Režie:
Angelina JolieKamera:
Roger DeakinsHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Jack O'Connell, Domhnall Gleeson, Garrett Hedlund, Jai Courtney, Alex Russell, Luke Treadaway, John D'Leo, Finn Wittrock, John Magaro, Vincenzo Amato, Miyavi (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jako malý kluk byl Louis pěkný sígr, jeho výhodou bylo, že před následky svých činů dokázal skoro vždycky utéct. Toho si všiml jeho starší bratr Pete, kterého napadlo, že by běžecký talent mohl využít na závodní dráze. Dotáhl to až do amerického olympijského týmu na hry v Berlíně v roce 1936, kde mimo jiných ohromil i Hitlera. O pár let později ohromoval jeho spojence jako člen posádky amerického bombardéru operujícího v jižním Pacifiku. Když během jedné záchranné operace jeho stroj spadl do oceánu, byl Louis jedním ze tří členů posádky, kteří havárii přežili. Víc než měsíc strávil v záchranném člunu, než ho zachránila kolem plující loď. Bohužel, ta loď byla japonská. Zamperini se ocitl v zajateckém táboře, který připomínal peklo na zemi. Už tak těžké podmínky k životu se Louisovi ještě zhoršily, když se jeho věznitelé dozvěděli, že je to slavný sportovec. Chtěli ho zničit, chtěli ho zlomit. Jenže on byl prostě nezlomný. (CinemArt)
(více)Videa (44)
Recenze (478)
Vzhľadom na námet som čakal niečo viac. Nemalo to ten dramatický drive ako by sa žiadalo, čo malo samozrejme za následok takmer nulovú emočnú úroveň. Po obsahovej stránke je to snáď zlepenec všetkého možného (aj keď sa vraj ide podľa skutočnej udalosti). Jediné, čo film ponúkne je akási vízia zaujímavého chlapíka, ktorý keď sa zaťal tak zdolal každú prekážku. Ale v konečnom dôsledku toho film veľa nepovie. Na druhú stranu pár momentov zaujalo, čo ťahá film aspoň do toho čistého priemeru. 60/100 ()
Něco jako Válečný kůň v pyskatém provedení. Zajímavý příběh, jenž by se taky dal dobře natočit, ale snaha dostat do toho senzaci, šok a mraky amerického vlastenectví z toho udělaly v mých očích propadák. Kolega verbal má recht. Proč žraloci skákající lidem až pomalu na hlavu? Tak to přeci v moři není. Když x měsíců kaloricky strádající týpek dostane pěstí do obličeje, sesype se od nosu až k pelvisu. Chcete mi snad říct, že popisované strádání udělá z amerických letců ty správně zocelené muže? S podobnými zraněními obličeje by natáhl kramle po dvou peckách do kebule, o nemožnosti polykat tu vodovou nestravu ani nemluvě. A když přelítne poslední béčtyřicetdevítka, chlapi se radostí vyhazují do vzduchu a dávají si hobly. Bodeť ne, však catering v průběhu natáčení určitě stál za to. Víc v únorovém kultu na konci ledna. ()
Těžký průměr, na kterém se projevila nezkušenost Angeliny. Tempo filmu bylo mimo od začátku do konce, kdy se jen přesouváme z jedné lokality do druhé v divných intervalech, které jsou buď příliš krátké nebo dlouhé na to, aby vzbudily nějaké emoce. Poprvé musím říct, že Deakinsova kamera se k filmu nehodila. Kamera byla paradoxně velmi "vřelá" a barevná, zatímco téma filmu bylo temné a depresivní. Herci nemají šanci se projevit. Několik z postav umře a ani si toho nevšimnete. Jack O'Connell tu funguje jen jako připomínka "síly ducha". Vůbec jsem netušila, co se v něm vnitřně odehrává. Stereotypický hrdina, který snáší rány, protože to je podle tohoto filmu to nejdůležitější poselství. ()
Film, který ve mně probudil jen bytostnou lenost a pocit, že pokud bych někdy chtěl vidět americkou verzi Příběhu obyčejného člověka (s jiným žebříčkem hodnot a důrazem na individuální fyzickou odolnost), musel bych si pustit právě Unbroken. V jádru snesitelný řetěz snaživě odkoukaných a celkem zručně zrealizovaných scén, v nichž de facto nezáleží na pořadí, kauzalitě (člověka třeba vůbec nezajímá, proč se Hedlund ve vložené scéně náhle rozpláče) a už vůbec ne na psychologii. Neobratně vložené flashbacky jsou postaveny na proklamacích, které by mohly zaznít i v libovolné pixarovce, následné dialogy tak trochu vypadají, jako by padaly z random generátoru hlášek z válečných filmů. Coeni to malinko píšou jako materiál pro začátečníky, lekce Točíme o hrdinech. 90 minut utrpení čím dál tím víc připomíná soft exploataci (můžeme soucítit s postavou, která je jen nosičem na hadry a makeup?), na konci ambiciózně korunovanou snahou o jakýsi kristovský mýtus, nebo co ta epizoda s trámem vlastně znamená. Who bloody cares? Angelina je poučená, jako protekční dítko má k ruce elitní crew, takže Nezlomný se hýbe a vypadá hezky (místy díky Deakinsově kameře až nemístně hezky a estétsky). Je to trochu dinosauří pocta staré škole válečného filmu bez schopnosti cokoli zásadního pochopit a přinést. Válečný screensaver. Mattyho srovnání s McQueenem je zcela na místě. Ostatně, vlastně bych mohl jenom symbolicky podepsat celé jeho hodnocení. [50%] ()
║Rozpočet $65miliónov║Tržby USA $115,637,895║Tržby Celosvetovo $161,459,297▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov ║ Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ veľmi chladno podané, jednoznačne Angelina Jolie na režisérskom poste chýbajú lepšie vyprávačské schopnosti, hlavná postava ešte ako tak, tam dosť pomôžu spomienkové návraty do minulosti keď nastávalo úspešne ťaženie pri bežeckých schopnostiach ale vedľajšie postavy úplne do prázdna, samotný príbeh má čo ponúknuť ale časom to príde dosť rozťahané bez strhujúcejšieho impulzu, technická stránka je na úrovni, len priemer /60%/ ()
Galerie (74)
Zajímavosti (29)
- Režisérka Angelina Jolie a skutočný Louis Zamperini žili údajne celkom náhodou veľmi blízko seba v rovnakej štvrti Los Angeles. (Arsenal83)
- Film sa natáčal v Sydney, Werris Creek, Gold Coast, Brisbane, Camden, Tamworth a Moreton Bay (Austrália). (Arsenal83)
- Domhnall Gleeson (Phil) zhubl během natáčení o více než 25 kilogramů. Také Finn Wittrock (Mac) musel výrazně ubrat na váze, což se mu hodilo i pro roli Alberta ve filmu The Normal Heart (2014). (herr_carter)
Reklama