Režie:
Richard LinklaterScénář:
Richard LinklaterKamera:
Lee DanielHrají:
Richard Linklater, Rudy Basquez, Jean Caffeine, Teresa Taylor, Jan Hockey, Stephan Hockey, Robert Jacks, Tommy Pallotta, Athina Rachel Tsangari, Kim Krizan (více)Obsahy(1)
"Tragédia života spočíva v tom, že človek nie je nikdy slobodný." Slacker, jeden z kľúčových snímkov amerického nezávislého filmu 90. rokov minulého storočia, sprevádza diváka obyčajným dňom v texaskom Austine. Hlavnými postavami pozvoľne plynúceho deja sú mladí ľudia z okraja spoločnosti a miestni podivíni. A ako sa ich cesty vo filme náhodne prelínajú, odvíja sa aj spletité klbko ich viac či menej intelektuálnych myšlienok, kontemplácií a konšpiračných teórií. Nech budú na obzore myšlienky o medziľudských vzťahoch alebo teórie o UFO, úvahy o tom, že USA pristáli na mesiaci už v 50. rokoch, o Elvisovi, či o vtedajšom prezidentovi Georgeovi H.W. Bushovi, spolu vytvoria vtipný kaleidoskop reflektujúci svoju dobu. (ZOUi)
(více)Videa (1)
Recenze (42)
Starý a velmi nezávislý film Richarda Linklatera z roku 1991, který nemá děj a jen sledujeme různé lůzry z texaského Austinu, jak se baví o konspiračních teoriích, Madonnině vaginálním výtěru,.... a všechno další už jsem zapomněl, takže to musely být opravdu píčoviny. Poznámka: už jsem si úplně odvykl koukat v kině na analogový film s hrubým zrnem a nečistotami, což v kombinaci s nekvalitní lacinou kamerou, obrovským plátnem Velkého sálu a čtvrtou řadou, kde jsem seděl, vytvořilo neuvěřitelně hnusný a vyblitý obraz, což se k tomuto filmu skvěle hodilo. ()
Jeden deň. Pár desiatok ľudí, pár desiatok rozhovorov a krátka prechádzka v zhulenom, políciu neznášajúcom, priateľskom, uvoľnenom období 80 rokov. Vizuálne podobné Korineho Gummu, náladovo úplne opačné, náladu zlepšujúce, potľapkanie po pleci. Malé, trošku bezvýznamné ale nadmieru sympatické dielko z časov, keď nebol svet tak strašne uponáhlaný. "Do you want to buy Madonna´s pap smear?!" Linklaterove konverzačky mi skrátka chutia, 3 a pol hviezdy :) ()
Hrozne moc divný film, takpovediac sfilmované premostenie. V podstate o ničom. A dala by sa o ňom napísať kniha. Neviem odhadnúť komu by to sadlo; rozhodne nejde o klasickú filmárčinu, nejde ani o klasického Linklatera, aspoň nie z pohľadu dneška. Ale predsa, skúste si pozrieť Boyhood a potom Slackera. Svet je stále rovnako veľký, malý; ľudia rovnako nudní, hlúpi, alebo obyčajní. A aj tak je každé ráno iné ()
Richard Linklater je prostě jedinečný v tom, jak dokáže vyprávět. Ono je v jeho podání celkem jedno, co vypráví, ale postupy, které ve filmovém médiu nachází... To je prostě jedinečné. Je neskutečně novátorský, a přitom je pořád svůj. Je jedno, jestli natáčí dvě postavy po deseti letech, nebo natáčí film několik dlouhých let, aby zachytil stárnutí, anebo jako v tomhle případě nechává lidi procházet a odehrávat krátké scénky jen proto, že se to takto mohlo stát. V jeho podání to vždy funguje a většinou ani nenudí. ()
Prednedávnom som videl Šachnazarov film Deň poludnia a myslel som si, že je ojedinelým experimentom. Lenže pár rokov pred ním prišiel Linklater s ešte omnoho rozvoľnenejšou formou predávania štafetového kolíka "rozprávania". Až ma prekvapuje, že s podobným filmom neprišiel v 60. rokoch formalistický anarchista č.1 Godard. Slacker je možno výpoveďou generácie počiatku 90. rokov vo svete, možno v Amerike a možno iba v Austine. Ale najpravdepodobnejšia je alternatíva, že nám Linklater prostredníctvom vysoko nereálnych dialógov postáv iba predáva vlastný bordel v hlave. Čo považujem tiež za ďalšiu experimentálnu formu jeho ešte mladícky nevyzretého diela. ()
Galerie (28)
Photo © Splendor films
Zajímavosti (3)
- V roce 2012 byl film zařazen do Národního filmového registru USA, který je součástí knihovny amerického Kongresu. (Snorlax)
Reklama