Režie:
Tony RichardsonKamera:
Walter LassallyHudba:
John AddisonHrají:
Dora Bryan, Robert Stephens, Rita Tushingham, Murray Melvin, Paul Danquah, Michael Bilton, Eunice BlackVOD (1)
Obsahy(2)
Hlavní hrdinkou tragikomického příběhu je sedmnáctiletá Jo, která žije s násilnickou a promiskuitní matkou Helen. Útěchu se snaží hledat nejprve u černošského námořníka Jimmyho a následně u homosexuálního přítele Geoffreye. (NFA)
Videa (1)
Recenze (18)
Z dnešního pohledu trochu tuctovější film, který ovšem vyniká skvělými břitkými dialogy mezi Jo a její matkou. Jo je vůbec hodně sympatická, a často napodobovaná postava v britském filmu. Z pohledu dobového diváka je to film, ve kterém se prolamují mnohá tabu. Promiskuita matky, zanedbaná výchova dcery. Vůbec ukázka "ubohého" života dělnické třídy. A samozřejmě homosexualita. Asi to není nejvýraznější film z hnutí free cinema, ale rozhodně zobrazuje vše, co se tato generace pokoušela filmem sdělit světu. ()
V rodině i státě je všechno na levačku, Lassally s citem snímá zadní tváře Manchestru, slova a gesta jsou cítit mateřským jevištěm a hudba sem asi zabloudila odjinud. V "Kapce medu" dnes ne všichni spatřují dílo nadčasových kvalit (četl jsem dokonce o místy nesnesitelné voyeurské oslavě obyčejnosti a bídy), i já čekal trochu víc - anebo méně, jak se to vezme. V úvodní sekvenci se třikrát mihne autorka předlohy. ()
Přečtěte si Adriana Molea, dozvíte se tam o existenci "povětrných matek". A pak si pusťte TASTE OF HONEY abyste zjistili, jak taková matka ve skutečnosti může vypadat.___Film podle divadelní hry Shelagh Delaneyho.___Vůbec bych neřekl, že to má špatný, divný nebo jakýkoliv jiný než logický konec. Podle mě je totiž logické, že se Helena vrátila ke své dceři, aby o ní pečovala v době jejího nepřipraveného mateřství. Je snad nad slunce jasné, že "vztah" s homosexuálním Geoffreym by dřív nebo později musel skončit katastrofou, Geoffrey je příliš hodný, obětavý a o Jo se stará z lítosti, ale bez lásky.___ Co bych ale panu režisérovi vytknul, je způsob, jakým divákovi nechal představit Josephine. Nepodařilo se mu totiž dostat se její postavě pod kůži víc než tak z jedné třetiny. Měl jí dát víc prostoru, víc se na ní zaměřit a ukázat divákovi její pocity, což se ale nestalo a film tak klouže po povrchu. Dvakrát škoda, protože citový potenciál tohohle příběhu je obrovský. Poznámky k filmu: V okamžiku, kdy Jo střílí na pouti ze vzduchovky, se jeden z komparistů v pozadí podívá opakovaně přímo do kamery.__Zvony z Big Benu jsem slyšel všudyvšeho jen jednou...___ Nejlepší je scéna, jak Geoffrey přijde na gynekologii.___ Oh, the big ship sails on the alley-alley-o... ()
Tak toto bola planoba nehorazna. Nudny dej, po hereckych vykonoch ani chyru a dej to asi nemalo. To uz fakt mohli radsej natocit film o velkej hetero laske. Kde on je pysny cistic verejnej kanalizacie, dvojnasobny uspesny absolvent prveho rocniku trojrocnej strojarskej skoly a zaroven predava hajzlove kefy v meste. Nasledne sa zamyluje do nej, pricom ona je hrda dcera svetaznalej hajzlbaby a cokoladoveho sofera miestneho hovnocucu. A tento par sa potrebuje psychologicky vyrovnat s tym, ze byvaju pod mostom - lebo nemaju na klasicky najom. Jo a fandom filmu bude Madsbender alebo MontyBrogan. 2 % ()
Aká matka, taká Katka - aj tak by sa dali charakterizovať dve ústredne postavy, ktoré sa pretĺkajú životom svojským spôsobom, nehľadiac príliš jedna na druhú. Sranda, že matku strieda v opatere ďalšia podivná postavička - gay podivín so sklonmi k domácim prácam. Celkovo je film iba prehliadkou obyčajnosti. Množstvo iritujúceho kriku a rôznych emočných vzplanutí od úsmevu k hnevu a späť. ()
Reklama