VOD (1)
Obsahy(1)
Poslední film J. Trnky je smutnou bajkou o bezmocném harlekýnovi a všemocné ruce. Totéž co prožívá harlekýn byla ve své době situace i mnohých našich umělců. Film byl dlouho zakázán a v roce 1984 jej Americká filmová akademie označila za pátý nejlepší animovaný film všech dob. (woody)
Recenze (95)
Z cyklu Mistři českého animovaného filmu! Tenhle snímek je ve světě velmi ceněný, ale popravdě jsou i lepší! Jíří Trnka až moc tlačí na pilu a snaží se vybudovat velmi mrazivou atmosféru, celkově se snímek se tváří až moc chytře. Ale určitě je to velmi kvalitní dílo na které se ještě rád podívám! [70%] ()
Pan Trnka dokázal v 18 minutách povědět o totalitě víc než jiní celovečerním filmem. Totalitní moc - věčné, stále aktuální téma! Skoro se divím, že film neleží v trezoru znovu, protože ovládat lidi a vodit je jako poslušné loutky na provázku je snem každé, natož pak totalitní moci. A ještě dokonalejší je zabavit lidi tak, aby si těch provázků ani nevšimli... - - - https://www.youtube.com/watch?v=cS4Th36zN_g ()
Stydím se, ale od Trnky jsem první dílo viděla v roce 2009, byl to až tento film. Je skvělý, všechno hezky promyšlené, po zhlédnutí ve vás zůstávají otázky, musíte přemýšlet, což je určitě dobře. Kvalitní snímek, mimojiné se skvělou zvukařskou prací, který rýpe do bývalého režimu a je jen na vás, co si v něm najdete. ()
Rok 1965 byl na alegorie bohatý. Vedle filmové podoby Bílé paní Karla Michala přišel Trnka s Rukou. Jak byla první komická, druhá je téměř hororová. Vzpomněl jsem si při ní na Skleněnou harmoniku, s níž Ruku spojuje podobná atmosféra, jen je tragičtější a temnější. ()
Zcela souhlasím s brilantním a přesvědčivými argumenty podloženým komentářem soudruha GilEstela. Trnka byl skutečný génius-vizionář a vidět v jeho Ruce modelovou agitku o údělu umělce v totalitním režimu je krátkozraké. Interpretace, která chápe Ruku jako metaforu kapitalistické společensko-ekonomické formace, je myslím Trnkově intenci práva. ()
Galerie (4)
Photo © Loutkový Film Praha
Zajímavosti (2)
- Jiří Trnka počas realizácie diela tušil, že ide o jeho posledný výtvor (aj zdravotne na tom nebol dobre), a preto s tým ponáhľal natoľko, že prehlásil, že je mrhanie času zalievať kávu a vychutnať si ju počas pauzy, a preto v posledných fázach už len lízal kávový prášok. (Biopler)
Reklama