sa vzduch pre kaskadéra v podvodných sekvenciách, dizajn obleku bol zmenený tak, aby umožňoval hadici pumpovať vzduch k hercovi. V dôsledku toho je možné vidieť, že z rôznych častí obleku vychádzajú bubliny. (westerns)
- Plakát k tomuto filmu se objevil ve snímku Návrat do budoucnosti III (1990), a to ve scéně, kde Marty (Michael J. Fox) reaguje na svoje kovbojské přestrojení a říká, že takto by se Clint Eastwood nikdy neoblékl. (ČSFD)
Reklama